עופר עיני - דמוקרט למאה ה- 21

Thank you for rating this article.

מערכת בחירות כזו הארץ עוד לא ראתה. מאין שלא יתמקם לו אזרח בישראל, תוקפת אותו "המנהיגות האחראית" של המדינה. עופר עיני, במלא הדרו, מביט על העוברים ושבים במבט מאיים, בחיוך האומר "דיר בלקום" ובמשקפיים של אינטלקטואל אקזיסטנציאליסט משנות החמישים של המאה הקודמת. פנים מושלמות של מצלמת ה"אח הגדול" של אורוול.

זהו!! זו כל ההסתדרות!! לא יותר ממנגנון, שחבורה, חסרת מנוף וחזון, השתלטה עליו ומנציחה את שלטונה במשטר כוחני, מפחיד ומאיים. אין, תחת ההנהגה האחראית של עיני, לא צורה ולא תוכן להסתדרות. מי ראה, מי שמע, מי טעם, מי הבין בכלל, שההסתדרות היא התאגדות העובדים לשמירה על כבודו של העובד, של האדם בכלל. מי יודע, דבר וחצי דבר על ההסתדרות, חוץ מכך שזו נחלה של הוועדים הגדולים, המשתמשים בעמך ישראל, כדי לאיים על כלל הציבור וממשלתו? אהה...לא נכון!! יודעים דבר נוסף: ההסתדרות היא נחלה, מִמֵנָהּ דולים קציר, תנובה ותקרובת, לקרובים ל"מנהיגות האחראית".

הכלל הראשון של איגוד עובדים, הוא כלל המאבק. במשטר כלכלי, בו שולט העיקרון של "תפוס כפי יכולתך", רק עמידה מגובשת ותקיפה תוכל לשמור על מעמדם של אלה שנתפסו ולא תפסו. שיתוף פעולה עם בעלי האגרוף ובעלי הבתים, הוא מעשה של משתפ"ים, לא דרך אחראית כלפי העובד והשכיר. החלק של השכר והתמורה לעבודה לעולם לא ישתפר על פי טובת הלב של השולטים על השיברים הכלכליים והפיננסיים של המשק. אין שובע לכל הממלאים את כיסיהם  מרווחים שלא מעבודה. עובד שלא נאבק הוא עובד שיושלך לצדי הדרכים. היום מוכרים לנו שהזריקה לתחתיות, של הקטנת חלקה של העבודה בהכנסה הלאומית, זוהי "מנהיגות אחראית", וזה, בדיוק מה שקרה ב- 6 השנים האחרונות.

העבודה המאורגנת התפוררה וההסתדרות איבדה את מעמדה כארגון המייצג את כלל העובדים. דרך הדלת האחורית ובברכת ה"הנהגה האחראית" הוכפל ושולש מאגר עובדי הקבלן. הייתה זעקה גדולה של ה"ההנהגה האחראית" – שביתה כללית - ייקוב הדין את ההר – לא נרד מהעץ –בסוף? גם  לא דממה דקה. נכון זו הנהגה אחראית, אחראית למעסיקים ולשליחיהם בממשלה, אחראית לשקט התעשייתי ולפגיעה בשכר, אחראית להרחבתה של מניפת השכר, אחראית לאי שוויון החברתי ולעידודו, אחראית להשארת רבבות עובדים ללא כתובת לפניה, אחראית לוועדי עובדים שרוקנו מכל תפקיד וסמכות, אחראית למועצות פועלים שהפכו לשבשבות של רוח האחריות, אחראית לתקווה שנחנקה, אחראית לרדידות, אחראית למבט הכבוי של הזוחל עלי אדמות ושכר מינימום בידו.

אך לא נתעלם מההישגים העצומים של ה"הנהגה האחראית". היא עומדת על המשמר, עומדת על משמר התרדמת הכללית, שומרת, על הסף, ששום מוסד בהסתדרות לא יצייץ, שומרת על כבודו של היו"ר, אוהו... כן, כבודו וכבוד שותפיו, דרכם כבודו של מעמד העובדים מגשים את עצמו, שומרת על גחלתם של ברל ובן אהרון שחו"ח לא תקום לבעירה, שומרת מכל משמר חזקה צמודה על ציבור העובדים, עד שההסתדרות תתפוגג ועמך ישראל יישאר כמושא לצדקה ונדבה.

הדבר היחיד העולה למחשבה הוא, שההסתדרות עיצבה את עצמה, תחת עיני, כארגון בולשביקי מובהק, והעומד בראשה כמו ההוא, שעמד בראש הבולשביקים שלושה עשורים. אין מבט ישר, אלא מבט של חשדן כפייתי, שהדרך הבטוחה לפועלו, דרך הטלת אימה ופחד, השתקת כל ביקורת, החנקת דעת הרוב, של אני ואפסי עוד. בכל מערכת הבחירות מתנוסס לו שֶׁלֶט אחד בלבד, לא צוות, לא תכנים, לא חזון...רק תמונה..ופתק הצבעה "ענ", למי שלא יודע, או הבין, זה פתק הצבעה עבור סיעת "עוגנים" של עיני, המאגדת 80% מנבחרי ההסתדרות. 80% מפועלי ישראל הם בע"נ: עמוד נח. שִׁמָשון העמים שומר עליהם!!!

"בנגב ייבחן העם בישראל ומדינתו"
דוד בן גוריון, משמעות הנגב שדה בוקר 17.1.1955

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - לא נשכח

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי