פתרון של שתי מדינות וזכויות השיבה

Thank you for rating this article.

אם אנו כבר מסכימים לקווי 67 עם חילופי שטחים אחד לאחד, ונשארה רק בעיית זכות השיבה הרי שמה שנותר הוא לחפש פתרון יצירתי גם לנושא הזה.

חשוב כפתיח לציין שתי עובדות -

א. שחלק גדול מעם ישראל גורש מארצו על ידי הרומאים אם כי לא כולו, תמיד היו יהודים בארץ למשל בציפורי שבגליל ומקומות נוספים.

ב. שמדינת ישראל קלטה יותר יהודים אשר גורשו ודוכאו במדינות ערב מאשר פלסטינאים עזבו , אגב רובם מרצונם בהשפעת התעמולה הערבית , שקראה להם לצאת כדי לחזור כמנצחים!

והפתרון הוא!

אפשר לראות את מה שקרה כחילופי אוכלוסין, אני מניח שהפלסטינאים לא יסתפקו בכך, היה ביטוי בחוקי המשפט הקדום עין תחת עין ושן תחת שן באו החכמים ואמרו עין תחת עין –ממון.

ומכאן ישראל שאיננה יכולה לקלוט מאות אלפי פליטים שיסכנו את קיומה כמדינת העם היהודי אומרת,

1. אם 22 מדינות ערב רוצות שלום שיתנו לכ-300 אלף הפליטים בלבנון אזרחות של האומה הערבית!

קשה להבין למה 60 שנה הם מוחזקים כפליטים. אפשר היה לשלבם כאזרחים מועילים כפי שנעשה בירדן.

האזרחות כוללת את לבנון , ואת המדינה הפלסטינאית שיבחרו היכן הם רוצים לגור. כול פליט שייבוא או יישאר במקום מושבו יקבל סל קליטה ראוי .

2. אולי בהזדמנות חגיגית זאת יפצו גם את תושבי ישראל וצאצאיהם שרכושם נשאר בידי הערבים. יתכן שבחלק מסכום זה אפשר לפצות גם את הפליטים הפלסטינאים. באופן זה שיעשה סבב של זכויות וצדק לכולם.

3. פתרון צודק איננו לגזול מעם את ומאדם את ביתו ולכן בית לאומי לפלסטינאים אינו צריך להיות במקום ישראל אלה לצד ישראל, ואת כול מי שאיבד את ביתו ורכושו צריך לפצות.

"'היד הנעלמה' של אדם סמית איננה יכולה להאכיל פעוט, לחנכו ולדאוג לצרכיי היום יום שלו"
השופט אלכס שטיין, בג"ץ 12.1.22

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי