פריימריז לראשות העבודה בעוד 4 חודשים ולא אתמודד לראשות ולכנסת

Thank you for rating this article.

הפריימריז לראשות מפלגת העבודה יתקיימו בעוד ארבעה חודשים ואם יוקדמו הבחירות לכנסת יוקדמו הפריימריס בהתאם. קוראת לכל הנשים והגברים המצויינים להכנס לפוליטיקה ולהתפקד ולהתמודד במסגרת מפלגת העבודה.

יחד עם חברותיי וחבריי, הייתי אחראית להצלת מפלגת העבודה והצלחתה בבחירות לכנסת ה-24. וכמי שעמדה בראש המערכת, אני אחראית גם על מצבה של המפלגה כיום. אחריות היא לא רק על הצלחות. אין לי כוונה להתמודד בפריימריז לראשות המפלגה ולא אתמודד גם על מקום ברשימת העבודה לכנסת הבאה.

חברות וחברים,

מדינת ישראל נמצאת בימים אלה בשבר גדול.

מתוך השבר הנורא הזה, צריך שתהיה לישראל התחלה חדשה, ריסטרט.

ובשביל שזה יקרה, צריכות להתקיים בחירות, ואני משוכנעת שישראל הולכת לבחירות בשנת 2024.

כדי להיערך לבחירות האלה, אני פותחת את המפלגה, ואני מתכוונת להקדים את הפרמייריז לראשות מפלגת העבודה ולקיים אותם בעוד ארבעה חודשים, בתקווה שהמלחמה תסתיים עד אז ושכל החטופות והחטופים יחזרו אלינו.

אם הבחירות לכנסת יוקדמו עוד יותר - ואני מאד מקווה שכך יהיה - נקדים את הפריימריס בהתאם.

אני קוראת לכל הנשים והגברים המצוינים, גיבורות וגיבורים אזרחיים וצבאיים, שמתלבטים בימים אלו האם להצטרף לחיים הפוליטיים - א. כן, להכנס לפוליטיקה, וב. להתפקד ולהתמודד במסגרת מפלגת העבודה.

מפלגת העבודה היא גוף חשוב וחיוני שנדרש כדי לשקם את מדינת ישראל אחרי השבר הנורא שעובר עלינו. היום יותר מתמיד, ישראל זקוקה מאד למפלגת מרכז שמאל ציונית דמוקרטית.

אני מאמינה במפלגת העבודה, לכן כל כך נלחמתי עליה. מפלגת העבודה היא היחידה שהמצע שלה הוא באמת מגילת העצמאות. היחידה בגוש הדמוקרטי שהיא באמת דמוקרטית, היחידה שמחויבת לשוויון מגדרי, והיחידה שיש לה תשובה ליום שאחרי המלחמה, שמבינה שביטחון אמיתי יבוא מהסדר מדיני. אני מאמינה שהעבודה צריכה ויכולה לשוב ולהיות שחקנית משמעותית בקביעת עתידה של מדינת ישראל.

יחד עם חברותיי וחבריי, הייתי אחראית להצלתה של מפלגת העבודה ולהצלחתה בבחירות לכנסת ה-24. וכמי שעמדה בראש המערכת, אני אחראית גם על מצבה של המפלגה כיום. אחריות היא לא רק על הצלחות.

לכן אין לי כוונה להתמודד בפריימריז לראשות המפלגה ולא אתמודד גם על מקום ברשימת העבודה לכנסת הבאה. כן אהיה כאן לעשות הכל כדי להעביר למנהיגה או למנהיג הבא של המפלגה את ההגה בצורה הטובה ביותר, לטובת בניה מחודשת של המפלגה ושל המדינה שלנו.

אני מוסרת ניחומים וחיזוק ידיים למשפחות החיילים הגיבורים שנפלו במערכה הזאת, איחולי החלמה לפצועים וכמובן - חוזרת ודורשת לעשות הכל כדי להחזיר את החטופות והחטופים שלנו.

היום נר ראשון של חנוכה. הלוואי והצעד הזה יביא את תחילתו של אור גדול שישראל כל כך מחכה לו.

פורסם במקור בעמוד הטוויטר של מרב מיכאלי

תגובות לנאום יו"ר המפלגה מיכאלי

Labour Friends of Israel: "Thank you Merav Michaeli, leader of our sister Havoda Party, for your consistent friendship towards LFI and UK Labour. Your support has helped return UK Labour under Keir Stamer to its historic position of friendship for Israel and rebuilt the bonds between our parties" (X 7.12.23)

ח"כ ויו"ר לשעבר שלי יחימוביץ': "תודה מרב, היו לך לא מעט הצלחות, ובעיני גם ההשפעה הדרמטית שלך על השפה, שהושגה בקושי גדול, היא הישג עצום. פוליטיקה יכולה להיות אכזרית, ואחרי שכל זה יסתיים, מאחלת לך הצלחה בחיים החדשים ושתהיי שלווה ומאושרת. מקווה, כמוך, שמפלגת העבודה תשוב ותשגשג" (טוויטר, 7.12.23)

יאיא פינק, מועמד ברשימת העבודה לכנסת ה-25: "רבות ורבים חייבים לך. תודה על פועלך וכל הכבוד על לקיחת האחריות" (טוויטר, 7.12.23)

הנהלת מחוז הקיבוצים: "בעקבות הודעתה של ח"כ מרב מיכאלי, קורא מחוז הקיבוצים במפלגת העבודה לאיחוד כוחות מיידי בגוש המרכז שמאל ולקיום בחירות להנהגת הגוש שיכלול את מפלגות העבודה, מרצ, כוחות מרכזיים מהמחאה וקבוצות נוספות. מחוז הקיבוצים מודה למרב על חלקה בשיקום המפלגה לאחר בחירתה לתפקיד היו"ר ומציע לכולנו להתרכז במטרה הגדולה של החלפת נתניהו וממשלתו אשר הביאו עלינו את האסון הגדול ביותר בתולדות המדינה" (מסרון)

טל אלוביץ', מנהל הסיעה בכנסת לשעבר: "מרב מיכאלי הצילה לי את המפלגה, הבית שלי מדצמבר 2002. מרב גם נתנה לי הזדמנות להיות מנהל סיעה וללוות את תהליכי ההתחדשות של הבית. ההחלטה היום היא רחוקה מלהיות קלה או פשוטה והיא משמרת סיכוי לשמור על הבית שלי, מפלגת העבודה. תודה מרב והצטרפו למפלגה" (טוויטר 7.12.23)

אייל צמיר, יו"ר נוער העבודה לשעבר: "שמח על ההחלטה הנכונה של יושבת ראש מפלגת העבודה מרב מיכאלי. בשנים האחרונות עבדתי יחד עם מיכאלי למען מפלגת העבודה ומדינת ישראל. אני יכול להגיד ממקור ראשון שמדובר בפוליטיקאית ערכית ואידיאולוגית שרק טובת המדינה וטובת מפלגת העבודה לנגד עיניה. מרב, המון בהצלחה בהמשך" (טוויטר 7.12.23)

עמר בן-גרא, יו"ר נוער העבודה לשעבר: "החלטה טובה ונכונה. תודה מרב על הצלת המפלגה במרץ 2021 ותודה על לקיחת האחריות עכשיו" (טוויטר, 8.12.23)

ח"כ גלעד קריב: "מרב מיכאלי קיבלה את ההחלטה המתבקשת ואני מברך ומעריך אותה על כך. ההחלטה הזו משקפת את רצון הרוב המכריע של חברי ומצביעי מפלגת העבודה. בימים הקרובים אפעל לאימוץ דפוס של הנהגה משותפת לחודשים הקרובים יחד עם חברותיי לסיעה. לצד התמיכה במאמץ להחזרת החטופים ובמאמצי הלחימה של צה״ל, על מפלגת העבודה להוביל את ההתארגנות המחודשת בשמאל הציוני ואת המאבק הציבורי להדחת נתניהו ולהקדמת הבחירות.
מפלגת העבודה היא מפלגה דמוקרטית אמיתית. מי שמאמינים בדמוקרטיה, הפגינו למען הדמוקרטיה, ונחושים לשקם, יחד, את מדינת ישראל אחרי האסון הגדול של ה-7.10 - צריכים לפעול ברצינות לאיחוד הכוחות בשמאל הציוני ולהתחדשות שלו, ולהעמדת אלטרנטיבה בטחונית, מדינית, חברתית ואזרחית לימין הכהניסטי, לביביזם המושחת והמפלג, ולא פחות מכך גם לגמגום ולזגזוג המתמשך של מפלגות המרכז
" (פייסבוק 7.12.23)

ח"כ נעמה לזימי: "מברכת את יו״ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי על ההכרזה על פריימריז לראשות המפלגה מתוך אחריות להתארגנות מחודשת של השמאל הציוני לקראת בחירות כלליות. אלו ימים מורכבים, ימי מלחמה לא קלים, בהם אנו נאבקים בתקציב מנותק שלא משקף צרכים לאומיים, עבור החזרת החטופים והחטופות וישראל אחרת ומתוקנת שתאפשר חיים ראויים. למרב זכויות רבות כפרלמנטרית מעל לעשור ובשיקום המפלגה, וכעת אני מודה לה על לקיחת האחריות שגם היא חלק ממנהיגות שכולנו מבקשים פה. עלינו לבנות מחדש את המחנה שלנו, לפתוח שורות ולהכניס כוחות חדשים כדי לייצר פה מחנה משמעותי, ששם את האג׳נדה החברתית לצד הבטחונית בראש מעייניו, עבור מדינה שדואגת לנו לביטחון ורווחה. יחד עם חבריי המעולים לסיעה וכפי שעשינו משך כל השנה האחרונה, נעשה הכל כדי לייצר פה את האלטרנטיבה הראויה, שכל כך נדרשת בשעה קשה זו" (פייסבוק 7.12.23)

ערן בן-יהודה, מזכיר מחוז ירושלים: "תודה על כל מה שפעלת למען המפלגה והמדינה!" (טוויטר 7.12.23)

ח"כ אפרת רייטן: "אני מודה מקרב לב ליו"ר המפלגה, מרב מיכאלי, על הדרך והאמונה במפלגה. מיומה הראשון פעלה ללא לאות למען חברה צודקת, דמוקרטית ושיוויונית. אין עוד הרבה אנשים בפוליטיקה הישראלית עם חוזק, יושרה וניסיון כמו שלה, ועל כך הערכתי הרבה" (טוויטר 7.12.23)

"במרכזה של ההיסטוריה העברית עומד דבר הגשמת הציונות במלוא היקפה ותוכנה... במרכזה של ההיסטוריה האנושית עומד דבר הגשמת הסוציאליזם במלוא היקפו ותוכנו"
ברל כצנלסון, הצעה לפרוגרמה למפא"י 1928

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר 20 שנה, הבמה הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.

יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי