דיור בר השגה בזכות הקיבוצים

Thank you for rating this article.

אני איש מפלגת העבודה ואני טוען שהקיבוצים כבר מזמן אינם שום נכס למדינת ישראל.

אכן הם היו. אך ברגע שגם בהם ה"אני" הביס בבוז את ה"אנחנו" לחבר קיבוץ אין שום ערך מוסף שהוא גדול מזה של איזשהו "עירוני", ו"זכות אבות" איננה, ולא צריכה להיות, נימוק לשום פריווילגיות.

והפריווילגיה, כמובן, היא ה"בעלות" על שטחים עצומים של המדינה.

אכן "חקלאות" הייתה ערך עליון ואולי עודנה כזאת. אבל זה מכבר ה"חקלאים" שוב אינם "עובדי אדמה". החל מהללו שמשכירים את עשרות הדונמים שברשותם לגופי מיסחר, בתחומי השיווק או הפנאי, וכלה בהללו שעדיין יש להם זיקה לחקלאות אלא שבאמצעות השכרת הקרקע לצד שלישי, הבנתי שלרוב אלה בעלי הון ערביים ישראליים, שהם אשר יעבדו אותה ( כמובן בעזרת עובדים תאילנדיים...) ורק משלמים ל"בעל האחוזה", הקיבוץ,  דמי שימוש.

הקיבוצים.

למעט "זכות אבות" כבר מזמן אין בהם למדינה שום תועלת גדולה מזו שיש בכל יישוב קהילתי אחר, ו"זכות אבות" לא צריכה להיות נימוק לשום,- אבל לשום ! - פריווילגיה.

כי הנה ב"חריש" מחירה של דירת ארבעה חדרים חדשה הוא כשש מאות אלף שקל. וזה בדיוק, שש מאות אלף שקל,  יכול להיות מחירה של דירה דומה בצפון, או במזרח, כפר סבא.

עשרה אחוז מאדמותיו החקלאיות של כל קיבוץ תופקענה, ( תשעים אחוז יישארו שטח חקלאי ) ותוקדשנה על ידי המדינה, בחינם, לבניית דירות צנועות אך ראויות, למי שהינו (בבית הוריו...) תושב האזור, ואין ( אין ! ) בבעלותו שום דירה אחרת.

והבנייה תיעשה כאשר המדינה היא היזם, והקבלן הבונה הוא זה שזכה בפרוייקט במיכרז כשר, משום שהוא זה שהסתפק ברווחים  הצנועים ביותר.

שש מאות אלף שקל. על ידי הפקעת והפשרת עשרה אחוז מאדמות הקיבוצים. ועל ידי מסירת העבודה לקבלן שבמכרז יציע לבצע במחיר הנמוך ביותר.

כל כך פשוט. ו"השוק החופשי" ימשיך להתקיים. והקבלנים ימשיכו להרוויח סכומי עתק. אבל רק בתחום "דירות הפאר", ורק בשוק של הללו שדירה אחת כבר יש להם.

למי שאיננו הבן של רוטשילד, למי שעבורו דירה צנועה היא "מצרך יסוד", - השילוב של קרקע ( עשרה אחוז. ) שהופקעה מהקיבוצים וניתנה לבני האזור בחינם, והביצוע על ידי מי שזכה במכרז לבצע במחיר הזול ביותר, יאפשרו לרכוש דירה אחת למגורים גם בפאתי כפר סבא בלא יותר משש מאות אלף שקל.

.

"במרכזה של ההיסטוריה העברית עומד דבר הגשמת הציונות במלוא היקפה ותוכנה ... במרכזה של ההיסטוריה האנושית עומד דבר הגשמת הסוציאליזם במלוא היקפו ותוכנו"
ברל כצנלסון

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין 2016 - נלחמים בהסתה

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי