מיקוד קטלני

Thank you for rating this article.

הגישה הישראלית לכמעט כל נושא פוליטי אשר נוגע לשכנים שלנו, הקרובים והרחוקים כאחד, מאופיינת על ידי העדר יצירתיות מוחלט. לא מציבים יותר משתי אופציות לפתרון של כל בעייה נתונה (במקרה הטוב) ובדרך כלל האופציות הן לתקוף או לא. כל הצעה מעבר לכך נחשבת למיותרת. אם מוצעות יותר מ-3 אפשרויות מדובר כבר בחלומות באספמיה. המדינה הופכת ליצירתית רק באשר לביצוע החלטות, לא לגבי קבלתן. בביצוע, הגניוס היהודי עובד שעות נוספות: האם נשתמש בטילים מונחים שישוגרו מצוללות או האם מטוסי קרב יתקפו בגובה נמוך מאחור ? האם ההתקפה תבוא באמצעות כלי טיס בלתי מאויישים (כטב"מים)  או האם כוחות מיוחדים יונחתו ממסוקים, יניחו מטענים ויפוצצו אותם ויעלמו ? האם המטרה תושמד ? האם האויב ילמד את הלקח ? זו הגישה שלנו כלפי העמים באזרונו.

אם מדובר באיראן או סוריה, במצרים בסיני, ברשות הפלשתנית או בעזה, הכלים שעומדים לרשותנו הם "פטישים" וכל מה שאנחנו מזהים בסביבה הם "מסמרים”. אנחנו מספרים לעצמנו שאנחנו חיים בעולם של "פטישים" ו"מסמרים" אך לעולם לא עוצרים ומתבוננים אם אכן זו האמת.

האם האיראנים באמת מתכוונים להשמיד אותנו? או, האם אנחנו רוצים למנוע ממדינה אחרת להפוך למעצמה אזורית שמבקשת (כפי שאנחנו עשינו זאת) לפתח יכולת גרעינית על מנת להקנות לעצמה חסינות מפני התקפה גרעינית ? האם באמת אין אופציות לעבוד עם טורקיה והליגה הערבית על מנת לשים קץ לשפיכות הדמים בסוריה ? האם אבדנו את השפיות ? מדיניות באמצעות כוח צבאי בלבד ? אין אופציות אחרות ?

כשמקשיבים לראש הממשלה, שומעים אך ורק מוטיבים של השואה. המיקוד שלו באיראן הוא קטלני. האומנם הוא יציל את עם ישראל משואה נוספת ? האם לא סביר יותר שהוא דווקא יביא עלינו שואה נוספת ? מה יחשוב העולם סביבנו ? האם אנחנו מתכוונים להשמיד כל דבר שמצטייר כאיום ? בכל אשר נוגע לאיומים ידנו תמיד הייתה קלה על ההדק .

אני תקווה שאנשי המקצוע בצבא ובמגזר הבטחוני יידעו איך לפעול כאשר יגיע הזמן. את חלקם אני מכיר אישית. הם אמיצים דיו לעמוד בפני פוליטיקאים נבחרים. הם יידעו מה לעשות ומה לא. מעולם לא הצליח מישהו להכריח את צה"ל לבצע משימה שהצבא לא רצה לבצע. לטוב ולרע, לצה"ל יש שנים של ניסיון בכך.

אין מקום למלא באופן עיוור פקודות בניגוד לעמדתם של אנשי צבא ואנשי מקצוע בטחוניים כאשר ביצוען יכול לעלות בחיים של אלפי בני אדם, גם אם הן תנתנה על ידי רשות אזרחית נבחרת כמו רוה"מ. אי ציות אזרחי על ידי צה"ל תוך שמירה על סבירות ההתכחשות (ז.א. צה"ל לא מבצע אך טוען שזה בגלל סיבות טכניות  ולא מסרב פקודה) חייבת להיות אופציה ריאלית. אף אחד לא חייב לדעת את האמת..

"... אין לפרולטוריון מה להפסיד מלבד כבליו יש לו עולם ומלואו להרוויח. פועלי כל העולם התאחדו!"
קארל מרקס, המניפסט הקומוניסטי

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי