נחמן שי - רץ בשבילכם בכנסת ובממשלה

Thank you for rating this article.

הצטרפתי לעשייה הפוליטית על מנת להשאיר לדורות הבאים מדינה חזקה, דמוקרטית, יהודית, ציונית, חופשית ובטוחה, בה יוכלו לגדל משפחה ולבנות את עתידם. זו המשימה שניצבת בפני, זו העשייה שאני מבקש להמשיך.

במהלך יותר מעשור שנים, קידום האזרחים הוותיקים היה מרכז פעילותי בכנסת ובשנה האחרונה פעלתי לקידומו מתוך הממשלה. תכנית ״עשר הנקודות״ לשיפור חיי האזרחיות והאזרחים הוותיקים שאני מוביל, היא הבסיס להעצמת מחויבותה של המדינה לכל האזרחים הוותיקים, לחיים ברווחה ובכבוד. בממשלה הבאה נדרוש את תיק השוויון החברתי, הכולל את האזרחים והאזרחיות הוותיקים ונפעל בכל הכח כדי לחזק את מעמדם של האזרחים הוותיקים בכל תחומי החיים.

רצתי לגבול אוקראינה פולין לסייע לאחינו שנמלטו מהמלחמה ולפליטים שברחו מהתופת.
רצתי כדי לקדם ולחזק את הקשר בין התפוצות למדינת ישראל.
אני רץ למען הסדר מדיני, שיבטיח את עתידה של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית לעד.
אני רוצה להמשיך לרוץ כדי לדאוג לחוסנם החברתי והכלכלי של האזרחיות והאזרחים הוותיקים, להוריד את הנטל מהצעירים ולהמשיך בעבודה.
אני רץ, רוצו איתי.
ב9.8 בוחרים נחמן שי בפריימריז.

תכנית עשר הנקודות לשיפור חיי האזרחים והאזרחיות הותיקים

צפו ווידאו בקישור או הורידו כקובץ  PDFpdfכקובץ  PDF.

1. נדרוש את המשרד לאזרחים ותיקים.

2. נדרוש העלאת קבצת האזרח הוותיק ל-25% והצמדתה לשכר הממוצע במשק ללא מבחן הכנסה.

3. נפעל להצמדת הפנסיות לשכר הממוצע.

4. נפעל לביטל מע"מ על תרופות וביטול השתתפות העצמית בטיפולים רפואיים.

5. נפעל לביטוח סעודי ממלכתי לכל אזרח.

6. נקים מנהלת אזרחים ותיקים להנגשת זכויותיהם החוקיות.

7. נציע תכנית לאומית להתמודדות עם בדידות של אזרחים ותיקים.

8. להקמת מוסדות דיור מוגן ממשלתיים והקמת מרכזי אזרחים וותיקים בכול ישוב.

9. נפעל לפיקוח וביצוע התקנה המאפשרת לאזרחים ותיקים להתקבל ללא תור במשרדי ממשלה.

10. נעודד קבלת עובדים זרים בבתי אבות.

מה עוד עשיתי

פעלתי למען הפליטים מאוקראינה - צפו בקישור.

המחויבות לא לעמוד מנגד, לקבל ולחבק פליטים, היא ערך אנושי ויהודי. לשם כך נאבקתי אל מול שרת הפנים שקד, ואני שמח שבסופו של הדבר הצדק וההיגיון ניצחו. לא איבדנו את אנושיותנו, ולא חטאנו למחויבותנו.

באתי לאחות את הקרע, צפו בקישור.

באתי למשרד התפוצות כדי לעשות שינוי. כדי לאחות את הקרע שנוצר בתקופת ממשלות נתניהו עם יהדות התפוצות ובעיקר עם אחינו בארצות הברית. שנה אחרי, האמון חזר, היחסים שוקמו - נפתח עידן חדש ביחסי ישראל עם התפוצות.
ישראל היא מדינתנו, אך היא גם מדינתו של העם היהודי. אין ולא יהיה תחליף לשותפות עם יהדות העולם, שותפות שחובתנו להמשיך ולחזק.

הצטרפתי לעשייה הפוליטית, לטובת הדורות הבאים - צפו בקישור.

הצטרפתי לעשייה הפוליטית על מנת להשאיר לדורות הבאים מדינה חזקה, דמוקרטית, יהודית, ציונית, חופשית ובטוחה, בה יוכלו לגדל משפחה ולבנות את עתידם. זו המשימה שניצבת בפני, זו העשייה שאני מבקש להמשיך.

במה אני מאמין ומה אני רוצה? צפו בקישור.

על נחמן

שר התפוצות בממשלת ישראל ה 36, תא”ל (מיל’), ד”ר לתקשורת ומדע המדינה.
כיהן כחבר כנסת במשך עשור, ומאז הקמת ממשלת השינוי מכהן כשר התפוצות בממשלת ישראל. במסגרת תפקידיו בכנסת היה יו”ר השדולה לחיזוק הקשר עם העם היהודי, יו”ר השדולה למען אזרחים ותיקים, סגן יו”ר הכנסת וזכה מספר פעמים בתואר הח”כ החברתי ביותר. קידם חוקים לשוויון בחברה הישראלית ולשיפור זכויות האזרחיות והאזרחים הוותיקים.
שי מילא תפקידים בכירים בעולם התקשורת והדיפלומטיה הציבורית, בהם מזכיר העיתונות של משלחת ישראל לאו”ם, יועץ התקשורת של שרי הביטחון משה ארנס ויצחק רבין ז”ל, מפקד גל”צ, דובר צה”ל בזמן מלחמת המפרץ (שם זכה לכינוי “המרגיע הלאומי” והוביל את ההסברה של מדינת ישראל לאזרחיה בתקופה זו) מנכ”ל משרד המדע התרבות והספורט, יו”ר רשות השידור, מנכ”ל הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו.
בתפקידו כשר התפוצות הקים במשרדו את האגף להתחדשות יהודית, התווה חזון לקידום החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי בעולם היהודי וקידם את פעילות מדינת ישראל בנושא המאבק באנטישמיות והקשר האסטרטגי בין ישראל לקהילות בעולם. היה חבר מוביל ומשפיע בוועדות השרים לענייני חקיקה, שוויון מגדרי, ענייני הזדקנות האוכלוסייה והחברה הערבית.
נשוי לרבקה, להם שלושה ילדים ושמונה נכדים ונכדות.

"מוזר בעיני שהציבור הישראלי לא שואל למחיר המלחמה, אבל מאוד מחולק, סוער וגעש לגבי מחיר השלום"
יצחק בן-אהרון, ילד לא רצוי - ביוגרפיה, 2003

הרשמה לעדכונים

יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי