נעמה לזימי - לחיפה, לצפון, לרווחה ולמען עתיד לדור שלם

Thank you for rating this article.

בשביל להמשיך להיאבק ביוקר המחיה, למען הרווחה שלנו, למען עתיד לדור שלם - אני צריכה אתכם איתי. הצטרפו אלי.

רוצים לשמוע את על התכנית שלי להתמודדות עם יוקר המחיה ומשבר הדיור בישראל - הצגתי אותה בראיון באתר וואללה! רוצים לראותי את נעמה בעימות עם איתמר בן-גביר? פאנל בכאן11. על התכנית שלי לקידום הצפון, חיפה, הגליל והעמקים והנגב? או ללמוד על תכנית להצלת מערכת החינוך?

שני חוגים סוציאל-דמוקרטיים המליצו עלי - חוג תלמים והנה גם המלצת חוג יסו"ד:

"חה'כ נעמה לזימי אשר בדרכה הפוליטית לאורך השנים ובפרט במהלך כהונתה בכנסת, הוכיחה מחויבות עמוקה לסדר היום הסוציאל-דמוקרטי ופעלה בנחרצות לקידומו. יאיר טרצ'יצקי מייסד איגוד העיתונאים ומנהיג בתחום העבודה המאורגנת. אנו רואים בשניהם מועמדים מובהקים עם מחויבות סוציאל-דמוקרטית ורקורד משמעותי בעבודה המאורגנת".

קידום הצפון, חיפה, הגליל והעמקים וגם הדרום

חייבים לחזור להשקיע בצפון. בבריאות, ברווחה, בחינוך, בדיור, בתעסוקה. כי הצפון, חיפה, הגליל והעמקים, זה לא רק יעד תיירותי, זה הבית שלנו.
אני נעמה לזימי ואני גאה להיות נציגת חיפה והצפון והפריפריה של מפלגת העבודה בכנסת. גדלתי במגדל העמק ואני גרה היום בקריית אליעזר בחיפה.
שנים על גבי שנים מרחבים שלמים הופקרו על ידי ממשלות שהבטיחו ולא זכרו ביום שאחרי. מרחבים שהציבור שחי בהם שילם ומשלם יום-יום על ההזנחה.
חיזוק הצפון והגליל כמו גם הנגב המופלא, זו משימה לאומית שאנחנו חייבים לממש!
ביומי הראשון בכנסת הקמתי את השדולה להבראת מפרץ חיפה, בהמשך פתחתי לשכה פרלמנטרית בחיפה שהייתה נגישה לכל תושבי הצפון, חיפה והקריות בשביל להיאבק לטובת רפואה ציבורית, למען שוויון בפריפריה ובצפון בפרט. סיירתי בכל ישובי הגליל והעמקים. קידמתי הצעות חוק לטובת הפריפריה והנגב והגליל, כמו הצעת החוק שתייצר שוויון בשכר לעובדי ועובדות חברות שממוקמים גם בסניפים בפריפריה הגיאוגרפית, דאגתי שיתקצבו מפעלי תרבות בפריפריה שיושקעו בנגב ובגליל וזה לא הכל.
הצפון שלנו קסום וצריך לממש את מרחב האפשרויות הבלתי מוגבלות לתעסוקה, תיירות, חינוך, יזמות וחדשנות. אנחנו רק צריכים להשקיע את מה שראוי להשקיע בו. למען התושבים, המדינה והציונות.

שינוי מדיניות ליציאה ממשבר מערכת החינוך

המשבר במערכת החינוך שאנחנו חווים הוא תוצר של מדיניות כלכלית שקידם נתניהו והמשיך ליברמן. ההזנחה והייבוש במשרד החינוך גורמים לשיסוי בין ההורים לעובדי ההוראה והמטפלות, ככה מחלישים את אנשי המערכת שהם הראשונים לשלם על המדיניות הכושלת הזו. עלינו לשנות מדיניות זו כדי להציל את המערכת:
שיפור תנאי העבודה.
95% מהמורות והגננות מגיעות למקום העבודה מתוך תחושת שליחות ומשמעות, אך המפגש עם כיתות מפוצצות, עומס בירוקרטי, מחסור בציוד ומשאבים, אי תגמול על עבודה מהבית ועבודה בסביבה שלא מותאמת לצרכיהן - מייצרות שחיקה עצומה אצל אנשי המערכת.
העלאת השכר הממוצע לכלל המורות והמורים.
הניסיון של האוצר לייצג תמונת מצב שהמורות הוותיקות רוכבות על גבן של המורות הצעירות היא הפלת אחריות על היעדר התקצוב והנכונות של האוצר לתקן את המצב. בשביל לייצר אופק במקצועות ההוראה, אנחנו חייבות לדאוג להעלאת שכר לכלל העובדים והעובדות. נכון שבאופן יחסי המורות הצעירות צריכות העלאה גבוהה יותר, אבל אלה לא מאבקים מנוגדים - אלא מאבקים שהולכים יד ביד. כדי שלמורות הצעירות יהיה עתיד במערכת.
העלאת המעמד של המורה.
רק 16% מהמורות מרגישות הערכה חברתית על העבודה שלהן. השיסוי של הממשלות האחרונות במורות ובגננות יצרה מצב בו בעיניי הציבור נשות החינוך וההוראה מתפקדות כ"בייביסטר" במקום נשות מקצוע.
חייבים להפסיק את הפגיעה במעמד המחנכים ולהפנים שמדובר באחד המקצועות החשובים בארץ שחייב לקבל את המשאבים הראויים לכך לרבות פתיחת מסלולי קידום מקצועיים, הכשרות ועוד.
הגדלת האוטונומיה של בתי הספר והמורים בתוכן לימודי.
מי שמכיר את הילדים בצורה הטובה ביותר, אלה המורים והמורות שעוברים איתם תהליכים באופן יום יומי. הם אלו ששומעים את הקשיים, מהווים אוזן קשבת, וכמובן יודעים לזהות באיזה דרך ניתן להעביר תכנים באופן שיעניין את התלמידים. מערכת החינוך צריכה לפעול בצורה מכילה וקשובה יותר לצורכי התלמידים כפי שקורה במדינות המובילות במדדי החינוך של ה-OECD.
יחס גדול יותר של מורות וגננות לילד.
אחת הבעיות המרכזיות היא הצפיפות בגנים ובכיתות. עשרות ילדים נלחמים על תשומת לב ויחס אישי בעוד שהמורות והגננות נאלצות לתמרן בין כמות גדול של ילדים. חינוך לא נועד רק להעברת תכנים, אלא גם כדי לתת מענה אנושי ואישי לצרכים של הילדים. חייבים להקטין את יחס המטפלות לילדים בגנים ובגיל הרך (ה"תקינה"), ע"פ ההמלצות המקובלות, כלומר 1:4 עד גיל שנה, 1:7 מגיל שנה עד שנתיים, ו-1:9 לפעוטות מגיל שנתיים עד שלוש. גם יחס התקינה בגנים הציבוריים מגיל 3 ומעלה חייב להשתפר, ל-1:12 ילדים
בנוסף, יש להקטין את הצפיפות בכיתות עד לממוצע ה-OECD (פחות כ-2 ילדים בחינוך היסודי וכ-5 בעל יסודי).
מערכת החינוך צריכה לעבור שיקום, ללא ספק. יש לנו דרך ארוכה עד שהיא תגיע למקום אליו אנו שואפות, אבל את הצעדים הראשונים צריך לעשות האוצר כבר מחר בבוקר – לייצר שיח פורה עם המורות והגננות, להתייחס אליהן כשותפות ולא כאוייבות ובעיקר לדאוג לתקצוב ראוי של המערכת.

מי זו נעמה?

גדלתי במגדל העמק כבת למזכיר הסניף של המפלגה בעיר.
אני חייה היום בקריית אליעזר בחיפה, נשואה לאבי מוטהדה ואמא לרונה-אסתר ואראל-ציון ❤️
מתמודדת כדי להחזיר את האמון שבין הציבור למדינה. אני מאמינה שבשנים האחרונות שלטון נתניהו שבר את האמון של האזרחים בנבחרי הציבור ובתפקידה של המדינה לדאוג ולשמור עליהם. בשנה שלי בכנסת דאגתי לשקם את אותו אמון - מנעתי פינוי של 1,100 משפחות מהדיור הציבורי, הכפלתי את מענקי העבודה, קידמתי יוזמות לשלום, נלחמתי למען קורבנות לאלימות במשפחה, זכויות לקהילה הגאה ושוויון מגדרי. הכנסתי שני חוקים לספר החוקים והעברתי 9 חוקים שנמצאים בקריאות שונות.
מאמינה במדינת רווחה אמיתית, שלום ושוויון. אני מאמינה שמדינה חייבת לדאוג לכל השכבות והאנשים. כשילדים הולכים לישון רעבים, נשים נרצחות ומערכות שלמות קורסות יש פה עיוות. המדינה צריכה להשקיע תקציבים ומשאבים למען רווחת האזרחים, כדי שנוכל לחיות בביטחון ובצורה שפויה ובריאה.
את החוק הראשון שרציתי העברתי 🙂 חוק דמי מחלה מלאים לחולי סרטן וחולי כלייה שנעדרים מהעבודה לצורך טיפולים ובדיקות. אבל ללא ספק החוק שאני הכי רוצה להעביר כרגע זה האיזוק אלטקרוני למניעת אלימות במשפחה.

נעמה במידה החברתית

פייסבוק - https://www.facebook.com/NaamaLazimiOfficial/
אתר- www.Nlazimi.org 
אינסטגרם - https://www.instagram.com/naamalazimi/
טוויטר - https://twitter.com/naamalazimi

"לעולם לא אסלח לערבים על שלימדו אותנו להרוג את בניהם"
גולדה מאיר

הרשמה לעדכונים

יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי