עדכון חודשי מחבר הכנסת איציק שמולי

Thank you for rating this article.

אני ממשיך את מנהגי ומדי חודש מעביר לך עדכון באופן אישי על פועלי בכנסת ומחוצה לה. אפשר גם להיות מעודכן בזמן אמת דרך עמוד הפייסבוק הפעיל שלי. הנושא הבוער ביותר שחשוב לי לספר לך עליו הוא המאבק שאני מוביל כנגד הצעת התקציב וחוק ההסדרים של הממשלה. המאבק מתמקד בשלוש נקודות עיקריות:

1.בלימת ההתדרדרות הצפויה בשיעור העוני וקביעת יעדים חברתיים בחקיקה.

2.הובלת מאבק הדיור בסיעה: ביטול מס רכישה על משפרי דיור ומניעת כוונת האוצר לבטל את ההטבות לזוגות צעירים בפריפריה.

3.עצירת הפגיעה המתוכננת בציבור בקשישים- ביטול ההטבות בארנונה וביטול הפגיעה בקשישים הסיעודיים.

תקציב המדינה וחוק ההסדרים

הדרדרות בשיעור העוני:

עם קבלת התחזיות השחורות של בנק ישראל והביטוח הלאומי על השפעת התכנית הכלכלית של לפיד יזמתי דיון במליאה על הצורך בהקמת ועדה חקירה פרלמנטרית שתבחן כיצד נקלעה ישראל למצב שבו כמעט רבע מאוכלוסייתה היא ענייה. שר האוצר לפיד הניח תכנית כלכלית קשה שתפגע קשות באדם העובד ובשכבות החלשות ולמרות זאת פורס תמונת מצב אופטימית שאין לה כל אחיזה במציאות. חשוב שתדעו את העובדות:

1. "בעוד שנתיים יהיה כאן טוב יותר"- מבחינה חברתית. לא נכון! הביטוח הלאומי קובע באופן חד משמעי כי בעקבות התכנית הכלכלית יתווספו עוד 90 אלף ישראלים, בהם כ-40 אלף ילדים, אל מעגל העוני! זאת במציאות שבה מדינת ישראל היא כבר היום במקום הראשון במערב עם שיעורי העוני הגבוהים ביותר!

2. "בעוד שנתיים יהיה כאן טוב יותר"- מבחינה כלכלית. לא נכון! בתכנית הכלכלית אין ולו מנוע צמיחה אחד אלא אוסף אקלקטי של גזירות והידוק החגורה על הציבור. בנק ישראל בעצמו אומר כי למרות הצהרותיו של שר האוצר, כבר בעוד שנתיים תידרש הכבדת מסים נוספת של כ-11 מיליארד שקל (לשנים 2015 ו- 2016) על הציבור.

צפו בנאומי במליאה בנושא:

http://www.youtube.com/watch?v=d5-Q1cd-Uaw

לאור הנתונים אני כלל לא מתפלא שאף אחד מהקואליציה, כולל שר האוצר עצמו, לא הגיע כדי לתמוך בעמדה שהציג סגן השר מיקי לוי, במסגרת ההצעה לסדר שהגשתי על תחזיות לא מדוייקות של משרד האוצר, דבר שגרם מבוכה גדולה לקואליציה. אפשר לקרוא ידיעה בנושא באתר דמארקר. הדרך האפקטיבית ביותר לעצירת התופעה ולהתמודדות אפקטיבית עמה היא: הצבת יעדים חברתיים בחקיקה. בסיוע הארגונים החברתיים גיבשתי הצעת חוק בנושא- ואתם מוזמנים על הנושא בטור שכתבתי.

הובלת מאבק הדיור בסיעת העבודה

שר האוצר, יאיר לפיד, מינה עצמו ליו"ר קבינט הדיור והבטיח לזוגות הצעירים להוריד את מחירי הדיור בקרוב. בפועל, הצעדים הראשונים שאותם הוא מתכוון לנקוט רק יחמירו עוד יותר את משבר הדיור ויחנקו את הזוגות הצעירים.בכוונתי להוביל את מאבק הדיור בסיעת העבודה במטרה למנוע את גזרות לפיד:

א.הטלת מס רכישה של עשרות אלפי שקלים על משני דיור: כיום אין מס על שיפור/שינוי בין דירות (בתנאי שמחיר המכירה של הדירה שנמכרה אינו עולה על 1.47 מיליון ₪). כוונת האוצר היא לבטל את הפטור ולהטיל מס בגובה עשרות אלפי שקלים בכל מקרה.

ב.ביטול הטבות מענקי מקום לזוגות צעירים בפריפריה: לאחר שהתחייבה הממשלה לתת מענקי מקום בגובה 60,000 ₪ לרוכשי דירה ראשונה בפריפריה- היא הודיעה על ביטול ההחלטה לאלתר והצעירים נותרו "תקועים" עם הדירות שאותן רכשו (לאחר שזכו במכרז רשמי של המדינה והשקיעו כבר עלויות ניכרות). אחרי כל הדיבורים הגדולים על קידום הפריפריה ותמיכה בדיור לזוגות צעירים בא שר האוצר ומפר בגל גסה את ההתחייבויות שנתנה המדינה לזוגות הצעירים.

ומה אומר האוצר??

"כמו על כל הטבה אחרת שניתנת בעקבות החלטה ממשלה אין להסתמך על הטבות אלו.״ (או במילים אחרות: זו בעיה שלכם שהאמנתם והסתמכתם על התחייבות ממשלתית). מוזמנים לקרוא את המכתב התמוה שהזוגות הצעירים קיבלו מהאוצר, ולצפות בראיון מצולם בגלובס שערכתי בנושא. המאבק נמשך..

(מפגש עם זוגות צעירים נפגעי גזירת ביטול המענק)

המשך המאבק למען אוכלוסיית האזרחים הוותיקים- עצירת הפגיעה בדור המייסדים

התכנית הכלכלית מכילה פגיעה חסרת תקדים באוכלוסיית האזרחים הוותיקים- דור המייסדים.רבים מכם פניתם אליי וביקשתם שדווקא אני, כח"כ צעיר במפלגה, אוביל את המאבק הזה, שבעיני הוא גם מאבק על דמותה של המדינה. לאחר הפגנה מוצלחת שקיימנו יחד בתל אביב, הובלתי מספר דיונים דחופים בוועדות הכנסת. אנחנו ממשיכים בפעילות המחאה מחוץ ובתוך מסדרונות הכנסת, ולא נוותר עד שרוע הגזרה תבוטל:

א.מניעת ביטול ההטבות בארנונה לאזרחים ותיקים.

ב.מניעת הפגיעה החמורה באוכלוסיית הקשישים הסיעודיים- עצירת הרפורמה בחוק ההסדרים.

מצורפות מספר תמונות מההפגנה שהייתה בתל אביב ופגישות שעשיתי יחד עם הפעילים הוותיקים במפלגת העבודה, ביניהם מזכירות ותיקי התנועה וסניף חולון היקר:

(מתוך הפגנה למען הגמלאים בתל אביב)

(ההפגנה למען הגמלאים צילום רפי קוץ)

(פגישה בתל אביב עם מזכירות וותיקי התנועה)

(פגישה עם סניף חולון)

*במקביל פעילי המשמרת הצעירה הנפלאים הגיעו לירושלים לעשות לנו 'שמח' מחוץ למשכן הכניסה ולתת לחברי הסיעה רוח גבית במחאה כנגד התקציב.

(הפגנה עם חברי וחברות המשמרת הצעירה מחוץ למשכן הכנסת)

ניסיון נוסף להעלאת שכר הלימוד – הפעם מתחת לרדאר

בשקט בשקט, ומבלי שאף אחד שם לב, ניסו שוב להעלות לסטודנטים את שכר הלימוד. הפעם במסווה של הגברת לימודי האנגלית. כמובן ששיפור לימודי האנגלית היא מטרה מקובלת וראויה, אבל לא ייתכן שהעלות (הכבדה) הנוספת תושת על הסטודנטים. לכן מיהרתי להעלות את הנושא בפני שר החינוך, שהשיב במליאה כי הוחלט להקפיא את ההחלטה ולבחון אותה מחדש. לראיונות שלי בכלי התקשורת ברשת ב' וכתבה בידיעות בנושא:

השקת השדולה למען האוכלוסיה הדרוזית והצ'רקסית:

*החודש התקיים מפגש ההשקה של השדולה למען קידום האוכלוסייה הדרוזית והצ'רקסית שאותה אני מוביל בצוותא עם חברי, ח"כ חאמד עאמר. במפגש במעמד ראש העדה נכחו גם חברי כנסת רבים, ראשי רשויות, אנשי ציבור ופעילים מרכזיים. מטרת השדולה היא למפות את האתגרים והבעיות המרכזיות בחיי העדה ולהביא לפתרונם, וביניהם: מחסור חמור בתשתיות, מניעת חסמים לאקדמיה ולשוק התעסוקה, היעדר תכניות מתאר ליישובים ועוד.

אחד הנושאים הכואבים שנוגע לליבי הוא הקושי של צעירים בני העדה הדרוזית והצ'רקסית, שרובם ככולם חיילים משוחררים (או חיילים בקבע), לבנות את בתיהם על-פי חוק. המדינה אינה מקדמת תכניות מתאר ביישובים אלה, ובעל כורחם מאלצת אותם המדינה לעבור על החוק כאשר הם בונים על אדמותיהם הפרטיות. כך יוצא מצב אבסורדי שחייל יוצא בראשית השבוע לשרת את המדינה וחוזר בסופו אל ביתו כשמחכה לו צו הריסה או קנס מנהלי של עשרות אלפי שקלים. לכן לקחתי על עצמי את קידום הנושא גם באמצעות השדולה, ואף נקבע שתוצג תכנית פעולה אופרטיבית אשר תסדיר את הנושא. בנוסף, בכוונתי לקדם זאת באמצעות ועדת הפנים של הכנסת.

(בצילום אני וח"כ חמד עמאר והשייח' מואפק טריף)

הכנת הועידה המדינית- סיור ב"עוטף ירושלים"

ב- 28.06 יצאנו לסיור לימודי בראשות אל"מ שאול אריאלי בעוטף ירושלים. הסיור, יתקיים כחלק מהכנת המפלגה לקראת הועידה האידיאולוגית בנושא המדיני שתיערך בקרוב ולקחו בו חלק מזכירי סניפים ופעילי המפלגה מכל רחבי הארץ.

בסיור עסקנו בסוגיות המרכזיות של התהליך המדיני: סידורי הביטחון, הגבולות, ירושלים וכיוצ"ב והדגשנו את דחיפותו של התהליך המדיני כתנאי קיומי לעתידה של ישראל. הסיור גם ניפץ מספר מיתוסים ( מרבית המתיישבים אינם פזורים במרחב אלא מרוכזים בערים, "מזרח ירושלים- האומנם בידנו?" ועוד) שהדגישו את ישימותו ותקפותו של רעיון שתי המדינות.

כידוע לכם, אני חבר בצוות המכין את הוועידה המדינית, ואני מזמין אתכם להשתתף בסיורים הבאים ולהעביר אליי כל הצעה או בקשה לקראת הוועידה.

(צילום קבוצתי מתוך הסיור)

שוויון בנטל

אני מאמין בכל לבי ברעיון השוויון בנטל ולכן לקחתי על עצמי את הובלת הנושא בסיעה ובכוונתי לייצגה גם בוועדה שתוקם בכנסת. אני סבור שדווקא ממקומה בספסלי האופוזיציה לסיעת העבודה יש הזדמנות היסטורית להביא למתווה אסטרטגי חדש בנושא השוויון בנטל והשתלבות האוכלוסייה החרדית בתעסוקה; מתווה שיבהיר בצורה מפורשת כי כל צעיר ישראלי חייב לעשות משהו עבור המדינה בגיל 18 ומאידך ימצאו גם ההתאמות והפשרות הנדרשות שיאפשרו את קיומו המאוזן של אותו המודל. "מתווה פרי" רחוק מלהיות מושלם ובכוונתי לעבוד ככל יכולתי כדי להכניס בו מספר שינויים נדרשים וראויים. אעדכן בהמשך.

*אני מצרף לעיונכם את עבודת המטה שהכנתי לקראת הדיון בישיבת הסיעה הקרובה.

פרויקט הסטודנטים ReLod

במקביל לפעילותי בכנסת, אני ממשיך להתגורר ולפעול לטובת קידום העיר לוד. כבר עתה כ-200 סטודנטים עברו להתגורר בשכונות העיר ופועלים בה מדי יום בתחומי החינוך, התרבות והביטחון האישי. מבחינתי, התפקיד שלנו הצעירים הוא לקום כל יום בבוקר ולשאול את עצמנו מה אנחנו יכולים לעשות על מנת שמדינת ישראל תהיה מקום טוב יותר. אין לנו כבר ביצות לייבש אבל מבחינתי זוהי המשימה החשובה ביותר של ימנו: להגיע למקומות הקשים ביותר ולחזקם. החודש הזמנתי את שר השיכון, ח"כ אורי אריאל, לסיור בעיר שכלל גם את פעילות הסטודנטים בשכונות. אומנם שר השיכון ואני נמצאים בשני הקצוות של הקשת הפוליטית, אבל שנינו שותפים לתפיסה הזו, לטובת לוד ולטובת המדינה כולה. לפיכך, אני מצפה ומקווה שהשר יירתם ויסייע כבר עתה לעיר, שלא יכולה לחכות עוד.

לדוברי השפה הערבית ישנה כתבה באתר פאנט בנושא.

(בצילום משמאל: שר השיכון אורי אריאל, אני, אורי רשטיק יו"ר התאחדות הסטודנטים ומור שחר סטודנטית בפרוייקט בסיור בשכונת שרת בלוד).

עוד קצת עדכונים אישיים

אני ממשיך לסייר ברחבי הארץ ולפגוש אתכם ואתכן באופן אישי. מצרף לכם מספר תמונות מסיורים שערכתי בשלל מקומות ברחבי הארץ ולינק לראיון שלי בתכנית אנשים בערוץ 2 ולינק לראיון נרחב במגזין G של גלובס.

חשוב לי להזכיר לכם שאני עומד לרשותכם בכל הערה והארה , עזרה או סתם לומר שלום

"במרכזה של ההיסטוריה העברית עומד דבר הגשמת הציונות במלוא היקפה ותוכנה... במרכזה של ההיסטוריה האנושית עומד דבר הגשמת הסוציאליזם במלוא היקפו ותוכנו"
ברל כצנלסון, הצעה לפרוגרמה למפא"י 1928

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי