מכתב פרידה מבית ברל

Thank you for rating this article.

בימים אלה אני נפרדת מהמרכז הרעיוני בקרן ברל כצנלסון.

ניתנה לי הזכות, במשך ארבע שנים, להביא לידי ביטוי חשיבה והתחדשות רעיונית של תנועת העבודה על גווניה.

ביולי 2009, עת מוניתי מנכ"לית המרכז הרעיוני, הייתה תנועת העבודה בשפל ורבים עזבו את שורותיה. סברתי כי בעזרת אכסניה כמו בית ברל ניתן יהיה להביא לידי התחדשות המחנה הסוציאל-דמוקרטי בישראל ולחיזוקו, וזאת בהשראת משנתו של ברל. ואכן ימי העיון, הסמינרים, הקורסים, הבמות הציבוריות והפרסומים שלנו, הציבו במרכז השיח את נושא הצדק החברתי עוד לפני שהפך לסיסמת תנועת המחאה.

פנינו  לקהלי יעד שונים: לנוער דרך תנועות הנוער, סטודנטים, מכללות ואוניברסיטאות, למכינות קדם-צבאיות; לארגוני נשים, לתנועות חברתיות, לעולים חדשים מחבר העמים ומאתיופיה; לגמלאים ולמיעוטים: ערבים, דרוזים ובדואים.

יצרנו שותפויות עם מרכזים בעלי שליחות דומה כמו: בית יגאל אלון, מכון שיטי"ם, בינ"ה ועם קרן פרידריך אברט הגרמנית. פעלנו במגוון תכניות – ימי עיון, תערוכות, מלגות ואפילו ערבי שירה עם מכללת בית ברל. השקענו מאמצים מיוחדים בפתוח מנהיגות פוליטית צעירה ברמה הארצית והעירונית ואלה הניבו פרי. והבאנו למרכז גם מימד בינלאומי בארגון כנס רב משתתפים מהארץ ומחו"ל בנושא עתיד הסוציאל-דמוקרטיה.

פנינו ועודנו פונים לצבור הרחב באמצעות אתר אינטרנטי מיוחד במינו.

אני מבקשת להודות לכל עשרות המרצים הנפלאים שנרתמו לפעילויותינו השונות ותרמו לכולנו ידע ודרך חשיבה מקורית; לשותפות לדרך, ובמיוחד לקרן אברט ולמכללת בית ברל על שתוף פעולה פורה.

תודה מעומק הלב ליושבי ראש הקרן בתקופת כהונתי שאיתם עבדתי מקרוב – לאפי אושעיה, לוויצמן שירי ולחגי מירום על מנהיגותם, על העידוד והגיבוי שנתנו לנו. תודה גם לדירקטורים הטובים והמסורים שנותנים מזמנם לקידום הקרן.

מטבע הדברים – את כל אלה יכולנו להגשים רק הודות לעבודת צוות. חובה נעימה היא להודות לורד בן-יוסף הנאמנה והיעילה ולאדם רז המוכשר.

שליחותו של המרכז הרעיוני חיונית היום יותר מאי פעם. האתגר הניצב לפתחנו להעמיק את ערכי תנועת העבודה ולבנות דרך פוליטית-חברתית שתענה לצרכי המאה העשרים ואחת.

שנה טובה לכם ולבני ביתכם.

"עלינו להיכון למלחמה כאילו היא בלתי נמנעת ולחתור לשלום כאילו הוא בהישג יד"
יגאל אלון

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר 20 שנה, הבמה הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.

יצחק רבין - 2014 B

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי