הרהורים ליום כיפור, על להיות פוליטקאי

Thank you for rating this article.

הרהורים ליום כיפור, על להיות פוליטקאי:

א. גזר - הדין של אולמרט המקל מאד, הותיר אותו לטעמו זקוף קומה, אבל אותנו כפופים. אחרי הכרעת דין מזכה בפרשת טלנסקי, שהחזירה את הנורמות בפוליטיקה, ושל נבחרי ציבור 20 שנה אחורה, נותר רק לחזור ולהיזכר בגעגוע בעיקרון התנכי :
" לא תישא פני אביון ולא תהדר פני גדול ".

ב. לא יעלה על הדעת, שהנורמה לפיה קבלת מאות אלפי דולרים בידי פוליטיקאי, נבחר ציבור, ללא תיעוד, רישום, ופיקוח, שהוסתרו בכספת, ושנעשה בהם שימוש שלא הוברר עד תומו, תיוותר על כנה.

אולמרט, כבר לא חשוב בסיפור. שום טענות רדיפה ודומות לה שנועדו להרתיע, אינן צריכות למנוע מהפרקליטות את הניסיון לבחון את הקביעה הנורמטיבית המחפירה הזו, בערכאה עליונה. צריך שנדע כולנו, פוליטיקאים ונבחרי ציבור היכן עובר הקו, שסברנו שנקבע בהלכת שבס.

ג. כל הטשטוש הערכי, שמנסים מקורבי אולמרט לפזר עתה בעזרת התקשורת, לא יכול למחות את העובדה שמי שהיה רה"מ בישראל הורשע בעבירה פלילית , ומעל ראשו מאסר מותנה לשלוש שנים.

חמור בעיני, הניסיון להמציא אותו מחדש, עם החבילה הנורמטיבית הנפסדת הזו, כאיש היחיד בכל מדינת ישראל הנאורה שיכול להוות אלטרנטיבה להחלפת רה"מ.

ד. מישהו כתב לי, שאינו מוכן להתערב על שקל אם אצליח להיבחר. לא כי אינו רוצה שאבחר, אלא שבדרך בה אני נוהג אין לה סיכוי. בלי הון ובלי מנגנון, בלי מנהלי קמפיין מקצועיים, בלי מי שיכתוב את דעותיך וימציא אותן מחדש, בלי מי שירכיב לך חליפת ערכים תואמת שתתפוס את לב הציבור, בלי דריכת רגליים על מתמודדים וקולגות לדרך, בלי מי שינהל את הדף הזה, ויכתוב אותו עבורך, ועוד טכניקות מן הסוג הזה.

ה. אודה ולא אבוש, הדרך כך קשה לאין ערוך, ממילא מלאת חתחתים והתנהלות היכולים להמאיס את עצמם למי שבא ממקום אחר. אבל זו הפוליטיקה, וכשמביטים על ההתנהלות דוגמת זו למעלה, זה הופך אותך לנחוש יותר, שחייבת להיות דרך אחרת. יש לזה סיכוי? איני יודע.

ו. נתקלתי בחקירות נבחרי ציבור לא אחת בטענה, שהמעשה אולי מכוער, אבל יש פרצות בחוק, ואין פסול בלנצל אותן. תמיד השבתי שהעובדה שיש פרצה עדיין ישנו שיקול הדעת באם להיכנס בה , באם לאו. כאן הוא המבחן הציבורי שנמוג מזמן במקומותינו, שיש מעשים שלא ייעשו גם אם אינם פליליים.

ז. נאחל לנו, שניכתב וניחתם רק למעשים טובים ובמעשים טובים.

-------------------------------------------------

התפרסם במקור בעמוד הפייסבוק של משה מזרחי.

"צריך להיות אדם שכל הזמן פועל למשהו ואני אומר אתה תמיד גדול כגודל העניין שאתה משרת ואתה נהייה קטן אם אתה משרת רק את עצמך"
שמעון פרס, ראיון ב-YNET יולי 2005

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי