על עמוס רון

Thank you for rating this article.

 פוליטי

חבר נבחר במוסדות העבודה. בתפקידי השונים בממשלה עבדתי עם משה שחל, גד יעקבי, אפרים סנה ויצחק רבין.

 חזרתי לפעילות במפלגת העבודה לאחר שנים רבות של היעדרות מאז רצח רבין ועד לפרישתו )המאוחרת מדי( של ברק.

אפעל בכל כוחי לניצחון מפלגת העבודה בבחירות הקרובות.

חברתי

בעבר מנהל מתנ“ס מגדל העמק ומתנ“ס טירת הכרמל. מנהל המתנ“סים במחוז חיפה והצפון, כיום מנהל )בהתנדבות( את ארגון הגג של ארגוני הנכים בישראל. חבר הנהלה בעמותות ”קו משווה“, ”יש סיכוי“, ”אמון הציבור“ ופעיל בתהליכים ציבוריים לקידום צדק חברתי, שוויון בזכויות ובנטל ושיפור מעמדם של נכים בישראל. 

מקצועי וכלכלי

מנכ“ל רשות הנמלים והרכבות, ממקימי חברת רכבת ישראל בע“מ והמנכ“ל הראשון של חברת נמלי ישראל. מנכ“ל משרד האנרגיה והתשתית, סמנכ“ל שיווק של חברת ”בזק“, יועץ לשר התקשורת, ממייסדי תשתית האינטרנט והטלוויזיה בכבלים בישראל, חבר המועצה לשידורי כבלים ולווין. 

יו“ר ההנהלה של לשכת המסחר והתעשייה ישראל —  צרפת .

כיום יועץ ודירקטור בחברות פרטיות וציבוריות ובכללן חברת הזנק טכנולוגית.

מדיני

 יו“ר צוות המו“מ בנושאי נפט, תשתיות ואנרגיה — שיחות השלום ישראל ירדן .חבר הנהלת צוות המו“ מ הכלכלי בין ישראל לפלשתינאים בעקבות הסכמי אוסלו .מנהל הצוות לפיתוח כלכלי אזורי של מרכז פרס לשלום ויו“ ר משותף של  ועדות התשתית בפרויקט  Aix ישראל — פלשתין במסגרת יוזמת השלום הערבית- אנרגיה ,תחבורה ואקולוגיה.

אני מאמין כי שלום עם הפלשתינאים ועם שכנינו הערבים הינו בר השגה אך מותנה בעוצמתנו הצבאית וחוכמתנו המדינית.

אישי

חיפאי מלידה, בוגר כלכלה ופסיכולוגיה מאוניברסיטת חיפה. גר כיום עם אשתי בתל אביב, בני בחיפה. אני ”סקיפר“ של כלי שייט קטנים וטבעוני לגמרי. 

 החלטתי להתמודד על ייצוג מפלגת העבודה בכנסת הבאה מכיוון שאני מאמין בצורך בשינוי עמוק ואמיץ בפוליטיקה הישראלית שתביא לתמורה ערכית, חינוכית, חברתית ותרבותית בהוויית חיינו במדינה ואשר תשפר את מעמדנו הכלכלי והמדיני. בבית הנבחרים אמשיך לפעול למען זכיותיהם של הנכים.

אני מאמין, ומתוך כך אפעל למען שוויון חובות וזכויות לאזרחי המדינה באשר הם ואהיה פה למעמד הביניים החילוני בישראל. אסייע לארגונים המתנגדים לניסויים והתעללות בבעלי חיים, ואפעל בנושאים הקשורים לקיימות, איכות הסביבה וזכויות הדורות הבאים. 

חוזר לפעילות ציבורית לאחר תקופת היעדרות ממושכת בשל מחלה קשה, איתה למדתי להתמודד.

"גוש אמונים היא סרטן לרקמה הדמוקרטית של מדינת ישראל. תופעה של גוף שלוקח את החוק לידיים. מעטים המקרים בתולדות היהדות, שחבורה פרועה שכזאת נוטלת לעצמה מנדט בשם שמים, ופורצת אל הרחובות בגסות רוח להטיל אימה וטרור. התביישתי שאנחנו יכולים להידרדר לשפל כזה"
יצחק רבין, פנקס שירות, 1976

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי