זכויות היהודים והישראלים

Thank you for rating this article.

אחת : כעם באומות העולם יש ליהודים זכות בלתי ניתנת לערעור על מדינתם העצמאית.

שתים: גם  לערבי ישראל שמגדירים את עצמם כפלסטינאים 'כערביי יפו עכו נצרת המשולש ושאר הישובים הערביים יש זכות להיות אזרחים שווי זכויות במדינת ישראל .אבל אז הם יקראו ערבי ישראל נקודה.  ומכאן משתמע:

שגם ליהודים יושבי ישע זכות דומה לגור בכול מקום כולל בשטחים , מה עוד שהערבים טוענים לזכות השיבה אז גם ליהודים יש הצדקה לטעון לזכות השיבה. לשכם ולחברון ולבית לחם היו שם יהודים מאז ימי אברהם אבינו.

אפשר לוותר הדדית כחלק מהסכם:   אנו לא נשוב בהמונינו לשכם חברון ורבת המון והם  לא ישבו למה שהם קוראים "פלסטין השדודה".

ככלל לפלסטינים מגיע ,ללא כול ספק פיצוי על רכוש שהם איבדו . וגם ליהודים יוצאי מצרים סוריה לבנון ועיראק המגרב וכדומה מגיעה זכות דומה .האם הם  ויתרו על כול רכושם והלכו מארצות לידתם משום  שהיה להם טוב? כמובן שאילצו אותם הם היו אזרחים סוג ג. ועברו פרעות קשות!המסקנה  אילצו אותם . והיו שם תשע מאות אלף פליטים כאלה לעומת 600 אלף פלסטינים אז אולי את אחמד טיבי זה לא מעניין, אבל מי שלא מוכן להקשיב לשני הצדדים שלא יטען שמתעלמים ממנו מבעיתו ממצוקתו .

הערבים הפלסטינאים הם חלק מהעולם הערבי שיש לו שטח גדול פי אלף מישראל רובו שטח ריק . היגיע זמן שהפלסטינאים שהם חלק מהאומה הערבית הגדולה ויכולים להרשות לעצמם קצת נדיבות.  שישימו הצעות קונקרטיות להסכם על השולחן ישראל כבר שמה פעמים רבות , זה הליך שיוצר מחוייבות.  אומר : חפז אסד ,חידש המסע ומתן מהמקום שבו הופסק ועכשיו  גם אבו מאזן למד את השיטה. אנו שתמיד נותנים ניר עמדה , וכמעט מסימים מסע ומתן  חוספים את עצמינו,  לכירסום בעמדותינו  בשיטת הסלמי הידועה.

רוצים הסדר של שלום עכשיו ? נשב ונגיע לא רוצים אז ניצור דו קיום סביר ונחכה גם אלף שנים אם צריך !

אם שם המשחק זה כוח, לנו יש יותר אם אורך נשימה ואורך רוח וגם כוח   , כי אנו צודקים ואין לנו לאין ללכת זה ביתנו ועליו נגן. אם משחקים את המשחק של שתים וחצי לעומת חצי כלומר ירדן אחת השטחים הגדה ועזה שתים וישראל שתהפוך לדו לאומית חצי לכם וחצי לנו ! זאת לא נקבל, שתים בסדר ירדן והשטחים והשלישית ישראל מדינת העם הישראלי לנצח נצחים.

"במרכזה של ההיסטוריה העברית עומד דבר הגשמת הציונות במלוא היקפה ותוכנה ... במרכזה של ההיסטוריה האנושית עומד דבר הגשמת הסוציאליזם במלוא היקפו ותוכנו"
ברל כצנלסון

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי