פניה אישית מח"כ בן אליעזר

Thank you for rating this article.

חברי מפלגת העבודה היקרים,

אני מוצא לנכון לפנות אליכן ואליכם באופן אישי,

אנו ניצבים טרם בחירות כלליות לכנסת. יש האומרים כי בחירות אלו מיותרות, ומה שהיה הוא שיהיה. אני אומר – הבחירות האלו חשובות ויכריעו במידה רבה את אופייה של ישראל בשנים הקרובות.

עברתי לא מעט מערכות בחירות בחיי. אלו הן הבחירות הראשונות שהנושא המרכזי שעומד להכרעת הציבור הוא הנושא החברתי-כלכלי, והרבה מזה הודות למפלגת העבודה והעומדת בראשה, ח"כ שלי יחימוביץ'.

המחאה החברתית שהובלה בידי צעירי ישראל, ביטאה כאב אמיתי, אותנטי, של ציבור "נושאי הנטל", אנשי מעמד הביניים שעובדים קשה למחייתם – אך אינם מצליחים ליהנות מפירות עמלם ומפירות חוסנה הכלכלי של המדינה.

המחאה הזו לא תשיג את מטרותיה, אלא אם תבוא לידי ביטוי ביום הבוחר. עלינו להשכיל, בשילוב ידיים ובאחדות מטרה, להסביר לציבור הרחב שבחירות הן ההזדמנות האמיתית להשפיע על המדיניות. הימנעות מהצבעה, או הצבעה עבור מפלגות אופנה "טרמפיסטיות", מפלגות אווירה – רק תשרת את מי שרוצה להמשיך במדיניות מנוכרת, שלא באמת דואגת לשכבות החלשות, למעמד הביניים ולעתיד החברה. רק מפלגת העבודה, בזכות הנבחרת המצוינת שלה ובזכות הדרך הערכית אותה היא מובילה היום, פעיליה ומתנדביה, תצליח להביא לשינוי אמיתי של פני החברה בישראל.

אני עובד מאז שאני זוכר את עצמי, חונכתי בבית ספר טכנולוגי ואני רואה בעבודה כערך חשוב בחייו של כל אזרח. העבודה מביאה כבוד ופרנסה, ולכן בתפקידי כשר התעשייה, המסחר והתעסוקה, פעלתי רבות על מנת לייצר מקומות עבודה, להרחיב את החינוך הטכנולוגי, ולהביא להגדלה של שיעור המועסקים במשק, בדגש על אוכלוסיות שלא היו שותפות למעגל העבודה, כמו חרדים וערבים. היו לי הצלחות לא מעטות, אבל הדרך עוד ארוכה. שינוי אמיתי לא יגיע ללא שינוי בסדרי עדיפויות של הממשלה הבאה: פחות להתנחלויות ויותר לפריפריה, פחות לישיבות – ויותר לחינוך ולמעמד הביניים.

לצד זאת, אל לנו להזניח את הדרך שמפלגת העבודה מובילה שנים רבות, דרך החתירה לשלום, לצד השמירה על הביטחון. כמי שנשלח על ידי ראש הממשלה, יצחק רבין ז"ל, למגעים הראשונים עם הפלסטינים, וכמי שהיה שר בטחון בתקופות פיגועי הדמים הקשים ביותר ופיקד על מבצע חומת מגן – אני מאמין שעדיין לא מיצינו את כל הדרכים להגיע לחיים בדו-קיום עם שכנינו הפלסטינים ועם העמים הסובבים אותנו. ההרעה ביחסים עם מדינות שהיו כה קרובות אלינו - טורקיה, ירדן ומצרים, מחייבת אותנו לנסות לגשר על הפערים ולייצב עימן את היחסים. כאחד שהיה ממובילי השיח וההידברות עם שלוש מדינות חשובות אלו, אני מאמין שאפשר לאסוף את השברים ולעלות על מסלול מחודש של הידברות.

העשייה למענכם ולמען ישראל חשובה לי. בכל תפקידיי, הן כמפקד בצבא, הן כחבר כנסת וכשר, פעלתי למען העקרונות המובילים את מפלגת העבודה, הן בתחום המדיני והן בתחום הכלכלי – חברתי. אין לי ספק, כי  השילוב של ניסיוני העשיר ורוחי הצעירה, לצד הרוח החדשה והצעירה הנושבת במפלגה, יוכלו להביא את ישראל למחוזות טובים יותר. אני מחובר יותר מכל אחד אחר לצעירים בארצנו, ופוגש אותם מדי יום. אני מתפעל בכל פעם מחדש מהמוחות המבריקים שיש כאן, מהיכולות וממה שהופך אותנו לכה מיוחדים.  

אני כתמיד עומד לרשותכם כל הזמן, ואשמח לתמיכתכם בי בבחירות הקרובות לרשימת העבודה לכנסת ה-19.

שלכם, פואד.

"העבודה. מפלגה ציונית, סוציאל דמוקרטית, בית מוגדר וברור מאז 1968"
אפרת רייטן, טוויטר 11.7.22

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי