הפתרון למתיחות בירושלים-כבוד הדדי

Thank you for rating this article.

ירושלים הבירה הרוחנית של שלושת הדתות

חשוב להתחיל בשורה התחתונה היהדות איננה דת מיסיונרית! ואיננה מתחרה בדתות על ההגמוניה של ציבור המאמינים, היא דת של חופש שלום וכבוד הדדי , לאסלם ,לנצרות ולשאר הדתות כי איש באמונתו יחיה , ישראל מכבדת את חגי המוסלמים למה שהם לא יכבדו את חגיה? איזה מין רעיון דתי רוחני זה לזרוק אבנים על המתפללים בכותל ? בחג הסוכות זה יביא את האחווה ? את השלום?

יודע כול ערבי משכיל כי אסור ליהודים על פי ההלכה שלהם לעלות להר הבית. ושאין לממשלת ישראל כול כוונה לגעת באף גרגיר מאל אקצה אז למה כול האשמות וההסתות ? מה אתם המוסלמים מחפשים מלחמות דת ירושלים קדושה לכם ואנו מכבדים זאת ! היא קדושה גם לנצרות וליהדות בואו נכבד אחד את השני לכולנו זכות לשמור על מנהגינו ודתינו, זכות קיום.

מלחמות דת זה הדבר האחרון שנחוץ לעמי האזור ולמשהו בכלל.

ישראל מכבדת את הרמדאן ואת שער חגי האיסלם הנצרות ודתות אחרת ! גם המוסלמים צריכים לתת כבוד ליהדות וחגיה! אם יש להם חילוקי דעות לגבי כול נושא שיחקו אחרי החג זה מינימום של התחשבות וכבוד הדדי.

החפירות בעיר דוד רחוקות מאות מטרים מאל אקצה, הם אינם פוגעות בו! או מסכנות אותו ! ולו כזית.

הניסיון להתנכל לחגי היהודים הרוצים להתפלל בכותל הוא בלתי הוגן,  אכזרי ומסוכן רק כבוד הדדי בין הדתות יביא כבוד שלווה ושלום לירושלים ולשאר העולם חשוב שירושלים תהיה סמל של דו או רב קיום לסבלנות וכבוד הדדי.

הצעות מעשיות!

א. שנשיא המדינה יצהיר הצהרה נשיאותית שהוא אישית מתחייב שלא תהיה כול פגיעה בהר הבית ואל אקצה ויקרא לשיתוף פעולה בין הדתות.

ב. שיקום צוות בין לאומי שישמור על הסטאטוס הבין לאומי של הר הבית. ויכלול את נציגי האיסלם ,

נציגי ישראל האום והמעצמות וכול שינוי ואו עשייה יעשה בהסכמת הכלל בשטח בורג לא יזוז ללא אישור קולקטיבי , כך שגם אם משהוא ירצה להסית על בסיס של כאילו ישראל מפרה את זכויות האיסלם ואו להפך יוכל הצוות הבין לאומי לבדוק ולסתור זאת מיד!

אפשר להבין שראד סלח, מחפש רק צרות. אבל שאבו עלה ואחרים עולים על הגל זה כבר עליהום מסוכן . יש לצאת בהצהרה נשיאותית והקמת מנגנון פיקוח סמכותי רב לאומי ללא דיחוי.

קיימת גם קבוצת מיעוט זעיר של קיצוני דת יהודים , בשם  נאמני הר הבית הם זניחים ובפיקוח המשטרה המגבילה את צעדיהם והם לא ממש מסוכנים ליחס את כוונותיהם יהיו אשר יהיו למדינת ישראל זה לא רציני.

"אבל העיקר הוא העם. תחיית העם קודמת לגאולת הארץ. אנחנו מעמידים את הכל על העם"
א.ד. גורדון, עם אדם

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - ידיעות אחרונות

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי