מצע העבודה לתרבות ויצירה בכנסת ה-25

Thank you for rating this article.

מצע מפלגת העבודה לכנסת ה-25 בראשות מרב מיכאלי - בית של יצירה, תכנית מפלגת העבודה לקידום התרבות, האומנות וחופש היצירה בישראל.

מפלגת העבודה מחויבת לקידום התרבות הישראלית, וחיזוקה כתרבות חופשית, עצמאית, נגישה ומגוונת. זאת מתוך תפיסת עולם סוציאל-דמוקרטית המאמינה כי חתירה לנגישות חופשית ושווה להון התרבותי של חברה היא תנאי יסוד לחברה צודקת, וכי בחברה צודקת עיצוב תרבותה נעשה בשותפות של החברה על כל גווניה. מתוך תפיסה זו, מפלגת העבודה מתחייבת לקדם הגנה חוקתית ומוסדית על חופש היצירה, ותמיכה ממשלתית ואזורית משמעותית ביצירה הישראלית על כל גווניה.

כחלק מהמאבק על מדינת רווחה, חופש הביטוי, שוויון וצדק חברתי מפלגת העבודה תפעל באופן ממוקד בכנסת ה-25 ובממשלה הבאה להשגתם של היעדים הבאים:

  • הגדלת התמיכה הציבורית בתרבות הישראלית
    לשם הנגשת התרבות והאומנות לכלל אזרחי ישראל, נפעל להגדלה הדרגתית של תקציב התמיכה הממשלתית בתרבות ואומנות ישראלית, עד לשיעור של %1 מהתמ"ג, לפי הסטנדרט המקובל במדינות המערב, תוך מתן דגש על הגדלת משקל קריטריון הפריפריה הגיאוגרפית וקריטריון הפריפריה החברתית בקביעת גודל התמיכה הממשלתית באירועי תרבות.
  • עיגון חופש הביטוי והיצירה בחוק יסוד
    לשם שמירה על יצירה חופשית, נקדם את עיגון הזכות לחופש הביטוי שפותחה בפסיקה על ידי תיקון חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו. זאת במטרה שחופש הביטוי יזכה להגנה כזכות חוקתית מפורשת.
  • הקמת קרנות אזוריות לתמיכה בתרבות מקומית
    לשם תמיכה עצמאית, חופשית ומגוונת ביצירה מקומית נפעל להקמת קרנות אזוריות לתמיכה באומנות ובתרבות שיקדמו יצירה וצריכה של תרבות מקומית מקורית.
  • תמיכה באומנות ייחודית ותרבות מיעוטים
    לשם עידוד הגיוון התרבותי המייחד את מדינת ישראל, נקדם הקצאת תקציב ייעודי לתמיכה ביצירות תרבותיות וביוצרי תרבות מאוכלוסיות מיעוטים או מקבוצות בעלות תרבות ייחודית.
  • הבטחת תגמול מכבד והוגן ליוצרים וליוצרות
    לשם תמיכה ביצירה והגנה על כבוד היוצרים והיוצרות נפעל לכינון רשת ביטחון סוציאלית ליוצרים ולעובדי במה, ולהקמת קרן סיוע ותמיכה ביוצרי תרבות ישראלים וישראליות.
  • חינוך לתרבות
    לשם עידוד חינוך יצירתי וחינוך לצריכת תרבות נקדם את הגדלת סל התרבות בבתי הספר, תוך דגש על הרחבת שיקול הדעת של מנהלות ומנהלי בתי הספר בקביעת התכנים.
  • מכון ליצוא תרבות ישראלית
    נקים מכון אשר יעסוק ביצוא תרבות ישראלית לעולם, על ידי יצירת שיתופי פעולה בינלאומיים, שיווק, תמיכה בתרגום, ועוד.
  • ספריות ציבוריות
    נגדיל את ההשקעה הממשלתית בספריות הציבוריות, נשפר את תנאיהן הפיזיות, ונהפוך אותן לבית קהילתי משגשג לספרות, אומנות וקהילתיות.

למצע העבודה המלא לכנסת ה-25, בקישור.

"העבודה. מפלגה ציונית, סוציאל דמוקרטית, בית מוגדר וברור מאז 1968"
אפרת רייטן, טוויטר 11.7.22

הרשמה לעדכונים

יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי