אבל ממש בלי שום "דרך מדינית"?

Thank you for rating this article.

נכון. גם אני חבר ופעיל ב"מפלגת העבודה" מפני שלראשונה היא לא מסתתרת היום מאחורי להג חלול על "תהליך השלום" אלא מתמקדת בחלוקה שונה בתכלית של העוגה הציבורית. אבל לגבי חצי העם , אם לא לגבי תשעים אחוז ממנו, השאלה "מה יהיה בקטע של השטחים" חשובה לא פחות, ואלי אפילו יותר, ותשובת אמת שהיא גם שיוויונית והוגנת וגם אמיצה וציונית של מפלגת "העבודה" בנושא הזה, היא חיונית לכך שציבורים גדולים יראו בה חלופה ראויה והולמת לממשלה רעה שהיא גם עושקת עניים וגם, למעט סיסמאות הירואיות ונבובות, חסרת כל מושג באשר לפתרון מדיני אפשרי.

הנה בשעה טובה הבחירות כבר בשער, ולמפלגתי, מפלגת העבודה,  לכאורה עדיין אין כלל "מצע מדיני".

אבל לי יש. כי אני אומר: הרי את כל המצע הכלכלי- חברתי של מפלגת העבודה אפשר לתמצת במשפט האחד המרהיב ממגילת העצמאות: "בלי הבדל דת גזע ומין",- ואני אומר: "בלי הבדל דת גזע ומין"  זהו בעצם בדיוק גם "המצע המדיני" שלנו, ובעצם זהו גם המצע המדיני האחד והיחיד שייתכן.

"בלי הבדל דת גזע ומין". אין לי צל של ספק כי כאשר הוקמה מדינת ישראל לא היה גם אחד מבין החותמים דאז על מגילת העצמאות אשר באמת רצה שגם ציבור ערביי ישראל,- הללו אשר לפחות בימים ההם היו חד משמעית ציבור זר ועויין ,- יהיו גם הם חלק מ"המדינה היהודית", ואזרחים לגיטימיים ושווי זכויות בה. איש מאיתנו לא רצה, אבל לא הייתה, כמובן, שום ברירה אחרת. לא הייתה ולא תיתכן שום דרך אחרת. כאשר מוקמת מדינה בגבולות מסויימים, הדרך האפשרית האחת והיחידה היא לקבוע כי כל המתגוררים בשיטחה ביום הקמתה,- ומאי נפקא מינא "מי היה כאן קודם" ומאי נפקא מינא מי מהם מתגורר שם מאות שנים ומי הגיע אך לפני שבוע,- כל המתגוררים בשיטחה ביום הקמתה,- "בלי הבדל דת גזע ומין",- יהיו לאזרחיה, שווי זכויות, ובעלי זכות לבחור ולהיבחר לפרלמנט.

כך נוצר אז "העם הישראלי". זה אשר אליו אנו מתייחסים באומרנו "שתי מדינות לשני עמים". "העם הישראלי". המורכב משמונים אחוז יהודים, ועשרים אחוז ערבים. כי אין דרך אחרת זולת "כל המתגוררים בשיטחה ביום הקמתה". אין דרך אחרת זולת "בלי הבדל דת גזע ומין". והדרך האחת והיחידה שהייתה קיימת והתקבלה על הדעת ב 1948 , היא הדרך האחת והיחידה שתיתכן גם בשנת 2016, כאשר תוקם המדינה "פלשתין". "כל המתגוררים בשטחה ביום הקמתה". "בלי הבדל דת גזע ומין".

כי הרי המיעוט היהודי ( העויין לפלשתינים ? ) המתגורר היום, בשנת 2012, כמיעוט  בשטח אשר בו מיועדת לקום המדינה הפלשתינית, הרי הוא בעצם תמונת ראי מדוייקת, תמונת ראי בדיוק מושלם, מכל הבחינות, של המיעוט הערבי ( העויין ליהודים? ) אשר התגורר כמיעוט בשנת 1948 בשטח עליו הייתה מיועדת לקום המדינה היהודית. בדיוק אותו הדבר. רק הפוך.

לא ככה?

והדרך היחידה אז,- הרי לא יכלה אז לעלות על הדעת שום אפשרות אחרת,- הייתה להכריז כי הנה ל"מדינת ישראל" שזה עתה נולדה יש עכשיו "העם הישראלי",  והוא מורכב מ 80% יהודים ו 20% ערבים,  וכל "העם הישראלי" הזה יהיה מעתה לאזרחים של מדינת ישראל, כולם שווי זכויות וכולם בעלי זכות לבחור ולהיבחר לפרלמנט,-

לא הייתה אז שום דרך אחרת, וגם היום אין, והדרך היחידה היום,- ממש כמו אז כך גם היום לא תעלה על הדעת שום אפשרות אחרת,- היא להכריז כי כמו שבמדינת ישראל מתגורר "העם הישראלי" שמורכב מ 80% יהודים ו 20% ערבים, כך ב"מדינת פלשתין" מתגורר "העם הפלשתיני", והוא מורכב,- בדיוק כמו אצלנו רק תמונת ראי,- מ 80% ערבים ו 20% יהודים, וכל "העם הפלשתיני" החדש הזה יהיה מעתה לאזרחים של "מדינת פלשתין", "בלי הבדל דת גזע ומין", כולם שווי זכויות, וכולם בעלי זכות לבחור ולהיבחר לפרלמנט. וכמו שהגברת הנכבדה הגב' חנין זועבי והדוקטור הנכבד מר אחמד טיבי והאדון הנכבד מר סאלח מג'אדלה , נציגיהם הלגיטימיים של ציבור בוחריהם ב"עם הישראלי" החדש הם בדין חברים ראויים ונכבדים ופעלתנים ולגיטימיים בכנסת ישראל, וכך אכן נכון שיהיה, כך, כאשר תוקם "מדינת פלשתין", הגברת הנכבדה גב' דניאלה וויס והאדונים הנכבדים מר ברוך מרזל ומר איתמר בן גביר, נציגיהם הלגיטימיים של ציבור בוחריהם שלהם ב"עם הפלשתיני" החדש, יהיו בדין חברים ראויים ונכבדים ופעלתנים ולגיטימיים בפרלמנט הפלשתיני.

"שתי מדינות לשני עמים". "העם הישראלי" החדש,- יהודים וערבים,-  ב"מדינת ישראל", ו"העם הפלשתיני" החדש,- ערבים ויהודים,- ב"מדינת פלשתין".

"הגינות והדדיות". "מה שחל עליי חל גם עליך". "בלי הבדל בשל עושר,- בלי הבדל בשל מין,- בלי הבדל בשל דת,- בלי הבדל בשל גזע".

"בלי הבדל ". "מה שחל עליי חל גם עליך". בתחום ה "כלכלי חברתי" הרי זהו בעצם כל המצע כולו של מפלגת העבודה . "בלי הבדל ". מה שחל עליי חל גם עליך". זהו גם המצע האחד והיחיד שייתכן גם ב"תחום המדיני".

"עשבים שוטים, גדלים ליד שיבר מטפטף."
תומר פינס יור המשמרת הצעירה - 2019

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי