חייבים לתקן את השיטה המושחתת שבה מנהלת הממשלה את הכסף שלנו

Thank you for rating this article.

מה גילינו בפרוטוקול של ישיבה שמתחיל במשפט: "שנסגור את ההקלטה עכשיו?"

הסיפור הבא נשמע אולי כמו עלילה של סרט מאפיה - אבל הוא אמיתי לחלוטין ומוכיח, שוב, שחייבים לתקן את השיטה המושחתת שבה מנהלת הממשלה את הכסף שלנו.

[לחצו על התמונה משמאל לצפייה בסרטון הסבר מלא, כפי שהוצג בסניף כפר סבא של מפלגת העבודה ==>>>]

כל שנה מאז 2010 מעבירה הממשלה למועצות המקומיות ביהודה ושומרון בין 36 מיליון ל-40 מיליון שקל כפיצוי על הקפאת בנייה חלקית, שהחלה ונגמרה ב-2009. לכאורה הרעיון הוא לפצות את הרשויות בשטחים על ארנונה שלא נגבתה מבתים שלא נבנו לפני חמש שנים. כדי שהרעיון המוזר הזה לא יעורר שאלות מיותרות מצד חברי הכנסת, נתן משרד האוצר למענק הייחודי את השם הציני "מענק ביטחוני לאור הקפאת הבנייה". לכסף לא היה שום קשר לביטחון.

במשך שנים הוזרמו בצורה הזו 148 מיליון שקל מהקופה הציבורית למועצות. למה להמשיך לתת פיצויים על הקפאה שנגמרה בסוף העשור הקודם? מדוע מועצות אחרות בארץ לא מקבלות פיצויים על עיכובים וחסמי בנייה? כרגיל, בוועדת הכספים לא מאמינים שלציבור מגיע לדעת לאן מגיעים כספי המסים שלו: האוצר דרש, הח"כים הצביעו בעד - והכסף עבר.

סתיו שפירבינואר השנה הייתי שותפה לחשיפת היעד האמיתי של המענק המסתורי. התעלומה נפתרה בעזרת פרוטוקול של המועצה המקומית אפרת, שנחשף בחדשות 2. כבר בתחילת הישיבה מופיע המשפט: "שנסגור את ההקלטה עכשיו?". שאר הטקסט מדהים לא פחות. מסתבר שגורם בכיר בממשלת נתניהו סגר עם המועצות המקומיות דיל סודי: הן מקבלות את פיצויי ההקפאה - אך ורק בתנאי שהן מעבירות אותם הלאה לתקציב של עמותת הימין הפרטית, מועצת יש"ע. בתמורה לכך שהן מסכימות לשמש כצינור חשאי להזרמת כסף ציבורי, יזכו המועצות לגזור קופון ולשמור אצלן 20% מהסכום. דמי מעבר, אם תרצו. מועצות שיסרבו לתנאים של עסקת הצללים הזו - לא יקבלו את מענק ההקפאה.

כן, קראתם נכון: כסף שהיה מיועד לבניית גני ילדים, סלילת כבישים ומיגון אוטובוסים זרם מדי שנה לתקציב התעמולה והפרסום של עמותת ימין פרטית. בניגוד להצהרות הממשלה. בניגוד לכללי המינהל התקין. בניגוד לחוק. יש עוד עשרות דוגמאות למענקים בלתי-מפוקחים מסוג זה שמונחים על שולחנה של ועדת הכספים. לשמחתנו, בחודשים האחרונים הסיפורים שלהם מתחילים להתגלות.

אחרי סבב פגישות שערכתי בחודשים האחרונים עם היועץ המשפטי לממשלה ועם מבקר המדינה, פניתי הבוקר למפכ"ל המשטרה בדרישה שיפתח בחקירה על הדיל המלוכלך הזה - שמזכיר במידה רבה את השיטות שבהן השתמשו, לפי החשד, בכירים ב"ישראל ביתנו" כדי לצ'פר עמותות המקורבות אליהם.

אגב, באותה תקופה עמד בראש מועצת יש"ע - העמותה הפרטית שנהנתה מכספי הדיל הסודי הזה - פוליטיקאי צעיר שאולי שמעתם עליו. אחד בשם נפתלי בנט.

=======================

מתוך עמוד הפייסבוק של סניף מפלגת העבודה בכפר סבא

"'היד הנעלמה' של אדם סמית איננה יכולה להאכיל פעוט, לחנכו ולדאוג לצרכיי היום יום שלו"
השופט אלכס שטיין, בג"ץ 12.1.22

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי