עקרונות התא הפרגמטי במפלגת העבודה

Thank you for rating this article.

עקרונות התא הפרגמטי במפלגת העבודה (מסמך טיוטה בתהליך - הערות וסיוע יתקבלו בברכה).

1. עמדותינו המדיניות

תמיכה בהסדר מדיני עם הפלסטינים על פי פתרון שתי המדינות שתבוסס על ההסכמות של אולמרט ואבו מאזן מ-2009 בשלושה שלבים (שכל שלב יימשך כ 20- חודשים ובין כל שלב יהיו 3 חודשים של הערכה של הממשלה וגורמי הביטחון אם יש שיפור ואם להתקדם לשלב הבא) -
א. רפורמות "הרשות הפלסטינית המחודשת" מצד הרשות הפלסטינית עם סיוע כלכלי לרשות הפלסטינית על ידי הקמת מרכזי תעשייה בשבילם, הרחבת שטחי B- ו A, פתיחת הקונסוליה האמריקאית בירושלים.
ב. החזרת תוכנית מפת הדרכים כתנאי למשא ומתן עם הפלסטינים להסכם שלום קבע על בסיס שתי מדינות.
ג. משא ומתן עם הפלסטינים על הסכם שלום על בסיס פתרון שתי המדינות שתבוסס על ההסכמות של אולמרט ואבו מאזן מ-2009 עם שינויים מסוימים.

2. עמדותינו הבטחוניות

שמירה על גבולות מדינת ישראל עם צבא, תגובה חסרת פשרות לטרור אבל תוך כדי שמירה על הכללים הבינלאומיים לגבי דיני מלחמה.

אנחנו גם חושבים שההרג חסר ההבחנה בעזה פגע במוניטין הבינלאומי של ישראל ובמלחמה הבאה שתהיה בעזה נצטרך להפעיל טקטיקות ואסטרטגיות אחרות לעקור משם את חמאס ולהחליפו ברשות הפלסטינית המחודשת, הטקטיקות ואסטרטגיות האלו יכללו:
א. לוחמה פסיכולוגית.
ב. מצור על מרכזי האוכלוסייה הגדולים של עזה בלי להיכנס לערים עצמן שם יתרחש מרחץ דמים ובכך להפריד מחבלי חמאס מצפון ודרום עזה אחד מהשני.
ג. כניסה קרקעית מהים.
ד. פיתוח טכנולוגיה ונשק שיאפשרו לנו לחסל כמה שיותר מחבלי חמאס ובאותו זמן לצמצם את הפגיעה הבלתי מעורבים למינימום.
ה. עידוד וסיוע לאוכלוסייה האזרחית בעזה למרוד ולהדיח את חמאס.
בנוסף אנחנו נתמוך בהקמת ברית אזורית עם הכורדים, קפריסין, ארמניה, אזרבייג'ן ויוון לצד הברית האזורית הקלאסית עם מדינות המפרץ המתונות.

3. עמדותינו הכלכליות

כלכלה סוציאל דמוקרטית - התא מאמין בתפיסה של כלכלה צודקת, כלכלה שיש בה התערבות ממשלתית אך אינה מוחלטת.

4. עמדותינו הפוליטיות (איחודים, שותפים קואליציוניים וכו')

אנו אמנם תומכים בריצה משותפת עם מרצ (בשל הקירבה האידיאולוגית וההיסטורית בין שתי המפלגות וכדי למנוע בזבוז קולות) אבל כדי להשיג השפעה חזקה על מדיניות הביטחון והיחסים עם הפלסטינים אנחנו לא שוללים איחוד משולש עם כחול לבן (בתנאי שאיזנקוט בראשות כחול לבן) ועם יש עתיד (בתנאי שהאיחוד הזה יתמוך בהסדר מדיני עם הפלסטינים כפי שהוצג בסעיף המדיני של עקרונות האגף הפרגמטי).

5. עמדותינו בעניין המשטרה וביטחון פנים

משטרת ישראל גוססת ממחסור כוח אדם ומכוח אדם מושחת ואלים, אלימות משטרתית הופכת להיות דבר שבשגרה והאגף הפרגמטי חושב שצריך לפתור את בעיית ביטחון הפנים בישראל כך:
א. את בעיית כוח האדם צריך לפתור בעזרת העסקת שוטרים חדשים מחיילים משוחררים ממצ"ח (יש להם כבר ניסיון בחקירת פשעים ורובם שם צעירים שמחפשים עבודה אחרי הצבא).
ב. את בעיית האלימות המשטרתית יש לפתור בכך שאם מישהו פצוע אחרי הפגנה למשל והוא מתלונן על שוטר אז השוטר הזה מושעה מיד מתפקידו ואם הוא לא יצליח להוכיח את חפותו אז הוא יכול לשבת 5 שנים בכלא (10 שנים אם האלימות התבצעה נגד קטין), בנוסף ייאסר להשתמש במכתזיות, פרשים, ורימוני הלם בהפגנות כל עוד ההפגנה לא מסכנת חיים או רכוש.

6. עמדותינו בעניין החינוך

בניגוד למפלגות אחרות שטוענות שהחינוך אצלן הוא בחשיבות עיקרית ולא נותנים שום פתרונות למערכת החינוך הישראלית, לאגף הפרגמטי יש פתרונות לכל הבעיות של מערכת החינוך:
א. הצפיפות בכיתות- עד שלא תיפתר בעיית צפיפות הכיתות בפתרון של הטווח הארוך (בניית בתי ספר חדשים ופיצול כיתות לבתי ספר שונים אחד החדש ואחד הישן+העסקת מורים חדשים) הפתרון לטווח הקצר הוא לארגן אינספור סיורים מודרכים במוזיאונים ובגנים הלאומיים ובגני חיות כדי שכל הכיתות ילמדו בלי צפיפות יתרה.
ב. תוכן הלימוד- לצמצם משמעותית לימודי תנ"ך ומורשת ולתת את שעות הלימודים האלו למתמטיקה, מדעים, אנגלית, אזרחות והיסטוריה.
1. לימודי אזרחות אמורים להיות יותר על הפרדת רשויות וחשיבות הגבלת השלטון, זכויות אדם ואזרח, חשיבות תקשורת חופשית, חובות דמוקרטיות, הדינמיקה בין המגזרים במדינת ישראל, עקרונות החירות והשיוויון.
2. צריך להתמקד במהפכות האמריקאיות והצרפתיות )ערך החירות(, מרטין לותר קינג ג'וניור וסוציאליזם (ערך השוויון), השואה והאנטישמיות באירופה (הגנה על מיעוטים), הציונות (הזכות להגדרה עצמית), הסכסוך הישראלי פלסטיני (מלחמה ושלום).
3. לימודי ערבית חובה מכיתה ב'.

להורדה כקובץ pdf PDF.

"'היד הנעלמה' של אדם סמית איננה יכולה להאכיל פעוט, לחנכו ולדאוג לצרכיי היום יום שלו"
השופט אלכס שטיין, בג"ץ 12.1.22

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר 20 שנה, הבמה הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.

מצב מפקד

חברי.ות מפלגה פעילים: כ-38,000 (ועוד כ-4,600 ממתינים לתשלום).
לנתונים המלאים | התפקדות

העבודה בסקרים

נכון לתאריך 26.4.24, העבודה-מרצ עם 9 מנדטים (בראשות יאיר גולן), מרצ 4 והעבודה 0 מנדטים.
למעקב סקרים

יצחק רבין - 2014 C

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי