מה הן התנחלויות

Thank you for rating this article.האם ישראלי שבונה בית בארצו זאת הנחלות ? האם תושב אלפי מנשה ואו מעלה אדומים הוא מתנחל ?

לפי קריטריון זה שכול מי שנמצא סנטימטר מהקו הירוק הוא מתנחל! אז גם תושבי רמת אשכול הם מתנחלים! וכמובן תושבי ארמון הנציב וגילו הם כאלה !

הרי הצעו לפלסטינאים הצעות של כמעט 100 אחוז מהשטח אם קצת חילופי שטחים והם דחו!

רק בכדאי  שאנו נשאר כובשים ומתנחלים והם יישארו כבושים מסכנים! נוח להם בסטטוס הזה.  אם אנו מתנחלים זה רק בארצינו הכבושה! הגושים אינם "פוקלנד" או "ניוזילנד "הם בסך הכול חלק מארץ ישראל הקטנטונת ס"מ על המפה מתל אביב .

האם אי אפשר להסביר זאת לנשיא אובמה? אני מאמין שכן אובמה מנסה לטעון שהוא הומני וצודק אבל הוא בעצם נעול על האינטרסים האמריקאים  ואישים להוכיח שנשיא שחור אינו נופל מנשיא לבן. ושארצות הברית איננה פטרון של ישראל!

קל להתעלק על נושא ההתיישבות כי מקובל בעולם הרחב בכלל ובאירופה בפרט שישראל תופסת שטחים כבושים שאינם שלה , חשוב לציין ששטח זה נכבש נכבש על ידי עבדאלה הסב! גם בזמן חלוקת  ישראל  על ידי בריטים הם לא  ממש ביקשו את הסכמתינו!!

מותר גם לישראל הקטנה להיות בעלת אינטרסים טריטוריאלים במרכז הארץ , במותניים הצרות על פי שיקולים ביטחונים דמוגרפים ואחרים.

אילו התפשטות טריטוריאלית היה עיקר חפצה של ישראל היא לא הייתה מפנה את כול סיני ! את רצועת עזה! את דרום לבנון ! וכדומה. וגם יוצאת משטחי A וB לפי הסכם אוסלו.

אז עזבו אותנו את ישראל עם הטענות המגוחכות הללו.

ושמדינות גדולות שמנות וחזקות לא יטיפו לישראל שהיא מהמדינות הקטנות והצפופות בעולם וצריך לשים את הדברים בפרופורציה.

"אם תבינו שהשבת ניתנה לישראל, ולא ישראל לשבת — נוכל לחיות ולפעול יחד"
דוד בן-גוריון, 17.10.1950

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי