תכנית העבודה למשפחה - מצע העבודה לכנסת ה-24

Thank you for rating this article.

תכנית העבודה למשפחה - בית של שוויון, במסגרת מצע מפלגת העבודה לכנסת ה-24.

יישוב סכסוכי זוגות בהסכמה

חופשת לידה בת שנה, שתתחלק בין שני ההורים

חינוך ציבורי חינם מלידה ועד ללימודים באוניברסיטה

התאמת החופשות של הילדים וההורים

קיצור שבוע העבודה

labor org il havoda platform equality 24th knessetלמצע מפלגת העבודה לכנסת ה-24 המלא, לחצו.

"אז מי לוקחת היום את אמה מהגן?" מי לא מכיר.ה את השאלה הזאת שנשאלת בכל הבתים, בכל יום, כל הזמן.

לא באמת יכול להיות שבשנת 2021 משפחה תלויה בסבים ובסבתות, בדודים ודודות כדי לגדל ילדות וילדים.

במשבר האחרון הבנו כמה משפחות בישראל מופקרות ונדרשות למצוא פתרונות יצירתיים אל מול האתגרים שהממשלה עצמה מערימה עליהןם. זאת רק אחת הסיבות שהובילה אותנו להשיק היום את תכנית העבודה למשפחה. תוכנית שעושה גם שוויון בתוך המשפחה, גם נותנת שוויון הזדמנויות לילדים וילדות, וגם, סוף כל סוף מביאה את המשפחה אל המאה ה-21.
חלק אחד בתכנית כבר השגנו, הצלחנו להעביר את החוק ליישוב סכסוכים במשפחה שמונע את המריבות האיומות בגירושין, את בזבוז הזמן, הכסף והנזק הנוראי שנגרם לילדות ולילדים בתהליך.

אבל זה החלק האחרון. בואו נתחיל מההתחלה. מרגע הלידה.

לגברים, חברות וחברים, יש זכות שווה להיות הורים פעילים, נוכחים, הורים במשרה מלאה.

העובדה שעד היום גברים לא מקבלים את הזכות הבסיסית להיות עם התינוקות שלהם בתקופה הראשונה והכל כך חשובה של החיים, תקופה שנוצר בה קשר ייחודי ואינטימיות, היא עוול שלא יכול להימשך.

אנחנו נפעל לחופשת לידה שוויונית לשני ההורים למשך שנה שלמה. חופשת לידה שוויונית תייצר לא רק שוויון במשפחה, אלא גם שוויון בעולם העבודה, פתאום לא רק האמא נעדרת מעולם העבודה כדי לטפל בילדים, אלא גם האבא.

אנחנו נפעל לחינוך ציבורי איכותי בחינם לכל ילדה וילד במסגרות הלימודיות השונות עד האוניברסיטה ברצף.

נשקיע בחינוך לגיל הרך, הגיל המעצב ביותר שקובע מה יהיו הסיכויים של הילדות והילדים בעתיד. נפסיק את ההפקרה לחינוך הפרטי, בו רק לבעלי האמצעים יש אפשרות להעניק לילדיהם חינוך איכותי. אנחנו צריכות שיהיה חינוך איכותי ושוויוני בחינם לכולןם.

ובגיל בית ספר – הגיע הזמן להתאים את זמני החופשות של ההורים והילדים. כן, הילדים צריכים מי שישמור עליהןם וזה לא תמיד עובד כשבמקביל ההורים מנהלים קריירה. אנחנו נפעל לקיום יום לימודים ארוך ולקיצור שבוע העבודה. במדינת ישראל שבוע העבודה הוא הארוך ב-OECD, ופיריון העבודה הוא מהנמוכים ביותר. צורת העבודה הזו לא מועילה לכלכלה, והיא הרסנית לעובדות ולעובדים. זה פשוט לא עובד. מדובר בצעד הכרחי לחיזוק המשפחה, החיים האזרחיים, וגם לשיפור הכלכלה של מדינת ישראל.
ומאיפה הכסף לכל הטוב הזה? הכסף נמצא בשפע. השאלה היא רק לאן הוא הולך, והגיע הזמן שהוא ילך למקומות הנכונים. כבר 3 שנים ברציפות תקציב המדינה מוחזק בן ערובה אצל נתניהו. אנחנו נעביר תקציב שלא יהיו בו כספים קואליציונים, כספים שבכנסת האחרונה הסתכמו בכ-12 מיליארד שקל, סכום שהיה אפשר לממן באמצעותו את המהפכה שלנו פעמיים.

כל הכספים בתקציב שנעביר יהיו שקופים ומסודרים בסדר עדיפויות משודרג, בדיוק כמו שעשו בממשלת רבין - הם לקחו את אותו התקציב ויצרו איתו סדר עדיפויות חדש.

נחשו מה? זה עבד.

לסרטון אירוע השקעת תכנית העבודה למשפחה, בקישור.

"הצבא איננו ארגון דמוקרטי זה הארגון הבלתי-דמוקרטי היחיד שהדמוקרטיה שומרת כדי להגן על עצמה"
שמעון פרס, ראיון ב-YNET יולי 2005

הרשמה לעדכונים

יצחק רבין - לא נשכח

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי