ניצחתם ! אני עוזב את המפלגה ואת הארץ. הכל רקוב מהיסודות.

Thank you for rating this article.

איך ממשיכים מפה ? אני לא יודע.

ידעתי היטב, לפרטי פרטים , בתוכנית עבודה מסודרת, מה שלי צריכה לעשות ביום של אחרי, חיכיתי כבר לרגע שאתן לה את התוכנית האסטרטגית והטקטית לכך. ידעתי גם מה צריכה המפלגה השנואה ביותר בישראל לעשות כדי לשנות את התדמית שלה, איך למתג אותה מחדש, איך לעשות מהפכה בתודעה הישראלית.

ובעיקר להביא הביתה את האלקטורט שאיננו היום בנינו : איך להגיע למזרחיים, לשומרי המסורת, לרוסים, לאנשי המרכז בנושאי חוץ ובטחון ושהם שמאלה בנושאים כלכליים. איך להגיע לאנשי השכונות ועיירות הפיתוח באמת, לא למנהלי הסניפים בשכונות שפקדו בוחרי ליכוד, ורק עושים טובה לבן המשפחה/חבר למען שררה. ככה מאז רצח רבין , תוך 18 שנים החליפו תשעה יושבי ראש, אחד לכל שנתיים. ל

לא הייתי מוכן לבוקר הזה, ליום של אחרי , אני מבולבל, אני חש בדיכאון, לא רוצה לצאת מהמיטה. רק בוכה ועצוב, נשארתי בבית בלי חשק לכלום. אני רוצה לעזוב את המפלגה הזאת, היא לא ראויה לי.

כל חיי לא הייתי אף פעם בחזית קלפי, לראות את המחזות שראיתי לא מאחל לאף אחד. עשרות קבלני קולות ערבים, כל כך הרבה מצביעים חסרי תודעה פוליטית, שבאים בגלל מנהל סניף שיש לו משפחות מרובות ילדים שנפקדו ומגיעים כדי לשמר את ממלכת הסניף  העירונית.

בנושא הזה אני מציע להעביר בחוקה סעיף שכל מי שמתפקד למפלגה חייב לעבור מבחן ידע כלשהו , מה זה ערכי המפלגה, בשביל מה הוא בא לכאן. בשביל רעיון, או בשביל מישהו חסר רעיון. להעביר את הגבוליים ועדות קבלה לתחקר אחד אחד מה הוא עושה בינינו. לנקות את כיני מתפקדי הארגזים, למחוק את קבלני הקולות שמקבלים תשלומי שוחד פוליטי על עבודת הבזויה, ולנקות את כל מי שלא הגיע בכוחות עצמו בגלל רעיון אמת.

לקחו את הדמוקרטיה והפכו אותה למסחרה, לחרפה, שאני מתבייש להיות חלק מן המשחק הזה.

אף אחד לא פקד אותי, שמעתי נאום, קראתי ספר, ראיתי חקיקה, הבנתי את הרעיון, ראיתי שהוא תואם לעמדתי הטבעית ובאתי לקדם אותו. לא בגלל מנהיג זה אחר, אם שלי יחימוביץ  היתה מזגזגת עם הרעיון שלמו באתי, היא לא היתה מקבלת את התמיכה שלי, גם המפלגה לא. אני לא פנאט, אני לא קול בטוח של אף אחד אני אידאליסט. באתי לתקן עולם, באתי בגלל אידאל, דרך, מנהיגות.

פגשתי אנשים שהמפלגה היא החיים שלהם, עסקנים שאמרו שגם עם יאסר עראפת היה מנהיג המפלגה הם ישארו בה, שלא אהבו אותי, מה פתאום רעיון , הם יחליטו על הרעיון שישמר.... אותם, את אלה שיודעים להביא רוב שלא קשור לשום אידאל, אלא לעצמם. וכך הם שוחטים מנהיגים אחד אחרי השני בדיקטטורת החונטה של מנהלי סניפי המפלגה. מי שלא יכבד אותם, ויעמוד דום לכבודם, ימחק בן לילה, הכל אישי.

מאז גיל 18 הצבעתי אמת ,  הרוב שלכם במיפקד הוא  שקר אחד גדול. ניצחתם, הבנתי מי אתם באמת, איך הדברים עובדים. גם לדמוקרטיה יש כלבי שמירה, היא מתגוננת ממי שבא להרוס אותה מבפנים, מי יגונן על המפלגה מפניכם.

הפכתם את הדמוקרטיה במפלגה לבדיחה ולא פלא שאתם לא חוזרים לשלטון ועורפים ראשים כל שנתיים. ועוד שמחים. מאז בן גוריון ושמעון פרס, לא היתה אידאליסטית כמו שלי יחימוביץ, מנהיגה ששיקמה אתכם מהקרשים ואתם זרקתם יהלום, שתמיד אפשר, ללטש מול הציבור בחוץ . למען פולטיקאי משופשף ועשיר חסר אידאלים ורעיונות שאולי ידע לחבק אתכם בסניפים, אבל לא מביא שום בשורה למפלגה, פשוט מחזיר אותה לאותה נקודת גלגל ענק שמסתובב לשום מקום עם עצמו ובטוח שהשמש זורחת על משרדי לה גרדיה העלובים.

אם חפצי שלטון אתם, תשרפו את המיפקד הזה, הקיאו מתוככם את העשבים השוטים, תפקדו פחות, אבל אחד אחד אידאליסט והקימו את המפלגה מהיסודות. היום הבנתי מדוע אין לכם יכולת לנצח בבחירות...וזה עצוב, שאתם שמחים. 

אני עוזב אתכם, מתחיל לחפש את הדרך לרדת מהארץ, יקח כמה זמן שיקח.

תישארו עם ביבי לפיד בנט והרצוג

מדינת היהודים איננה מדינת ישראל שהכרתי וקיוויתי.

התקווה שלכם איננה התקווה שלי לצדק חברתי.

ניצחתם !

שיהיה לכם בהצלחה,

איייבי בנימין

"אני פוסע בעקבות בן־גוריון בעיניים עצומות אבל מדי פעם אני פוקח את עיני"
זלמן ארן

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - שיר לשלום

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי