יצחק הרצוג בתפקיד אהוד ברק

Thank you for rating this article.

אני לא יודע מי זוכר את השבועות האחרונים של אהוד ברק כיו״ר מפלגת העבודה – רוב חברי המפלגה הבינו לקראת סוף 2010 שאין לנו עתיד כמפלגה סוציאל-דמוקרטית שוחרת שלום עם יו״ר כמו אהוד ברק. הסקרים בקהל הרחב היו בהתאם. הבעייה הייתה שלא הייתה אישיות אלטרנטיבית שיכולה למלא את תפקיד היו״ר כך שלא נוצר עימות אמיתי בתוך המפלגה.

אני זוכר שבימים אלה, מספר שבועות לפני פרישתו של ברק מהמפלגה ביוזמתו בינואר 2011, ארגנתי הפגנה נגדו באירוע שהוא קיים עבור חברי המפלגה בפינה הירוקה בתל-אביב. עם כל המאמצים שהשקעתי (והתאמצתי) הגיעו להפגנה, חוץ ממני, עוד שלושה (3) חברים. עמדנו בכניסה לפינה הירוקה עם שלטים שהכנתי (״ברק הביתה״) וחיכינו לאהוד שנכנס בינתיים מסביב.

עשרות חברי המפלגה שהגיעו לאירוע עברו לידינו וחיזקו את ידנו, כמעט ללא יוצא מהכלל (״כל הכבוד, אנחנו איתכם״) ונכנסו לאירוע על מנת להתחכך שם עם אהוד ברק, להיות בקרבתו וגם להחמיא לו.

אני נזכר בימים אלו כי המצב היום דומה להפליא – רוב החברים (יחד עם הציבור והתקשורת והסקרים) מבינים היום שאין למפלגה עתיד עם היו״ר המכהן. כמו אז, אין אלטרנטיבה אמיתית נראית לעין ובדיוק כמו בתחילת 2011 , חברי המפלגה לא ששים לנטוש את היו״ר כל עוד אין מישהו אחר אליו (או אליה) אפשר להתחבר. כמו בימים של אהוד ברק, המפלגה מוכנה להתאבד ז.א. להעלם בסקרים ולא לעשות מה שצריך לעשות, להראות ליו״ר את הדרך כי לכאורה אין מישהו אחר בסביבה שיכול ליטול על עצמו את התפקיד.

אז יש לי הצעה – זאת ההזדמנות: בואו נשכנע את בוז׳י לוותר על ההתמודדות ולהתפטר מתפקיד היו״ר. ימונה יו״ר זמני ואנחנו, חברי המפלגה, נקח על עצמנו את חידוש המוסודות, כולם, נארגן מסע התפקדות ובסוף נקיים פריימריס לתפקיד היו״ר לקראת סוף השנה. מפלגת העבודה תהיה אסירת תודה, בוז״י יחשב כאיש נבון ואציל שלא חושב רק על עצמו אלא על טובת המפלגה כולה והמוסדות, סוף סוף יקומו לתחיה. אם נצליח בכך אין לי כל ספק שרשימת המועמדים לתפקיד היו״ר תכלול מועמדים חדשים, מעניינים וראויים.

מי בא איתי ללשכת היו״ר על מנת לשכנעו ?

"אנחנו הבית של כל יהודי בעולם אנחנו המקלט אנחנו גם האחריות"
יצחק רבין, מתוך נאום בקונגרס הציוני בירושלים (ה-3 בפברואר 1992)

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי