קדימה וליבני - רשת ביטחון לקרנות הפנסיה, יוק!

Thank you for rating this article.
מפלגת קדימה ובראשה ציפי לבני - מפלגת השלטון המיועדת המתיימרת להחליף את מפלגת העבודה טוענת כי היא חלופה ראויה. קדימה ובראשה ציפי לבני טוענים כי מצביעי השמאל החברתי והמדיני ימצאו במפלגת קדימה בית חם ובראש ציפי ליבני מנהיגה ראויה. האם אכן כך?

בואו נבחן מה יש לנו בהבטחה הזו ששמה מפלגת קדימה והעומדת בראשה ציפי לבני?

רשת ביטחון לקרנות הפנסיה? שר האוצר רוני בראון, מטעם קדימה, לא מוצא תקציב בזמן שהוא רץ להדפיס כסף לכיסוי האג"ח הקונצרנים של ידידיו הספקולנטים ומבטיח מעל כול במה כי לא ייתן לבנקים (הפרטיים) לקרוס. אז רשת ביטחון לקרנות הפנסיה והגנה על העובדים - יוק!

קידום תהליך השלום עם הפלסטינים? ציפי לבני אולי רוצה, אבל לא יכולה. כי מי במפלגת קדימה יאפשר לה לנהל משא ומתן על ירושלים או החזרת שטחים - האם שאול מופז, צחי הנגבי, רוני בר און, גדעון עזרא, זאב אלקין, מיכאל נודלמן או בכלל עתניאל שלנלר? כן רבותי, חברי מפלגת העבודה הנוהרים למפלגת האווירה חדשה - קדימה, יוצאי הליכוד ובני תנועת ז'בוטינסקי כולם ידאגו לכם למזרח תיכון חם. רק לא מאהבת שכנים אלא משנאתם. אז תהליך שלום, יוק!

אולי נמצא שם מנהיגות לוחמת, שולטת ויוזמת? הרי ציפי לבני מעוטרת בכתרים של הגינות, מנהיגות ויכולת הובלה ... אז למה היא שותקת? למה היא מתקשה ונגררת אחר התבטאויות של בנימין נתניהו מימין ואהוד ברק בשמאל? אבל נניח שלהגיב ליריבי בבחירות זה נכון. אבל למה היא נאלצת להוציא הודעות ותגובות להכרזת שר האוצר רוני בראון, בניסיון מגומגם ונואש לכסות על הכתף הקרה שהוא מציג לעובדים הנואשים שיציג להם רשת ביטחון לקרנות הפנסיה. מנהיגות? כנראה שוב יוק!

אז למה בעצם קדימה? למה בעצם לבני? למה בעצם לבחור בשעטנז הזה שלא מצליח לייצר אמירה ברורה ובודאי שלא מסוגל לפעול ולקדם את האינטרסים של מדינת ישראל. מפלגה אשר ציפי ליבני מנהיגתה לא מצליחה להתנער מהקפיטליזים החזירי ששר האוצר שלה בר און ממשיך להוביל - למרות קריסתו בעולם כולו. למה לבחור בחיקוי כאשר מפלגת העבודה מציגה עמדות ברורות בתחום החברתי והמדיני ויכולת ביצוע מוכחת.

כי באיזו מפלגה, פרט למפלגת העבודה - שוכנים ברשימת חברי הכנסת הנוכחית שלה: ערבי, דרוזי, פרופסור ופרופסורית, יצוא שדרות ויושב ראש הסתדרות העובדים לשעבר, איש מושבים מגבול הצפון, קיבוצניקית, תושב שכונות ויליד עיר הבירה ירושלים, נכדו של הרב הראשי ובנו של נשיא מדינה או רמטכ"ל, שר ביטחון וראש ממשלה בעבר?

רק מפלגת העבודה מסוגלת להכיל בתוכה עבר, הווה ועתיד המאפשרים שילוב כזה של זרמים ותפיסות שונות בחברה הישראלית, מצד אחד ומצד שני מנהיגות ופעולה מוכחים.
מפלגה שרוצה להתמודד על השלטון לא יכולה להיות מפלגה לא דמוקרטית. ההיסטוריה לא משקרת. מעולם לא כבשה רשימה פרטית, של איש כזו או אחר, את השלטון בישראל.
מרב מיכאלי, 24.1.2021

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - שיר לשלום

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי