שנאת יהודים ושנאת "מסתננים"

Thank you for rating this article.

שנאת זרים היא לא תופעה שהומצאה בישראל, ולמעשה היהודים שנחשבו "לזרים" במדינות רבות סבלו מהשנאה הזאת יותר מכל עם אחר. במשברים כלכליים שפרצו בעולם תמיד הופנה הזעם לזרים, והיהודים נחשבו "לזרים" אפילו במדינות שבהם הם נולדו, כי הם נחשבו למיעוט אתני ודתי. לא משנה אם אותם יהודים היגרו למדינו או נולדו במדינות שבהם הם התגוררו, השנאה אליהם כזרים בלטה מאוד והביאה עליהם מעשי אלימות אנטישמיים שגם היום נמשכים. למרבה הצער נראה שההנהגה בישראל לא רק שכחה את ההיסטוריה של היהודים בגולה, אלא הם גם מתעלמת מכך שבמציאות של היום עדיין יש יהודים בעולם שנרדפים כי הם זרים יהודים. ישראל צריכה לאמץ כל מהגר שמגיע לכאן, אבל במקום שמדינת ישראל תלחם בשנאת הזרים העולמית ובאלימות אנחנו בעצמינו מפתחים שנאת זרים קיצונית שבסופו של דבר תחזור כבמרנג ותפגע באחים היהודים שלנו שחיים בגולה.

מכבסת מילים לגזענות

המאבק נגד הזרים מאפריקה הוא מאבק גזעני, והמושג מסתננים הוא מכבסת מילים למאבק כנגד השחורים שמגיעים מאפריקה לישראל. זה לא אומר שאין בעיה של מהגרים לא חוקיים בישראל שאותה המדינה הזניחה, אבל מדובר בבעיה הרבה יותר רחבה מהשחורים שרוכזו על ידי מקבלי ההחלטות בדרום תל-אביב. מדינת ישראל מביאה בכל שנה מעל 30 אלף מהגרי עבודה, כאשר אלפים מהם מסרבים לעזוב ונשארים לחיות בישראל, ונשאלת השאלה מדוע לא מדברים על 150 אלף מהגרי עבודה שהובאו על ידי חברות כוח אדם וסירבו לעזוב, והמדינה עוסקת רק במהגרים השחורים מאפריקה. מדובר בגזענות של שר הפנים אלי ישי שטוען שישראל שייכת "לאדם הלבן", ושל כל מי שבוחר לטפל "במסתננים" אבל מתעלם מאלפי מהגרי עבודה שמובאים לישראל כל יום. מדינת ישראל צריכה לגבש מדיניות הגירה כוללת שתכלול גם טיפול בכל העובדים הזרים שמביאים לכאן חברות כוח האדם שמרוויחות מיליונים על חשבונם של עובדים אלה, כי המהלכים הגזעניים כנגד השחורים שברובם מגיעים לכאן בלי ברירה אינה הולמת את היהודים שהם בעצמם נרדפים.      

גזענות כלפי יהודים

יהודים בכל העולם נרדפים גם הם בדיוק כמו שהאפריקאים נרדפים כאן, ומדהים לראות שלא למדנו כלום גם מההיסטוריה שלנו וגם מההווה שלנו. לא חסרים סיפורי שואה על האופן שבו מדינות אירופה דחו את הכניסה של יהודים לשטחיהם, למרות שהיה ברור לכולם שהשלטון הנאצי עוסק ברצח עם. אלפי יהודים טבעו, ועוד עשרות אלפים נטבחו על ידי השלטון הנאצי כי אף מדינה לא פתחה את שעריה עבור יהודים שביקשו אשרות כניסה. יהודים שכן חיו במדינות באירופה סבלו לאורך כל המשבר הכלכלי הראשון וכן בתקופת המלחמה מגזענות, שנאה ופוגרומים כשאין הבדל בין השנאה שהייתה כלפי היהודים והשנאה שהיום יש כלפי השחורים בישראל. המדהים הוא שישראל היא זאת שיזמה את אמנת הפליטים כאשר היא ביקשה למנוע רצח עם בדומה לשואה, אבל היום כשאנחנו צריכים לקיים את האמנה אנחנו מתחמקים מהאחריות ההיסטורית שלנו ומבקשים להסגיר אלפי פליטים למותם. השנאה כלפי יהודים בעולם קיימת במלוא עוזה גם היום, ובמקום שאנחנו ננקוט בעמדה מוסרית גבוהה אנחנו בעצמינו נהיינו גזענים שמכים ומגרשים שחורים.   

במה אנחנו שונים מהצרפתים האנטישמיים שתוקפים עכשיו יהודים רק בגלל שהם יהודים בצרפת, כשאנחנו בעצמינו תוקפים מהגרים שחורים רק בגלל צבע עורם. בישראל ישנה בעיה של מהגרים לא חוקיים, ולא בבעיה של מסתננים שחורים.  

        

"בנגב ייבחן העם בישראל ומדינתו"
דוד בן גוריון, משמעות הנגב שדה בוקר 17.1.1955

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - 2014

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי