מדוע יצאתי מהארון בפני התלמידים שלי

Thank you for rating this article.

השבוע התחילה שנת הלימודים בבתי הספר. החלטתי לצאת מהארון בפני כיתה י"ב שהתחלתי ללמד כשהיו בכיתה י' ולכן זו השנה השלישית שלי איתם. הם אוהבים ומעריכים אותי, אז הייתי בטוח שלא תהיה עם זה שום בעיה. מסתבר שצדקתי.

החוג הגאה של מפלגת העבודהלמען האמת, היציאה שלי מהארון לא חידשה להם שום דבר. הם לא טיפשים, הם יודעים לחפש את הפייסבוק של המורים שלהם. אני בכוונה הגדרתי כבר לפני כמה שנים את הגדרות הפרטיות בפרופיל שלי באופן שכל אחד יכול לראות שאני הומו, לא רק מי שברשימת החברים שלי, למשל - אם נכנסים לדף ה"אודות" ובודקים את הקישורים ששמתי ליו-טיוב.

כמובן שיש הבדל בין מצב שהתלמידים רק יודעים שהמורה הומו, למצב שבו המורה שם את זה על השולחן בגלוי, שיהיה ברור שזה לא טאבו. הקדשתי את השיעור הראשון של השנה למשחקי חברה, במקום מתמטיקה. זה לגמרי לגיטימי לפתוח כך את השנה, במיוחד כשמדובר בכיתה שכבר מכירה אותך משנים קודמות. הסברתי את "משחק האמת והשקר" - כל אחד בתורו מספר שני דברים, אחד אמת ואחד שקר. האחרים צריכים לנחש מה זה מה.

כשהגיע תורי אמרתי את המשפטים הבאים: "1: גרתי בארצות הברית בתקופת בית הספר התיכון. 2: היה לי רומן עם עברי לידר". (בפועל עשיתי מזה סיפורים יותר מפורטים, אבל אני מקצר). בערך חצי מהכיתה חשבה שהסיפור הראשון נכון, וחצי חשבו שהסיפור השני. אמרתי "האמת היא שהראשון הוא הנכון. אף פעם לא היה לי רומן עם עברי לידר, אבל אולי הייתי רוצה, כי הוא בדיוק הטיפוס שלי - רזה, ביישן וחייכן".

התגובות היו טובות, חלק מהתלמידים היו נבוכים באופן טבעי. לא הייתה אף תגובה שלילית. זאת לא פעם ראשונה שאני יוצא מהארון בפני כיתה שאני מלמד. הפעם הקודמת הייתה לפני שלוש שנים, כשלימדתי בבית הספר הדמוקרטי בכפר סבא. גם אז היה מדובר בכיתה שאהבה אותי וגם אז עשיתי את זה באופן נונשלנטי וזה התקבל טוב. הפעם מדובר בבית ספר ציבורי רגיל ולכן לכאורה יותר קשה לעשות צעד כזה, אבל האמת היא שאם הכיתה אוהבת את המורה אז בכל מקרה לא קשה לצאת מהארון.

למזלי המחנכת של הכיתה היא אישה חכמה ורגישה שיש לה חלק לא מבוטל בכימיה הטובה שלי עם הכיתה. אולי יש הורים שלא מרוצים ממורה שיוצא מהארון, לא בדקתי, אבל סביר להניח שחלקם דווקא מעריכים את זה.

--

אורן טיר הוא מורה למתמטיקה בתיכון מקיף י' ראשון לציון

================================

פורסם במקור בעמוד הפייסבוק של החוג הגאה של מפלגת העבודה

"מדיניות ישראל צריכה לקרב את השלום. יש רק שתי אלטרנטיבות, שלום והשמדת ישראל"
דוד בן-גוריון, מוקד 1970

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי