עדכון סוף כנס החורף

Thank you for rating this article.

שלום חברים וחג חירות שמח,

בשבוע שעבר הסתיים כנס החורף של המושב השני של הכנסת ה-18. עם סיומו, הנחתי על שולחן הכנסת הצעה לביטול חוק זכויות התלמיד.

למרות הכוונות הטובות של מנסחי החוק, במציאות חוק זה תרם להדרדרותה של מערכת החינוך. הוא הפך לחוק המגן על תלמידים אלימים, במקום להגן על התלמידים שבאו ללמוד והמורים שבאו ללמד. עיגון זכויות התלמידים בחקיקה גם הכניס את עורכי הדין כמתווכים ביחסי המורה-תלמיד.

אני מאמינה בחשיבות של זכויות תלמידים, אך לא בחקיקה ראשית, ולא במנותק מהקשר רחב יותר של חובות וצורך במסגרת עם כללים ברורים. המלצתי גם להשיב את הסעיף בחוק על איסור אפליה לחוק לימוד חובה, שם היה בטרם נחקק חוק זכויות התלמיד.עינת וילף

קראו את הצעת החוק, וגם צפו בראיונות שלי בנושא בתכניתם של לונדון וקירשנבאום, בתכנית הבוקר של ערוץ 2, ובערוץ הכנסת.

הכנס כולו עמד מבחינתי בסימן חינוך. כחברת ועדת החינוך אני ממשיכה כל העת לסייר בבתי ספר ולפגוש מורים. לאחרונה פורסם במוסף חינוכי מיוחד של "הארץ" מאמר פרי עטי המספר את מסעי בנושאי החינוך בשנתיים האחרונות. נאמתי בכנסת מספר פעמים בנושא מעמד המורה ובנאומי האחרון התייחסתי למקרה האלימות המזעזע כלפי מורה בתיכון בבאר טוביה. דיברתי על חשיבות מתן גיבוי למורים, ועל כך שאין מקום להגן דווקא על קומץ תלמידים אלימים המטילים טרור על רוב התלמידים וצוות בית הספר.

עוד בנושא החינוך - בישיבה של ועדת החינוך שעסקה בנושא אפליה על רקע עדתי התבטאתי בחריפות נגד תופעת המוכר שאינו רשמי המאפשרת אפליה מחפירה של תלמידים.

הכנסת ציינה גם את יום האישה הבינלאומי. אני רואה את עצמי מחויבת לקידום נשים בפוליטיקה, ובמסגרת זו הנחתי הצעת חוק יחד עם יו"ר הועדה לקידום מעמד האישה, ח"כ ציפי חוטובלי, לעידוד שילוב נשים בפוליטיקה, על ידי מתן תמריצים למפלגות בהן יהיה ייצוג רב לנשים. אני מודה לפעילות עמותת כ"ן, כח נשים, שהיו שותפות לניסוח ההצעה. כמו כן, הגשתי הצעה לסדר היום שבמסגרתה נאמתי במליאת הכנסת לרגל יום האישה, ומאוחר יותר באותו יום דיברתי על נשים במערכת הפוליטית בכנס בחולון.

בזירה הבינלאומית, ולראשונה כחברת כנסת וחברה בוועדת החוץ והבטחון, השתתפתי במשלחת הכנסת לאסיפה הפרלמנטרית "יורו-מד". זהו כינוס של חברי פרלמנט מישראל, מדינות ערב, והאיחוד האירופי, במהלכו עולות לדיון סוגיות הדורשות שיתוף פעולה אזורי. במהלך הכינוס נלחמתי לבטל החלטות שגינו את ישראל באופן אוטומטי, ולראשונה מזה זמן רב, הצלחתי לגייס לשם כך תמיכה של נציגים כמעט מכל מדינות אירופה, ולשבור את הבידוד המסורתי של ישראל בפורום זה. בסוף השבוע הזה אני יוצאת למסע הרצאות בארה"ב, שיכלול ביקורים בארגונים יהודיים, ארגונים בינלאומיים ונציגויות של מדינת ישראל. זוהי תקופה בה חשוב שקובעי מדיניות ומעצבי דעת קהל בארה"ב ישמעו עמדה ישראלית שפויה ומאוזנת - שמצד אחד רואה חשיבות בקידום תהליך השלום, ומצד שני דוחה את הניסיונות לקעקע את הלגיטימיות של המפעל הציוני.

המפלגה ממשיכה להיות מוקד מרכזי של פעילותי. בחודשיים האחרונים השתתפתי במפגשים רבים עם חברי מפלגה (תל-אביב, ירושלים, חדרה, חיפה) שעסקו בשאלות אידיאולוגיות ובדרכה העתידית של המפלגה. ירידת שאלת הפילוג מסדר היום ושובם לפעילות בסיעה של איתן כבל ועמיר פרץ יצרו מרחב מחודש וחשוב לדיונים על דרכה של המפלגה ומהותה ולהגדרתה כמפלגה של ציונות מעשית. לאחרונה גם התייחסתי בהקשר זה למשבר עם ארה"ב וההכרעות העומדות בפני ראש הממשלה בראיון באנגלית בערוץ הראשון.

אני מביאה לידיעתכם אירועים/משרות הקשורים במדיניות ציבורית וייתכן שתמצאו בהם עניין: תחרות נאומים של המכון הישראלי לדמוקרטיה ותנועת עמ"י; התפנתה משרת דובר המועצה להשכלה גבוהה.

ולסיום, באווירה אישית וקצת אחרת - בימים האחרונים השתתפתי בשתי תכניות בהן התייחסתי לתחנות אישיות בחיי דרך שירים - ברשת גימל בתכנית ה"שעה שלי" עם דני שגיא, ובערוץ הראשון בתכנית "יש לי סימפטיה" עם יואב קרקובסקי.

חג חירות שמח לכם ולבני משפחותיכם - בקרו באתר שלי (זמין כעת גם בשפה הרוסית)

"ישראל היא המקום היחיד עלי אדמות שבו יש ליהודים אפשרות לעצב את החיים הציבוריים שלהם על־פי האידאלים המסורתיים שלהם"
אלברט איינשטיין, נאום לפני הידידים של האוניברסיטה העברית 1954

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי