סבונייה בחמישים מיליון משקל.

Thank you for rating this article.

אני קצת התפלצתי כאשר הסתבר כי בניית מבנה הנוער העובד החדש בכפר סבא ( 1,8 מיליון שקל ) נמסרה לקבלן לביצוע ללא מכרז, "משום שלאותו קבלן יש מלכתחילה חוזה כללי לעבוד באופן כללי עבור עיריית כפר סבא". אבל מסתבר שהכל כשר וחוקי, ועל כן כבר אין טעם בכלל לבוא ולשאול אם ההוצאה של 2,5 מיליון שקל לשיפוץ של השוק בכפר סבא, אשר לי נראה סתם שיפוץ קטן וקוסמטי שאמור היה להיות זול לחלוטין, ( רוצים תמונות, שתחליטו אתם ? ), או שיפוץ "היכל התרבות" של כפר סבא, ( כמו "בית ספיר" לפניו ) בסכום ( לפחות חמישים מיליון שקל !!! ) סכום שלדעתי די היה בו כדי לשטח ולהרוס את הבניין מהיסוד ולבנות במקומו באותו הכסף שני היכלי תרבות חדשים לגמרי, אם לא שלושה,-
הרי אין טעם בכלל לשאול אם בכלל היה מכרז כי הנה כנראה לפי החוק בישראל כנראה שזה פשוט חוקי להוציא מכרז על רכישת סבוניית פלסטיק חדשה להיכל התרבות, מכרז אשר בו יזכה מי שהציע את המחיר הנמוך ביותר,- שני שקלים כולל הרכבה,- ואז "להרחיב" ( זה נשמע לכם כמו המילה "הקלות" ? ) "להרחיב את המכרז", בו זכה (כחוק! ) מי שהציע להרכיב בשני שקלים את סבוניית הפלסטיק, "להרחיב" לבניית כל מבנה השירותים אשר מסביב לסבוניה, וגם לבניית כל הפרוזדור המוליך אליהם, וגם לבניית כל האולם והמדרגות והמשרדים והלובי והקופות וחדר הגנרטור וחדרי האיפור הצמודים לפרוזדור, כאשר הקבלן פשוט אחרי זה פשוט מספר לאיש בעירייה כמה כסף ( פי עשרים וחמישה מיליון ממחיר סבוניית הפלסטיק ? ) כמה כסף הוא רוצה על ה"תוספות" והוא פשוט מקבל חופשי, באשר, כזכור, הוא הקבלן אשר זכה במכרז ( על הסבונייה ) כחוק.
כאילו, רבאק, ככה, באישור מלא של המחוקק , פשוט מי שרוצה לכאורה פשוט לכאורה פשוט עושה מאיתנו ומהמדינה פשוט לכאורה צחוק ?
כאילו, רבאק !!!.
כאילו,
המחוקק לא רואה את זה ?
כאילו, למחוקק לא ברור שטובת הציבור דורשת חד משמעית שאם במכרז אשר בו זכה מי שהציע לבצע עבודה באלף שקל מי שידרוש או מי שיאשר לשלם אפילו שקל אחד מעל הסכום הזה בלי מכרז לגמרי חדש פשוט ייכנס, קיבינימאט, לעשרים שנה לכלא ?
יש מישהו שזה לא ברור לו ?
היו בחירות בישראל. ותשע עשרה מנדטים הלכו לאחד שנראה כי פשוט עמד ושיקר לנו במצח נחושה ואמר בקול משכנע שהוא לגמרי, אבל לגמרי, בעדנו, ונראה שהוא לגמרי ולחלוטין ובריש גלי בעד העשירים ובעד הקבלנים ובעד הספקולאנטים ובעד הקומבינאטורים. אבל מאה ואחד חברי כנסת בכנסת הנוכחית הם לא מהמפלגה ההיא.
אז רבאק !!! בבקשה !!! אתם, המאה ואחד. ואתם יודעים שסרטן השחיתות קטלני אפילו יותר מסרטן ריאות ! אתם יודעים את זה. אז בבקשה !!! אנא !!! את כל החוקים האיומים שקשורים לרשויות המקומיות,- "מבקר פנים" שמקבל את שכרו מהמבוקר,- הזכות לתת או לא לתת לפי איזשהו קריטריון עלום שלגביו אנחנו יכולים רק להעלות ניחושים, לתת או לא לתת "הקלות" בנייה ששוויין מיליונים ועשרות מיליונים ומאות מיליונים,- היכולת להוציא מכרז על סבוניית פלסטיק ו"להרחיב" אותו ללא כל מכרז נוסף לעבודות בעשרות מיליוני שקלים,- יקיריי !!! בבקשה !!! כל החוקים האיומים האלה אתם יודעים כמוני שאסור שיישארו כפי שהם אפילו רק עוד יום אחד !!!
בבקשה, יקיריי !!! . אנא !!! אתם, אתם מאה ואחד חברי הכנסת אשר לא שייכים למפלגה ההיא. בבקשה !!! בבקשה !!! בבקשה !!! אנא !!! הצילו !!!
"ישראל היא המקום היחיד עלי אדמות שבו יש ליהודים אפשרות לעצב את החיים הציבוריים שלהם על־פי האידאלים המסורתיים שלהם"
אלברט איינשטיין, נאום לפני הידידים של האוניברסיטה העברית 1954

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - סניף מודיעין לא שוכח 2010

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי