עופר קורנפלד: "רוצה להיות יו"ר הקואליציה בממשלת יחימוביץ'"

Thank you for rating this article.

ראש מטה הבחירות של שלי יחימוביץ' הוא כנראה האדם המקורב ביותר ליו"ר העבודה, ובמפלגה מעריכים כי אם ייבחר לכנסת – יהיה אחד האנשים החזקים בסיעה. מיליונר ההיי-טק, שעובד עבור יחימוביץ' בהתנדבות, חולם להוביל מהפכה חקיקתית בכלכלה הישראלית, ומבהיר: "יש בי שילוב של ניסיון מעשי ויכולות פוליטיות ההכרחי לחבר כנסת".

הכירו את עופר קורנפלד. הוא בן 49, נשוי ואב לשניים, נולד בקרית אתא, מתגורר ברמת גן, מהנדס תוכנה בהכשרתו, סיים לימודי תואר שני וכיום דוקטורנט לכלכלה. בימים אלה הוא משמש כראש המטה של שלי יחימוביץ' בהתנדבות.

דומה שאין בכל המערכת הפוליטית דוגמה נוספת למתמודד שכל כך מקורב ליו"ר המפלגה שלו. מיליונר ההיי-טק ואיש הניו מדיה חתום במידה לא מעטה על המהפך שהובילה יחימוביץ' במפלגה, כאשר עמד בראש המטה שלה כבר כאשר התמודדה על ראשות המפלגה בשנה שעברה.

מאז, הוא מלווה אותה באופן צמוד, ובין השניים שוררת מערכת יחסים קרובה במיוחד. "אנחנו מדברים בשעות מוזרות של היום והלילה", מספר קורנפלד, "ולא נזקקים להרבה מילים כדי להבין האחד את השנייה".

בתקופה האחרונה קורנפלד קורע את הארץ. לפגישתנו בירושלים הוא מגיע משדרות, ומשם ממשיך לבית שמש. יחימוביץ' אמנם מפעילה את כל כובד משקלה על מנת לסייע לו להיבחר ברשימת המפלגה לכנסת, אבל הוא לא מעוניין לקחת סיכונים. לגורמים המקורבים ליו"ר אין ספק שאם קורנפלד ייבחר לכנסת, הוא יהיה אחד מחברי הכנסת החזקים ביותר של הסיעה בכנסת הבאה, כיד ימינה של יחימוביץ'.

- למה בעצם החלטת להתמודד?

"אני מאמין במדינת ישראל. אני חושב שמדינת ישראל צריכה שינוי. שצריך ליצור מצב כלכלי-חברתי שונה, ושהמדינה צריכה לקחת אחריות במקום לברוח. אני רוצה להיות שותף למהפכת החקיקה הכלכלית בכנסת, ולעמוד לצדה של שלי".

- למה דווקא אתה?

"יש לי רקורד עשיר של עשייה. אני מהנדס ויזם היי-טק מצליח, כלכלן ופעיל חברתית וציבורית כבר 12 שנה. הכשרתי את עצמי לכך מבחינה פוליטית. אני חבר מפלגה מאז 1996. אני חושב שהשילוב של ניסיון מעשי ויכולות פוליטיות הוא הכרחי לחבר כנסת".

- מה יהיה החוק הראשון שתחוקק?

"החלום שלי הוא להיות יו"ר הקואליציה בממשלה בראשותה של שלי יחימוביץ' ולהוביל את המהפכה החקיקתית בכלכלה הישראלית. ספציפית, התחומים שמעניינים אותי הם תחום הדיור ותחום העבודה".

- מה המפלגה צריכה לעשות כדי לעלות בסקרים?

"המחלוקת המרכזית במערכת הבחירות היא בין התפישה הכלכלית של בנימין נתניהו לבין החלופה שמציבה שלי יחימוביץ'. ככל שנחדד את ההבדל בין מדיניות של בריחה מאחריות של נתניהו לבין לקיחת האחריות של מפלגה העבודה, הציבור ייתן בנו את אמונו".

------------------------------------------

פורסם במקור באתר NANA.

"הצבא איננו ארגון דמוקרטי זה הארגון הבלתי-דמוקרטי היחיד שהדמוקרטיה שומרת כדי להגן על עצמה"
שמעון פרס, ראיון ב-YNET יולי 2005

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר 20 שנה, הבמה הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.

יצחק רבין 2016 - תזכור

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי