שלום וביטחון - מצע העבודה לכנסת ה-23

Thank you for rating this article.

מצע העבודה-גשר-מרצ לכנסת ה-23 בנושאי שלום וביטחון - להמשיך בדרך רבין ולחדש את המו"מ לשלום ב-א.מ.ת

מפלגת העבודה

אנחנו ננווט את הממשלה הבאה לחידוש התהליך המדיני לשלום!

מה שחשוב עכשיו ב א.מ.ת זה תהליך מדיני לשלום. לא הספינים החלולים על סיפוח ותמונות מהפגישות מוושינגטון. מה שחשוב באמת הוא להחזיר את ישראל לדרך השלום.

אנחנו ממשיכים בדרך שקבעה לנו מגילת העצמאות, בה נכתב כי "אנו מושיטים יד שלום ושכנות טובה לכל המדינות השכנות ועמיהן", ושאותה המשיכו באומץ מנהיגי המדינה. אנחנו נדאג להחזיר את הממשלה הבאה לדרך רבין, להושיט יד לשלום, ללמד את ילדינו שלום ולא מלחמה.

חידוש תהליך השלום הוא הדבר הנכון לביטחון המדינה, לכלכלה ולעתיד של הילדים שלי ושלכם. יחד בנינו כאן מדינה חזקה שבכוחה להכתיב את גורלה בעצמה. עכשיו אנחנו צריכים לבחור איזה גורל זה יהיה.

ארה"ב ומדינות אחרות חייבות להיות חלק מכל תהליך מדיני כדי לסייע לגשר על פערים, לתמוך ולתת ערבויות וביטחונות לצדדים השונים. אך אף מדינה אחרת לא תוכל לפתור את הבעיות שלנו. בסופו של יום, אלה נהיה אנחנו, הילדים והילדות שלנו, שימשיכו לחיות בישראל, להקים בה את משפחותיהם, ולהגן עליה.

ידענו לעשות זאת בעבר ונעשה זאת גם בעתיד. הגענו להסכמי שלום עם מצרים וירדן והצלחנו ליצור מציאות ועתיד חדשים עבורנו ועבורם. אנחנו נחייב את הממשלה הבאה לחדש את התהליך המדיני לשלום, ואנחנו ננווט אותה לדרך זו.

יצחק רבין אמר: "נלחמתי כל עוד לא היה סיכוי לשלום. היום אני מאמין שיש סיכוי לשלום". זוהי האחריות שלנו והחובה שלנו כלפי אלו שהקימו את המדינה, כלפי אלו שנהרגו כדי להגן עליה, ויותר מכל כלפי אלו שחיים כאן ומגשימים בכל יום את החלום הציוני – להמשיך ולהיאבק כל עוד יש הסיכוי לשלום קיים. יצחק רבין היה מנהיג שלא התחבא מאחורי דילים של אחרים, ולא ברח מאחריות ומיוזמה. רבין ידע שבשביל הסכם אמיתי, ארוך טווח, שישמור על הביטחון של אזרחי ישראל צריך לנהל משא ומתן ישיר בינינו ובין שכנינו. דרך רבין היא המצפן המדיני שלאורו אנחנו ננווט את הממשלה הבאה.

התכנית שהציג טראמפ אמנם הכירה באופן חד משמעי בעקרון שתי המדינות ובצרכי הביטחון של ישראל, אך היא העניקה רוח גבית למהלכי סיפוח חד צדדיים ומסוכנים והתעלמה מהמציאות הקשה בשטח. צעדים כאלה פוגעים ביכולת לקדם היפרדות והסדר מדיני עתידי, ואין להם מקום לא לפני הבחירות ולא אחריהן.

מי שנסחף אחרי חזיונות של סיפוח חד צדדי ללא הסכם אינו חלק ממחנה השלום הישראלי. עכשיו צריך לבחור באמת – עכשיו בוחרים בדרך רבין לשלום ולביטחון.

תכנית מדינית-ביטחונית

התכנית כוללת את השלבים הבאים:

  1. צעד ראשון – חזרה לתאום עם הרשות הפלסטינית, מדינות ערב המתונות והקהילה הבינלאומית כדי לבנות תכנית לפירוק הנשק ברצועת עזה בתמורה לשיקום הרצועה.
  2. צעד שני - הצבת אולטימטום לחמאס על שיקום תמורת פירוז מנשק רקטי. הכנה של הרשות הפלסטינית לנטילת אחריות על רצועת עזה.
  3. צעד שלישי - במידה והחמאס יסרב לדרישות, יש לצאת למבצע רחב שתכליתו ניטרול היכולת הרקטית של חמאס, ובסיומו השבת הרשות הפלסטינית לשליטה בעזה והצבת כוח רב לאומי.
  4. הצעד הרביעי – בניית כח רב לאומי שיהיה ערוך לכניסה לרצועה כדי לנהל אותה במקום החמאס – הכח הזה ברובו יהיה פלסטיני.

לממשלת ישראל אין תשובה מה יקרה ביום שאחרי, במידה ונצא למבצע רחב, ולכן אנו מציעים תכנית עם תשובה כוללת.

===

עיינו בתכנית המדינית-ביטחונית לפתרון קבע של עמיר פרץ ובעמוד הפייסבוק של ח"כ עמיר פרץ או במצע מפלגת העבודה לכנסת ה-23 באתר

"במרכזה של ההיסטוריה העברית עומד דבר הגשמת הציונות במלוא היקפה ותוכנה ... במרכזה של ההיסטוריה האנושית עומד דבר הגשמת הסוציאליזם במלוא היקפו ותוכנו"
ברל כצנלסון

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי