הפתרון היחיד להצלת מפלגת העבודה – פיצול החוצה של אהוד ברק

Thank you for rating this article.

הפתרון היחיד להצלת מפלגת העבודה – פיצול החוצה של אהוד ברק. במקרים בהם נוצר מצב שבו קיימת השתלטות עויינת על מפלגה, מאפשר חוק הכנסת לרוב בקרב חברי הכנסת להדיח את העויינים – להלן תפורט הדרך היחידה של מפלגת העבודה להינצל מקללת אהוד ברק אשר לעולם לא ילך מיוזמתו האישית.

סעיף 63 לחוק הכנסת קובע כדלקמן:

ייצוג הסיעה (תיקון מס' 18)

63 . בסיעה שבה חלוקים חבריה בשאלה מי מייצג את הסיעה, רואים את חברי הכנסת המהווים רוב של חברי הסיעה כמייצגים את הסיעה; ואולם אם נחלקו חברי הסיעה לחלקים שווים, רואים אותו חלק של הסיעה שעמו נמנה חבר הכנסת שעמד בראש רשימת המועמדים לכנסת, כמייצג את הסיעה בכנסת, ואם חדל לכהן כחבר הכנסת – הבא אחריו באותה רשימת המועמדים.

במילים פשוטות: אם מעל ל-50% מחברי הכנסת של מפלגת העבודה יחליטו כי אהוד ברק ונאמניו לא מייצגים עוד את הסיעה, הם רשאים לפצל אותם החוצה ולהישאר עם המפלגה בידם.

מדובר במהלך שעל חברי הכנסת להכיר, לכל הפחות על מנת להשתמש בקלף זה כקלף מיקוח על מנת לחייב את אהוד ברק להתקין תקנון בחירות פנימי שיהיה דמוקרטי, סביר ושקוף – ועדיף שעה אחת קודם.

מפלגת העבודה מונה כיום 13 חברי כנסת, ולהלן סקירה של עמדותיהם לגבי המפלגה:

  1. אהוד ברק – נאמן לעצמו בלבד, לא יוותר על כיסא שר הביטחון בתמורה לשלום עולמי.
  2. בוז'י הרצוג – נאמן לעצמו וסבור שהוא יכול להוביל את מפלגת העבודה ומכיוון שאהוד ברק לעולם לא יקיים בחירות אפשר לסמנו בפוטנציאל לתמוך במהלך כאמור. מצד שני הוא ידוע כפחדן גדול וכשאהוד נובח הוא חוזר לסורו.
  3. פואד בן אליעזר – אדם דגול שהאינטרס הלאומי מחייב שימונה להיות שר הביטחון מאחר והוא היחיד שיודע ערבית (ליברמן לא באמת יודע, ההתמחות שלו היא לפתוח במלחמה עימם) מכל מקום הוא מבוגר מכדי להיות פרטנר למהלך כזה.
  4. שלום שמחון – הפוליטיקאי הטוב בישראל כבר גמר בדעתו כי מפלגת העבודה מתה והוא לא מתכוון לשקוע עם הספינה. בעזרת השם ימונה להיות נציג בקק"ל ובמקומו ייכנס שנאן שכיב – תומך פוטנציאלי במהלך.
  5. מתן וילנאי – מתופעל בשלט רחוק על ידי אהוד ברק באמצעות סוללות שנקראות "כיסא בממשלה" – סוללות מיוחדות שממשיכות וממשיכות וממשיכות ...
  6. אורית נוקד – ראה מתן וילנאי, רק בהבדל שהיא יודעת שאין לה סיכוי להיבחר שוב, כך שפה בכלל אין שום סיכוי שתצטרף.
  7. דניאל בן סימון – פוליטיקאי שהדעות לגביו מתפלגות בין נאיבי לאמיץ. אני חושב שהוא אמיץ ויצרף למהלך כזה אם יהיה רוב מאחר ויש לו שכל בראש והוא היחיד שקורא להתפטרות ברק ללא פחד.
  8. עינת וילף – מאז שאמרה שהיא בעד לגליזציה של סמים אני תומך בכל מה שהיא תעשה, אבל לצערי היא מנאמני אהוד ברק.
  9. איתן כבל – איתן כבל מצהיר תחת כל עץ רענן כי המפלגה גמורה, אך מצד שני זוהי מפלגת ילדותו והוא יישמח להיות שותף למהלך שיציל אותה.
  10. שלי יחימוביץ – מנהיגה או סקטוריאלית? שלי היא סימן השאלה הגדול של הפוליטיקה ונשאלת השאלה האם היא תצליח לעלות לגדולה. אני מנחש שכן, יש כאלו שמנחשים אחרת. בכל מקרה, עמדתה היא שחייבים לשמור על המותג "העבודה". מאחר ומהלך כזה שומר על המותג ובמקביל נפטר מאהוד ברק קיים פוטנציאל שתתמוך אך נשאלת השאלה האם היא תדע לשתף פעולה עם יתר חברי המפלגה – דבר שלא הצטיינה בו עד היום.
  11. עמיר פרץ – מעמדו של מנהיג הפועלים שנכווה קשות במלחמת לבנון מתחיל להתאושש, אך ספק אם יוכל להחלים במלואו. במידה ומהלך כאמור יצא לדרך הוא יתמוך אם יהיה בין המובילים.
  12. אבישי ברוורמן – הפרופ' לכלכלה רואה עצמו ממנהיגי המפלגה והוא אדם לא צפוי. ההימור שלי הוא שהוא יתמוך במהלך לכל הפחות על מנת לייצר כלי איום על ברק לקיום בחירות במפלגה.
  13. ראלב מג'אדלה – ראלב נחשב ממחנה עמיר פרץ אך יותר משהוא נחשב ממחנה פרץ הוא נחשב ממחנה לא אהוד ברק. יתמוך במהלך.

סיכום

מתנגדים ברורים למהלך: 6 (5 אם שמחון יעבור לקק"ל)

ברק, פואד, שמחון, וילנאי, וילף, נוקד.

תומכים ברורים: 4 (5 אם שמחון יעבור לקק"ל).

כבל, מג'אדלה, בן סימון, פרץ, (שכיב שנאן).

מתנדנדים: 3, יחימוביץ, בוז'י, ברוורמן.

אני מעביר בזאת לחברי הכנסת את הכדור ושולח להם מכתב זה – כעת המידע בידם ונראה מה יעשו עימו.

"צריך להיות אדם שכל הזמן פועל למשהו ואני אומר אתה תמיד גדול כגודל העניין שאתה משרת ואתה נהייה קטן אם אתה משרת רק את עצמך"
שמעון פרס, ראיון ב-YNET יולי 2005

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - שיר לשלום

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי