גינוי המפלגות הסוציאליסטיות באירופה למתקפת הטרור של חמאס ושחרור מיידי של החטופים

Thank you for rating this article.

כנס המפלגות הסוציאליסטיות באירופה PES בגינוי חד-משמעי להתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר, תמיכה בזכות ישראל להגן על עצמה ודרישה לשיחרור החטופים באופן מידי וללא תנאים.

"The PES immediately condemned the attacks by Hamas earlier this month, with PES Presidency and PES Foreign Policy Network demanding Hamas release the hostages it has taken" (PES website).

מרב מיכאלי, יו"ר מפלגת העבודה:
"אני רוצה לספר לכם שדווקא בימים הקשים האלה, שנדמה שאי אפשר לנשום ושכל העולם נגדנו, יש גם תקווה. לפני מספר ימים חזרתי משליחות דיפלומטית בספרד, נסעתי לכנס המפלגות הסוציאליסטיות האירופאיות ה-PES, שהוא ללא ספק האזור הדיפלומטי שהכי קשה לישראל לפרוץ בו, השמאל העולמי.
בכנס נפגשתי שם עם עשרות מנהיגים אירופאיים ביניהם אולף שולץ קאנצלר גרמניה, פדרו סנצ׳ס ראש ממשלת ספרד ומדה פרדריקסן ראש ממשלת דנמרק. אני יכולה לומר, בגאווה, שהמאמצים שלי נשאו פרי. ראשי המפלגות הסוציאליסטיות הבינו את החשיבות בתמיכה בזכותה של ישראל להגן על עצמה ועל אזרחיה מפני ארגון הטרור הרצחני חמאס. הם פרסמו הצהרת תמיכה חד משמעית בישראל בה הם הוציאו ״גינוי חד משמעי להתקפת הטרור שחמאס פתח בה ב-7 באוקטובר. אנו דורשים מחמאס לשחרר את החטופים באופן מידי וללא תנאים״.
לצד ההצלחה, חזרתי ארצה מאוד מוטרדת. ישראל נלחמת מלחמה מוצדקת מאין כמותה, מלחמה נגד ארגון טרור שמאיים על הסדר העולמי כולו ולא רק על ישראל. אבל במקום לזכות בתמיכה גורפת ישראל חוטפת גינויים. זה בראש ובראשונה כישלון דיפלומטי של הממשלה הכושלת והמסוכנת בתולדות ישראל. ככה זה נראה כשנתניהו פירק את משרד החוץ כדי לחלק אתנן פוליטי לשותפות קואליציוניות. ככה זה נראה כשהפנים של ישראל בעולם הם של שרים גזענים ובורים, כמו סמוטריץ׳ ועמיחי אליהו.
פגישה אחת עם מפלגת העבודה, הפנים האחרות של ישראל, הצליחה להביא לתמיכה גורפת בצדקת דרכה של ישראל. עוד סיבה למה הממשלה הזאת חייבת ללכת עכשיו
" (דיוור אלקטרוני).

מפלגת העבודה
מפלגת העבודה

ניר רוזן, מנכ"ל המפלגה:

"ביום חמישי טסנו, מספר נציגים ממפלגת העבודה בראשות יו״ר המפלגה מרב מיכאלי, לכינוס של ראשי המפלגות הסוציאליסטיות האירופאיות. שלושה ימים אינטנסיבים של פגישות אישיות וקבוצתיות עם מנהיגים ומנהיגות של מפלגות אחיות, חלקן באופוזיציה וחלק מפלגות שלטון מפלגות הצרפת, בריטניה, שוודיה, נורבגיה, הולנד, ספרד, יוון, גרמניה, פולין, הונגריה, סלובקיה, פינלנד ועוד.
לטיסה הצטרפה גם נכדה של חטופה (ולצערנו נכדה של נרצח). לכל אחת מהפגישות עם ראשי הממשלה וראשי המפלגות היא הצטרפה וסיפרה את סיפורה.
למרות שנראה ש״העולם כולו נגדנו״ התחושה בכנס הייתה שהעולם כולו איתנו. כן, לא על הכל מסכימים, כן, התמונות מעזה מעוררות אי נחת וכן, חלק מהמפלגות סובלות מלחצים פנימיים כאלה ואחרים. אבל כולן כאחת הסכימו שחייבים לפעול להשבת החטופים, כולן גינו את פעולות חמאס וגיבו את זכותה של ישראל להגן על עצמה. אבל, וזה אבל גדול - בעוד שכולנו מאוד מודאגים (ובצדק) ממהלך המלחמה ומשלום החיילים והאזרחים (וכמובן החטופים), פעם אחר פעם חזרה הדאגה מהיום שאחרי המלחמה. לגבי מיטוט החמאס כולם מסכימים אבל מה מתכננים ליום של אחרי? בניגוד למה שניתן לחשוב הכפילות בדרי נתניהו לגבי השליטה ברצועה מוכרת היטב למנהיגי העולם. גם שקרנותו הפטולוגית.
אם תשאלו אותי אחרי 3 ימים של מעל 25 פגישות עם דרגים פוליטיים בכירים - זו הבעיה המרכזית כרגע, היעדר תכנית ליום של אחרי.

ומילה לסיום - ההצהרה הראשונית שתכננו בועידה הזאת וההצהרה הסופית שונה עד מאוד. זו ותוצאה של עבודה פוליטית. עבודה פוליטית של מנהיגה שלא מפחדת להסתכל בלבן של העין לקאנצלר גרמניה ועבודה פוליטית רציפה של מפלגה בפורומים בינלאומיים המבוססים על אמונה וחזון משותפים. אוניברסליזם היא לא מילה גסה.
לצערי מספיק עמיחי אליהו אחד (ב100% מהפגישות הזכירו את דבריו המטורפים) בשביל להרוס לכולנו
" (טוויטר, 13.11.23).

"I am proud that Havoda Party is part of the social-democratic family, and especially so after this weekend. Thanks to the leadership of Stefan Löfven, Party of European Socialists spoke up to call for the immediate release of our hostages, to condemn Hamas terrorism and to support Israel's right to defend itself, along with expressing concern about the humanitarian situation in Gaza. We are strongest when we stand together, and we stood together this weekend" (Twitter 14/11/23).

סקירה באתר פוליטי - בקישור וסקירה באתר הארץ בעברית ובאתר הארץ באנגלית

"לעולם לא אסלח לערבים על שלימדו אותנו להרוג את בניהם"
גולדה מאיר

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר 20 שנה, הבמה הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.

יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי