הנהלת מפלגת העבודה - פרוטוקול ישיבה 18.1.24

Thank you for rating this article.

ישיבת הנהלת מפלגת העבודה מתאריך 18.1.24 - סיכום דברים בעל פה.

1. דיון בנושא הבחירות למוסדות וליו"ר המפלגה -
- הוצג לוח זמנים עקרוני לתהליך בחירות למוסדות.
- מונה והוצג פרויקטור מטעם מרכז המפלגה (רון קורמוס) שירכז תהליך קול-קורא לחברים.ות וירכז הצעות לשיטת הבחירות (בתקופה של 3 שבועות).
- הוצהר כי וועידת המפלגה ה-10 תתכנס במהלך חודש מרץ, תצביע ותאשר את שיטת הבחירות למוסדות וליו"ר מפלגה שיתקיימו במהלך חודש מאי 2024.
- מזכ"ל המפלגה חרמוני, ביקש ובהתאם לחוקת המפלגה להיות אחראי על הליך הבחירות.
3. ח"כ נעמה לזימי ביקשה לקיים דיון במצבה הכספי של המפלגה.
4. מזכ"ל המפלגה ערן חרמוני, ביקש להעביר פירוט של מקבלי שכר, רטיינרים והתקשרויות שונות ולפני הישיבה וכן לקיים דיון לאישור תקציב 2024.
5. לא התאפשר להעלות הצעות לסדר, לא התקיימו הצבעות ולא התקבלו החלטות.

כולל רשימת נוכחים, סדר יום ותמצית פרוטוקול הדיון.

להורדת פרוטוקול כקובץ pdf PDF

על סדר היום

1. דברי פתיחה - יו"ר המפלגה
2. עדכון על הבחירות המוניציפאליות - ניר רוזן
3. עדכון על מוסדות המפלגה - עמרי שגב
4. הצגת מתווה ההיערכות לפריימריס - רון קורמוס
5. הערות חברי הנהלה והמוזמנים
6. סיכום

פרוטוקול

יו"ר המפלגה, מרב מיכאלי: המצב במדינה בכי רע אני מבלה שעות בוועדות ובכנסת ושומעת איך הקואליציה נגד העם ואיך כולם אשמים חוץ מהדרג המדיני, זהו קמפיין שלא נגמר לרגע בהתאמה המצב הפוליטי רחוק מלהיות מזהיר, המון רוצים שנתניהו ילך למרות שהוא עדיין מאד גבוה בסקרים באופן לא יאמן.
כרגע יש פרסומים על צירוף לפיד ובן גביר לממשלה וסביר שאין בזה הרבה, חוסר ודעות מוחלט ולמפלגה יש תפקיד חשוב, אנחנו יכולים לחשוב יחד כיצד לגרום לאנשים חדשים ומצוינים לבוא למפלגת העבודה.
מציגה את רון קורמוס, פרוייקטור הפריימריז. ביקשתי ממנו לבוא ללוות אותנו על מנת שיעזור לנהל את האירוע ולמנף את הבחירות לחברים נוספים ולהעלאת קרנה של המפלגה.

ניר רוזן, מנכ״ל המפלגה: הבחירות המוניציפליות יתקיימו ב- 27/2 הם נדחו ב - 4 חודשים, למזלנו דרשנו מכל מועמד להשאיר 30% לסוף מה שמשאיר אותנו באופן יחסי במקום טוב. הפיצוי שהמדינה נתנה של 17% הוא לא מפצה, כך או אחרת אנחנו ערוכים לבחירות מבחינה לוגיסטית ותקציבית. אני מבקש מכולם כאן, ח״כ ים וחברי הנהלה לתגייס למען המועמדים שלנו.

עמרי שגב, יועמ״ש המפלגה: יש לנו עתירה שכרגע אנו עומלים עליה על ההפקרות של חלוקת כלי הירייה בחסות השר בן גביר, הפחד שיוקמו מליציות חמושות. העתירה הזו תוגש בקרוב בנוסף לעתירה של פקודת המשטרה של בן גביר שהכפיף את המשטרה לשר ובה כבר ניתן צו על תנאי.
המפלגה בנויה ממוסדות, חלקם קיימים ועובדים, חלקם צריכים בחירות. ועידת המפלגה הייתה צריכה להיבחר לפני שנה – היו בחירות ואז קבענו למרץ ליום ראשון בו בד"כ אין כנסת אלא שבאותו היום היו הצבעות על התקציב וליל גלנט, נקבעה ועידה נוספת - 8 לאוקטובר ושוב נדחתה בגלל התנגדויות בקרב הסיעה ובכל מקרה בגלל המלחמה. הגענו לבית המשפט והגענו להסכמות שחודש אחרי המוניציפלי יהיו בחירות לועידה. הבחירות המוניציפליות נדחו והיינו בשלב הקריטי של המלחמה והבחירות יתקיימו לאחר הבחירות המוניציפליות. יש לנו מוסדות נוספים, משמרת, סניפים, מחוזות, ויש מוסדות שהוקפאו כבר ב- 2014 . יש את יושבת הראש שהודיע שתקיים פריימריס מוקדמים אלו נסיבות שאתם צריכים לחשוב לאורם איך מתי ובאיזה סדר כדאי לקיים את הבחירות.

עמרי שגב, יועמ״ש המפלגה: יש לנו עתירה שכרגע אנו עומלים עליה על ההפקרות של חלוקת כלי הירייה בחסות השר בן גביר, הפחד שיוקמו מליציות חמושות. העתירה הזו תוגש בקרוב בנוסף לעתירה של פקודת המשטרה של בן גביר שהכפיף את המשטרה לשר ובה כבר ניתן צו על תנאי.
המפלגה בנויה ממוסדות, חלקם קיימים ועובדים, חלקם צריכים בחירות. ועידת המפלגה הייתה צריכה להיבחר לפני שנה – היו בחירות ואז קבענו למרץ ליום ראשון בו בד"כ אין כנסת אלא שבאותו היום היו הצבעות על התקציב וליל גלנט, נקבעה ועידה נוספת - 8 לאוקטובר ושוב נדחתה בגלל התנגדויות בקרב הסיעה ובכל מקרה בגלל המלחמה. הגענו לבית המשפט והגענו להסכמות שחודש אחרי המוניציפלי יהיו בחירות לועידה. הבחירות המוניציפליות נדחו והיינו בשלב הקריטי של המלחמה והבחירות יתקיימו לאחר הבחירות המוניציפליות. יש לנו מוסדות נוספים, משמרת, סניפים, מחוזות, ויש מוסדות שהוקפאו כבר ב-2014. יש את יושבת הראש שהודיע שתקיים פריימריס מוקדמים אלו נסיבות שאתם צריכים לחשוב לאורם איך מתי ובאיזה סדר כדאי לקיים את הבחירות.

ניר רוזן: התחייבנו לקיים בחירות נסיבות שאינן בשליטנו גרמו לדחייה, הנסיבות הפוליטיות השתנו ואנחנו צריכים לתת את הדעת על איך הזמנים מתכנסים.

עמרי שגב: יש את הועידה ואת הפריימריז וצריך להחליט מה קורה לפני מה סימון אלפסי : קבענו לנהל דיון על המפלגה אז בואו נדבר על המפלגה. יו"ר התפטרה, כל הבחירות שדיברת עליהן לא רלוונטי כשאין יו"ר מכהן.

רון קורמוס: נעים מאד, אני פה כדי לנסות לסייע, ככל שאני יכול להעביר תהליך לבחירת יו"ר בצורה הכי יעילה ומועילה. הרעיון הוא להכניס צבע עניין והכי חשוב בוחרים. זה אתגר עצום, ואני לא אנסה להחליט במקומכם, רק אנסה לתכלל את התהליך והדיון היום הוא פותח את התהליך, זה לא יהיה תהליך ארוך, זה יהיה תהליך קצבי שמתכתב עם סדר היום הציבורי. בשבוע הבא מתכוונים לפתוח קול קורא מזמין לחברי המפלגה להציע הצעות בנושא בחירות ליו"ר המפלגה לשלושה שבועות. הצעות למבנה והצורה שיתקיימו הבחירות. לאחר מכן נציג שוב להנהלה . חודש מרץ - ועידה. חודש מאי - בחירות ליו"ר. אם מישהו רוצה להציע או לשאול.

סימון: לדעתי התאריכים מצויינים.

שלמה אביטן: כמה פגישות כבר היו לנו על תאריכים? אני כתבתי מכתבים לאחר שאנחנו כבר חודשים הרעיון הוא שנקיים דיון פתוח, אני שמתי את הנקודות לאחר שיחות איתכם. למרות כל מה שנכתב כאן מי מלווה את התהליך הזה?

רון: אני בשיתוף חברי ההנהלה והסיעה.

שלמה: אני מציע צוות מחוץ להנהלה, מבקש להעלות את זה להצבעה.

ניר: היום דיון ללא הצבעות.

סימון: נכון היום אין.

שולי אשבול: אני נורא מאוכזבת מכל מה שמתנהל פה עושה רושם שאנחנו לא מודעים למצבנו, מדברים על בחירות לוועידה אתם מתנהגים כאילו כלום לא קרה, איזה פריימריז אתם רוצים לקיים?
אתם ממשיכים לאותם קווים ואתו דיאנאיי שמוביל אותנו לאבדון.

אפרת שגיא אופיר: בואו נחשוב על מיתוג מחדש מה עושה חברה שלא מצליחה במגזר העסקי?

שולי: איזה בחירות לאיזה מוסדות? איזו ועידה? כמה חברים? אני רואה בעיה בכל אחד מהרכיבים אם מדברים על מוסדות אז בואו נדבר על הגודל, על הצורך מרגע שקבענו שזה פריימריז ונכנסים לתהליך והיכנס לסעיפים ומועדים אין פה שום בשורה אלו כלים שהשתמשנו בהם תמיד, שיחקנו איתם בהתאם לצורך אבל אלו אותם כלים שיביאו אותנו לשום מקום. לדעתי לא יבואו מועמדים חדשים אם נכריז על פריימריז השיטה שלנו מאיימת ומונעת התמודדות. יש לי רעיון שאני לא בטוחה שהוא מושלם, ננסה לחשוב שונה אנחנו מחויבים לפריימריז אבל אנחנו יכולים להקים סוג של ועדת איתור שתדבר עם מועמדים ותפנה מיוזמתה למועמדים ותשים תנאי סף והועדה הזו תבוא עם פול של מועמדים ראויים וחברי המפלגה יוכלו לבחור מבניהם וזו גם הרשימה שתהיה לכנסת. הם יהיו מוסמכים לדבר עם המועמדים ולהבטיח
להם תיקונים שיאפשרו להם להתמודד ללא החסמים.

ח״כ אפרת רייטן, יו״ר סיעת העבודה בכנסת: צר לי שלא ראינו את הדו"ח של ועדת אשבול, הבעיות כל כך גדולות לטעמי שאני שואלת האם ועדת האיתור זה הפתרון? המפלגה אטרקטיבית למרות הסקרים ח״כ נעמה לזימי: מבקשת גם לראות הדו"ח, איך טרם קיבלנו. לגבי מיתוג מחדש – שהיו"ר החדש יחליט דמוקרטיה היא השיטה הכי טובה שיש לנו, זו השיטה מפלגה היא אסופה של אנשים שחולקים רעיון.

ערן חרמוני, מזכ״ל המפלגה: דבר ראשון אנחנו נמצאים חודש אחרי שיו"ר המפלגה הודיעה שהיא מתכוונת לקיים בחירות ליו"ר וכרגע מה שצריך זה לכנס ועידה שתחליט על המועדים. האחריות על תהליכים של המפלגה היא של המזכ"ל לפי החוקה של המפלגה ולא מקובל עליי שום דבר. אי כיבוד החוקה בעניין אחריות המזכל להליכים הפנימיים, כמוה כהפיכה משטרית. אתם מביאים פרויקטור ללא תמיכתי. אני בעד הבחירות ליו"ר. מבקש להציג הצעה לכנס הועידה בעוד 14 יום שבה יוכלו להציע הצעות כל מי שרוצה ושם ייקבע המועד לבחירות. אני גם מבקש לעדכן שהוגש אליי קובץ ששלום דסקל טוען שיש בו אלף חתימות לזימון ועידה. אני תומך בהצעת סיעת העבודה בהסתדרות למינוי צוות שיקום לניהול המפלגה, כפי שביקש שלמה אביטן להעלות. הצעות לשינויים בחוקת המפלגה לגבי מבנה המפלגה צריכים להיעשות לאחר בחירת היו"ר החדש.

סימון: בואו לא נשכח שאנחנו עדיין במלחמה. אני 50 שנה במפלגה ואני מרגיש שאנחנו רבים על מה שלא קיים. צריך לשנות את הדימוי ויש לנו ח"כים מעולים ויש הנהלת מפלגה שנבחרה על ידי הועידה, לא צריך להקים ועדות. צריך לקבל החלטה אם אנחנו רוצים לרוץ לבד או להתחבר למפלגה אחרת אבל צריך קודם לבחור יו"ר, אי אפשר להכתיב לו את המוסדות. לאחר שיהיה יו"ר חדש לעשות איתו יחד תהליך לבחירת מוסדות מפלגה.

אפרת שגיא: אני חושבת שבשביל להביא מועמדים אטרקטיבים צריך לעשות תהליך ראשוני של מה החזון מה סולם הערכים וזה יביא עוד מועמדים.

עופר קורנפלד: אני חושב שהמפלגה זקוקה למיתוג מחדש והדרך לעשות זאת היא ע"י החלפת היו"ר. לוח הזמנים שנקבע נראה לי סביר והקושי היחידי שלי הוא המלחמה. בפוליטיקה יש הרבה אי ודאות, יש לנו נכסים גדולים בסיעה, אני חשבתי ועדיין חושב שכדאי לעשות יחד את הבחירות למוסדות יחד עם הבחירות ליו"ר. אחד הדברים הקשים לכל יו"ר חדש הוא הבחירות למוסדות ואין דבר קשה יותר ליו"ר חדש להתחיל בו אם למישהו מבחרי הסיעה יש התנגדות אני מיד מסיר את הצעתי.

חניק מרשק: אני מאמינה שאם שוב ניכנס לתהליכים ארוכים אז נסתבך. המציאות השתנתה, אנחנו חייבים להגיש את מסקנות ועדת אשבול. צריך לבחור במהרה את היו"ר ואז לעשות את התהליך כמה שיותר מהר צריך לבדוק אם הועידה רשאית לקבל החלטות.

חן אריאלי: צריך להפסיק להתייחס למפלגה והתחיל להתייחס לזה כתנועה. השיחה על המוסדות קשה לי כי השיח צריך להיות על אידאולוגיה סוחפת שמייצרת שינוי ואם חייבים לכנס ועידה אז בכל מקרה לא נצליח לפני תחילת מרץ בטח לא כשיש מערכה מוניציפלית.
עמרי שגב: נעבור לחברות וחברי הסיעה.

ח״כ גלעד קריב: אני רוצה לומר אמירה לפני הבחירות, אני אותיר בצד את העבר אני מכהן כשלוש וחצי שנים וזו פעם ראשונה שלי לפני חברי ההנהלה. אין אדם מסביב לשולחן שלא מבין את זה שאנחנו ברגע קשה וכולנו נדרשים להיכנס מתחת לאלונקה. אני מבקש שחברי הסיעה יהיו מוזמנים לכל ישיבות ההנהלה הנתק איננו מתקבל על הדעת. ההנהלה סוברנית להחליט מי מוזמן לישיבות ואני סובר שהסיעה וההנהלה צריכים לעבוד יחד. המצב קשה וכולנו צריכים להיפגש בתדירות גבוהה יותר ולא נראה לי נכון שייפגשו בעוד חודש בשעת חירום. ההיבטים המשפטיים ברורים, אני בספק אם יש אדם מסביב לשולחן שחושבים שמפלגת העבודה תרוץ לבדה בבחירות הבאות. מפלגת העבודה תוכל לשרת את הציבור רק אם תפנים כמו בגלגולים קודמים, לאחד ולחבר ועם כל הכבוד לנוסטלגיה יש רגעים שבהם פחות חשובים סוג גדולתה של תנועת העבודה היא יכולתה להתחבר וגם חיבורים זה עניין של תזמון וכשנמצאים במצב כל כך רע בעיני כל מהלך צריך להתנהל תחת הרושם הזה, להוביל מהלך של איחוד כוחות של השמאל הציוני וכל החלטה שלנו צריכה להתנהל מתוך זיקה לחיבורים. שני מהלכים שצריכים להיות ברורים – מפלגת העבודה מתחילה עכשיו לנהל שיחות על איחוד הכוחו ת, להקים צוות שיבוא בדין ודברים עם כל השחקנים הרלוונטים. אני חושב שצריך לשקול בכובד ראש האם יש אפשרות לעשות פריימריז לראשות הגוש ואם לא, אז שיהיו
הפריימריז הפתוחים בתולדותיה שבהם גם מי שלא יהיה חבר יוכל להצביע, המטרה שלנו היא לא להגדיל את המפקד, אני נגד לגעת במוסדות בשום פנים ואופן.

ח״כ אפרת רייטן: אני רוצה להגיד תודה שאני פה, כולנו פה ברצון משותף להצליח ולעשות דברים טובים ועכשיו זה רק דיון על הדרך ולמצוא דרך שהערכים והרצונות שלנו יהיו בקואליציה הבאה, ונהיה חלק מהתשובות וזה מורכב. אני במחלוקת שלי עם גלעד חושבת שיש הבדל בין כוונות למעשים ואני חושבת שהרבה אנשים שהיו ברחובות היו מאנשי יש עתיד וכח ול לבן ולא בטוח יבואו בכל מקרה גם אם נתמזג כרגע אם מרצ. מרב כל הזמן דיברה על חיבורים ועל לפתוח ואני מאמינה שאנחנו ציר ושהמחנה צריך אותנו לנהל את הדברים ואני לא בטוחה שכבר ועוד לפני בחירת היו"ר צריך לתת לציבור את האיחוד עם מרצ כשהשיקול היחיד הוא כעס. חיבורים יהיו. השאלה היחידה היא העיתוי. עדיף לדעתי קודם לבנות ולשקם ואז לבוא למשא ומתן מעמדת כח. נשמע שהמוסדות כבר לא קשורים לכלום ועדיין המון אנשים רוצים לבוא. יש פה אירוע, צריך לעשות זאת בצורה תבונית המחקרים והסקרים הם דרך נכונה לקבל החלטות. אני חושבת שצריך להתחיל לזוז וככל שנוכל להתחיל לדבר עם אנשי המחאה ואנשים מכל המפלגות אחרות. אנחנו לוקחים אחריות על המצב כדי שנבוא מוכנים. מציעה קודם בחירות ליו"ר ורק אז הבחירות האחרות וחיבורים.

ח״כ נעמה לזימי: חודשיים ראשונים אחרי המלחמה לא הצלחתי לדבר על פוליטיקה, ועכשיו יש לנו אחריות לאומית קדימה, המפלגה צריכה להיות האבן השואבת לכל החיבורים ואני חושבת שצריך שתהיה ועדת איתור אבל לא לעשות זאת כשהמניה נמוכה. האיזון חייב להישמר, גודל השעה מחייבת רשימה אחת לשמאל הציוני אבל בתוך זה הייתי רוצה שמפלגת העבודה תישאר. לוחות הזמנים מקובלים עליי ואני חושבת שעצם הקמת הועדה היא סמן הדרך. הסיפור של פתיחת שורות הוא דרמטי ואני חושבת שעדיין יש חשיבות להיות חבר מפלגה אבל לפתוח לגמרי מפקד ללא אכשרה זה מקור החיות והאנרגיה. אין לי ספק שיהיה פה מיתוג מחדש. אני גם כמובן מצטרפת לכך שאני חושבת שאנחנו צריכים להיות בכל ישיבה ואני מבקשת לכנס ישיבה פיננסית על מצבה של המפלגה בשבועיים הקרובים.
ערן חרמוני: אני מבקש שנאשר את תקציב 2024 ולקבל נתונים תקציביים כמו עובדים, ריטיינרים וכדומה.

הישיבה ננעלה

נוכחות

חברי ההנהלה

נכחו

ח"כ מרב מיכאלי, עו"ד שולי אשבול, חניק מרשק, חן אריאלי, ד"ר עפר קורנפלד, שלמה אביטן, סימון אלפסי, ערן חרמוני - בזום, אפרת שגיא אופיר
נעדרו
רוני הלפרין, דורון ארגוב, נאזק מנסור, רענן כהן

מוזמנים

נכחו

ניר רוזן, עו"ד עומרי שגב, טלי חייט, רועי סגמן, ח"כ גלעד קריב, ח"כ נעמה לזימי, ח"כ אפרת רייטן, רון קורמוס
מוזמנים קבועים שנעדרו
עו"ד גד כרמי

______________
עמרי שגב, עו"ד
היועץ המשפטי, מזכיר ההנהלה

"אנחנו הבית של כל יהודי בעולם אנחנו המקלט אנחנו גם האחריות"
יצחק רבין, מתוך נאום בקונגרס הציוני בירושלים (ה-3 בפברואר 1992)

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר 20 שנה, הבמה הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.

יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי