בחירה על-פי פרצוף ולא איכות

Thank you for rating this article.

מתמודדים, מזכירי סניפים וחברי כנסת שלום רב,

ועדת הבחירות קבעה היום את תוצאות הבחירות לפני מועדן. חברי הועדה החליטו לדחות את העתירות הצודקות, של חברי המפלגה והמתמודדים, שכול מה שביקשו היה הזדמנות הוגנת להיבחר. האם על-פי הפריסה הבאה יכולים מרבית חברי המפלגה לממש את זכותם הדמוקרטית? להלן כמה דוגמאות לעיוות רצון הבוחרים:

בתל אביב יש 5,729 חברי מפלגה ושתי קלפיות בלבד

במחוז הקיבוצים יש 10,169 בוחרים וארבע קלפיות בלבד

במחוז הדרוזי יש 2,228 בוחרים ושתי קלפיות בלבד

במחוז הנגב יש 3,449 בוחרים ושלוש קלפיות בלבד

במחוז מרכז יש 7,282 בוחרים ושש קלפיות בלבד

במחוז חיפה יש 4,351 בוחרים ושלוש קלפיות בלבד

במחוז הערבי (הפרוש מהצפון ועד הנגב) יש 6,749 בוחרים 4 קלפיות בלבד

במחוז שרון שומרון יש 6,313 בוחרים ו-10 קלפיות

עכשיו כמה יגיעו להצביע ?

הרבה פחות מ-60%. הקשישים לא יגיעו, כול אלו שהקלפי רחוקה מעל 5 ק"מ מבתיהם לא יגיעו, אלו שיגיעו אחרי יום עבודה מפרך (כלומר הרוב) יראו תורים עצומים ויוותרו על זכות ההצבעה שלהם. בסופו של דבר אחוז ההצבעה האמיתי יהיה נמוך והרשימה תשקף רק את בעלי האמצעים שייסיעו את תומכיהם בעלויות מחרידות. זה לא דמוקרטיה!

 בחירה על-פי פרצוף ולא איכות?

ביקשנו גם שיוצמדו מספרים לתמונות, כדי להקל על בוחרים שנחשפו למתמודדים שהגיעו אליהם לבחור מבלי הצורך לזכור במדויק איך הם נראים. ועדת הבחירות החליטה שזה מוגזם להענות לבקשה.(בליכוד דווקא יש גם מספרים...) את פניהם של המתמודדים הידועים והידוענים ("הסלבים") קל לזכור בגלל החשיפה המתמדת שלהם בתקשורת הארצית. האם זה מה שאנחנו רוצים? עיוות רצון הבוחרים? בחירה על-פי פרצוף ולא איכות?

 אני קורא למתמודדים, לחברי המפלגה, ולחברי הכנסת המבקשים שוב את אמוננו, לשנות את ההחלטות הגרועות האלו. בואו ונתאחד כדי להעניק הזדמנות שווה לכלל נאמני המפלגה להביע את דעתם האמיתית בקלפי. בואו ונגיד לועדת הבחירות: אנו מפלגה דמוקרטית וחברתית אמיתית!!!

"במרכזה של ההיסטוריה העברית עומד דבר הגשמת הציונות במלוא היקפה ותוכנה ... במרכזה של ההיסטוריה האנושית עומד דבר הגשמת הסוציאליזם במלוא היקפו ותוכנו"
ברל כצנלסון

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - סניף מודיעין לא שוכח 2010

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי