מחנה המרכז מצפה ממנהיגיו להוביל מהלך מדיני! וכן, זה שווה קולות בקלפי!

Thank you for rating this article.

כולנו צבע אדום, וכולנו עם צה"ל וכולנו עם תושבי הדרום. נכון. אבל , כולנו אדישים. אדישים לעובדה הפשוטה שמצוקה כלכלית, אבטלה ומחסור דוחקים אוכלוסיות אנושיות באשר הן, ולא רק ערבים, לזרועות ארגוני טרור אלימים. האויב הכי גדול של תנועות טרור אלימות הוא מעמד ביניים שמעוניין ברווחה כלכלית ולא במלחמה לאומית.

רוב הציבור אשר נקרא "מחנה המרכז" מבין זאת היטב, וברור לו כשמש בצהרי היום כי כל עוד אלו יהיו התנאים ברצועה נגע הטרור יפרח. את הטרור לא נוכל להדביר בניצחון צבאי. את הטרור נוכל להדביר בשתי דרכים:

  1. שינוי התנאים הכלכליים אשר מספקים את התמיכה הציבורית לטרור.
  2. חיזוק ידיו של המחנה המתון והפרגמטי בצד השני , כך שיהיו בידיו הישגים

 רוב רובו של מחנה המרכז מבין היום כי רק ישיבה סביב שלוחן, עם קפה שחור ועוגיות, פנים מול פנים עם אותם פלסטינים , יביא בסופו של דבר לפתרון –פתרון מדיני - שתי מדינות לשני עמים. חד וחלק.

אבל, מחנה המרכז מגלה אדישות נוכח חבית הנפץ הפלשתינית. כתוצאה מכך מנהיגיו הגיעו למסקנה המתבקשת כי אין מה להתאמץ בנושא המדיני. לדידם עדיף לקבור אותו. זו כנאירה העצה של היועצים האסטרטגים החכמים של מנהיגי מחנה המרכז. אותם יועצים נדרשים לכוון קמפיינים שיביאו קולות בקלפי, ולהם אחר כך בנוס. אבל, זה לא מה שטוב לעם ישראל. עם ישראל לא צריך קולות בקלפי, עם ישראל צריך יציבות, ביטחון ואיכות חיים.

הדרך להוביל מהלך מדיני עוברת דרך יציאה מארון האדישות של מחנה המרכז. על מחנה המרכז  להביע את עמדתו בנושא. דבר כזה לא עושים בפייסבוק, ולא בטלפון. דבר כזה עושים ברחובות, בכינוסים וביציאה למסע מחאה. מסע שיקרא לקיים תהליך מדיני, תהליך שקול עם כיוון ודרך ברורה.

צה"ל  יכול לצמצם את היכולת הצבאית שצברו ארגוני הטרור ולספק פתרון זמני.   לכן, על – מנת להניע את מנהגי מחנה המרכז, המתון, להתנער מן האדישות וה-"Real Politic" יגיע  תורנו לפעול - האזרחים. עליינו להבהיר כי  מחנה המרכז מצפה ממנהיגיו להוביל מהלך מדיני! וכן, זה שווה קולות בקלפי!

"דור מחדש ויוצר איננו זורק אל גל האשפה את ירושת הדורות. הוא בוחן ובודק, מרחיק ומקרב ויש שהוא נאחז במסורת הקיימת ומוסיף עליה"
ברל כצנלסון, מקורות לא אכזב - דבר 1934

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי