עדנה סולודר (1930-2024)

Thank you for rating this article.

עדנה סוֹלוֹדָר (15 במרץ 1930 – 9 באפריל 2024) שהייתה כחברת הכנסת מטעם מפלגת המערך והעבודה (בכנסות 10-12), נפטרה.

נולדה בקיבוץ אשדות יעקב, בין הילדים הראשונים. בגיל 16 הצטרפה לההגנה ולחמה במלחמת העצמאות כקשרית אלחוט. למדה מוזיקה ופסנתר בקונסרבטוריון למוזיקה בתל אביב ושימשה כמורה למוזיקה ביישובי עמק הירדן. בשנת 1953 עברה עם בעלה לקיבוץ גשר ושימשה כמזכירת הקיבוץ בשנים 1967–1971 ושנית בשנים 1978–1980 ושם גם נפטרה.

כיהנה כחברת כנסת מטעם המערך בכנסות 10,11 ו-12 כחברה בוועדת הכספים, וועדת העבודה והרווחה, וועדת הפנים ואיכות הסביבה, וועדת החוץ והביטחון ובוועדת הכנסת וכחברה בוועדה מיוחדת לעניין חוק ביטוח בריאות ממלכתי, בוועדת משנה בנושא הרפורמה במיחוז של מדינת ישראל, בוועדה משותפת בנושא השימוש הגובר בסמים מסוכנים, בוועדת חקירה פרלמנטרית לעניין דליקת הגז בקריית אתא ובוועדת המים. שימשה כמצליפת סיעת המערך בתקופת כנסת 10 ו-11 וכנציגה קבועה במשלחת הכנסת לאיגוד הבין-פרלמנטרי.

בשנת 1984 וביחד עם ח"כ יוסי שריד, הגישה בקשה להגבלת חסינותו הפרלמנטרית של ח"כ מאיר כהנא וכדי לאפשר למשטרה למנוע ממנו כניסה אל כפרים ערביים וזאת התקבלה ביתאריך 25.12.1984 ברוב 58 מול 38.

כיהנה כיו"ר ברית התנועות הקיבוציות בשנים 1992-1998.

הספדים

מפלגת העבודה: "מפלגת העבודה מרכינה את ראשה עם פטירתה של חברת הכנסת לשעבר עדנה סולודר. האישה מעוררת ההשראה הזו, היא חלק מהדור שייסד את מדינת ישראל ובנה אותה לתפארת. עדנה הקדישה את חייה לטובת ולרווחת הציבור הישראלי כולו ועמדה בחזית המאבקים החברתיים המשמעותיים ביותר לאזרחיות ולאזרחי המדינה, מאבקים שאנחנו ממשיכות וממשיכים עד היום. יהי זכרה של עדנה היקרה ברוך" (פייסבוק).

התנועה הקיבוצית: "עדנה סולודר, שהייתה חברת כנסת מטעם מפלגת העבודה במשך עשר שנים ומזכירת הקיבוץ המאוחד, נפטרה בקיבוצה גשר, בגיל 94. סולודר נולדה בקיבוץ אשדות יעקב והייתה חברת קיבוץ גשר. היא הייתה אשת ציבור חרוצה ומילאה מגוון תפקידים רבים בקיבוץ שלה ובתנועה הקיבוצית כולה. ליאור שמחה, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, הספיד את סולודר: "התנועה הקיבוצית מרכינה ראשה על מותה של עדנה, שהייתה חלוצה ומגשימה, ומילאה תפקידים רבים בקיבוצה, בתנועה הקיבוצית ובכנסת. עד לאחרונה היא עוד מילאה תפקידים במסגרות חינוך ותרבות תנועתיים. היא הייתה מדור המייסדים של המדינה, שלחמו בעוז במלחמת העצמאות והנחילו לנו מדינה חופשית. יהי זכרה ברוך" (פייסבוק).

עוד מידע

1. אתר ויקיפדיה, בקישור
2. אתר הכנסת, בקישור 
3. ראיון ווידאו, בקישור

"עלינו ליצור צירוף של נכונות לקרב את המיעוט הערבי ליעודים הדמוקרטיים הפשוטים של המדינה, בלי להטיל על שכמם את מעמסת הציונות"
יגאל אלון, 1959

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר 20 שנה, הבמה הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.

מאמרים דומים

יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי