שנה אחרי

Thank you for rating this article.

בדיוק שנה עברה מאז התקיימו הבחירות המקדימות לרשימת מפלגת העבודה לכנסת ה- 18 שתוצאותיהן מיקמו אותי - הודות למאמציכם ותמיכתכם - במקום ה- 14. אמנם תוצאות הבחירות הקשות השאירו את המקום ה- 14 מחוץ לכנסת, אבל אני ממשיכה להיות גאה במיקום זה - במיוחד על רקע האתגרים שעמדו בפנינו בדרך אליו. עם זאת, מהר מאוד התברר שתוצאות הבחירות שהביאו את מפלגת העבודה לשפל חסר תקדים היו רק יריית הפתיחה לשנה קשה שהביאה את המפלגה אל סף פילוג והותירה חברי מפלגה רבים כואבים ותוהים. אני מקווה שהשבועות והחודשים הקרובים יביאו הכרעה בתחום זה וישימו קץ - בדרך זו או אחרת - למאבקים הקורעים את המפלגה. זאת כדי שכל חברי המפלגה בכל מקום בו יבחרו להיות יוכלו להפנות את מרצם ויכולותיהם סוף-סוף לתהליכי בנייה והתחדשות. במהלך התקופה פרסמתי מאמר שעסק בנושא חוקת המפלגה ובמשמעויות של חברות במפלגה במשטר פרלמנטארי.

בינתיים החלטתי להמשיך לעסוק בפעילותי הציבורית בתחומים הקרובים ללבי. מהשנים שעבדתי לצידם של שמעון פרס ויוסי ביילין למדתי שלא צריך לחכות לתפקיד רשמי כדי לפעול למען הדברים שאדם מאמין בהם. אז למי מכם שביקשו לדעת ולקבל פירוט הנה סיפור השנה שחלפה. (This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.).

בתחום החינוך

הספר "בחזרה לאלף-בית: הדרך להצלת החינוך בישראל" המשיך לעשות חיל ולרכוש אוהדים חדשים. מאז יציאת הספר לאור לפני כשנה וחצי אני נמצאת בדרכים ברחבי הארץ 'מפיצה את הבשורה'. במהלך תקופה זו נפגשתי עם מורים, מנהלים ואנשי חינוך בכל הארץ, מכל התחומים והרקעים - גננות, יסודי, חטיבות ותיכון, יהודים וערבים, בדרום, בצפון ובמרכז, חילוניים ודתיים. עד היום נפגשתי עם כ-10,000 מורים ובכל מקום הספר זכה לתהודה אדירה. בקרוב ייצא לאור הספר בתרגום לרוסית והוא נמצא כעת בשלבי תרגום לאנגלית.

את המסע בארץ ליוויתי בסדרת מאמרים וראיונות בתקשורת הזמינים לקריאה וצפייה באתר www.letteachersteach.org.il. אט-אט החלה להשתנות האווירה הציבורית לעבר תמיכה ברעיונות המובאים בספר. כתוצאה מכך במפגשי עם שר החינוך והמנכ"ל החדשים הרעיונות זכו לתמיכה שבאה לידי ביטוי תוך זמן קצר בשינוי חוק זכויות התלמיד ובפרסום חוזר מנכ"ל מקיף שהחזיר כלים חינוכיים מרכזיים לארגז הכלים של מורים ומנהלים. לא בכל מקום עדיין מודעים לשינוי במדיניות, אבל אני משקיעה כל מאמץ  להגיע לשטח כדי להדגיש שנוצרה הזדמנות ייחודית למנהלים ומורים לפעול להשבת אווירת הלימודים בבתי הספר, כשהם זוכים לראשונה מזה זמן רב לגיבוי מלא של השר ומנכ"ל המשרד.

בתחום הדיפלומטיה וההסברה

עינת וילף - שנה אחרי

בשנה האחרונה המשכתי להפגש עם שלל משלחות המגיעות לישראל מכל העולם להרצות בפניהם על המצב המדיני והפוליטי. חלק מהמפגשים המעניינים ביותר היו עם משלחות של חברי קונגרס מארה"ב, אנשי ממשל מהאיחוד האירופאי, עיתונאים מהודו ומסין ומנהיגים אפרו-אמריקאים והיספאנים מארה"ב. הייתי גם מספר פעמים בארה"ב ובאירופה כדי להפגש עם גורמנים רשמיים וקהילות יהודיות כולל השתתפות במספר כנסים מרכזיים בהם זכיתי לייצג את הדור הבא של הפוליטיקה בישראל. בינתיים כבר יש את הדור הבר הבא ולאחרונה אני נפגשת באופן אינטנסיבי יותר עם בני נוער, חיילים ועולים חדשים צעירים להרצות על מנהיגות, פעילות ציבורית ומחויבות ציונית (למאמר שפרסמתי בנושא אתגרי הציונות במאה ה-21). המפגשים הללו מרתקים ומגלים את עומק הרצון של אנשים צעירים להמשיך לתרום למדינה.

בכתיבה ובאקדמיה

כאדם שמאמין בכוחם של מלים ורעיונות, הכתיבה ממשיכה להיות חלק חשוב מעשייתי. בנוסף למאמרים בתחום החינוך פרסמתי סדרת מאמרים בנושאי חברה, פוליטיקה ומנהיגות ולאחרונה הפכתי לבעלת טור קבוע במהדורת יום שישי של ישראל היום. המאמרים כולם זמינים באתר www.wilf.org. האתר מתעדכן כל העת ואפשר לקרוא בו את המאמר המתפרסם בכל שבוע. אם אתם רוצים גם להגיב אפשר לעשות זאת בבלוג שלי בדה-מרקר קפה. יש גם עדכונים שוטפים בפייסבוק, ובטוויטרואפשר לצפות גם בקטעי וידאו מראיונות והרצאות בערוץ היו-טיוב שלי.

באוקטובר האחרון ניתנה לי ההזדמנות לשלב את נסיוני המעשי עם הרקע האקדמי והתחלתי ללמד קורס ביזמות חברתית במסגרת התכנית לתואר שני במדיניות ציבורית במכללת ספיר. זו הפעם הראשונה שאני מעבירה קורס באקדמיה ואני נהנית מכך עד מאוד ומקווה להמשיך בכך בעתיד. באוקטובר גם השתתפתי בוועידת הנשיא השנייה בה אני משמשת כחברת ועדת היגוי. הוועידה הצליחה מעבר לציפיות ונחשפתי בה לרעיונות מרתקים ומהפכניים לגבי העתיד לקרות.

מעבר לפעילויות אלה אני ממשיכה בעבודתי כעמיתה בכירה במכון לתכנון מדיניות עם יהודי בירושלים. בימים אלה יוצאים לאור שני פרסומים של המכון שהייתי שותפה לכתיבתם - תרחישים לעם היהודי בשנת 2030 והערכה שנתית של מצב העם היהודי לשנת 2009.

אז זהו בינתיים. לא משעמם. אני ממשיכה להיות זמינה לרשותכם ושמחה להיענות להזמנות להפגש.

"בנגב ייבחן העם בישראל ומדינתו"
דוד בן גוריון, משמעות הנגב שדה בוקר 17.1.1955

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי