יעל סיני לראשות המשמרת הצעירה של מפלגת העבודה

Thank you for rating this article.

המשמרת הצעירה זה גוף של צעירים וצעירות, וולונטרי לחלוטין (בעיניי אגב יש חשיבות לשכר מסוים לתפקידי הנהגה, מראה על רצינות), שבחרו להתפקד למפלגת העבודה ולהשפיע על המציאות הישראלית דרך המסגרת הזאת. וכיאה למפלגת העבודה, אחד העיסוקים המרכזיים גם במשמרת הצעירה הוא בבחירות פנימיות.

יעל סיניזה לא מובן מאליו כלל שצעירים/ות בוחרים להתמודד על תפקידים מנהיגותיים ומובילים בתקופה הזו. אם נודה על האמת, להיות יו״ר סניף מקומי במפלגת העבודה כנראה לא נותן כוח פוליטי גדול. התפקיד עצמו הוא כלי להגשמת תפיסת עולם. הוא הצהרה על רצון לשנות ולהשפיע על המציאות והמקום בו חיים, להגדיל מעגלי השפעה ובעיקר להכניס נוספים לפעילות.

המשמרת צריכה להיות גוף שמבקר את המפלגה מבפנים, משמיע את קול הצעירים, מפרגן כשצריך ובעל חזון מורכב בנושאים רלוונטיים- ביטחון, כלכלה וחברה, חברה אזרחית וכו׳.

לצערי התקופה האחרונה לא הייתה פשוטה מבחינתי בהיבט הזה. מופעלים כל הזמן לחצים אדירים על הצירים שנבחרו, מספרים פשוט שקרים- עליי ועל חברים שלי, וזה דברים שלא מקובלים. זה משחק שאני לא מתכוונת לשחק בו. ושיהיה הרבה לבריאות לכל מי שמתעסק בטפל ובליכלוך על אחרים.

יעל סיני היא אחת הנשים הישרות והכנות שאני מכירה. הכנות שלה עוצמתית והיא פשוט עושה את מה שהיא מאמינה בו.
המצע שלה משקף זאת לחלוטין ומציג תכנית עבודה ברורה ועקרונית לגוף הזה.

השנה האחרונה בתור יו״ר משמרת בירושלים הייתה מאתגרת. יש לי הרבה ביקורת עצמית, ועדיין, זו מבחינתי שאיפה וברור לי שאמשיך להוביל כאן בעיר עשייה מפלגתית ופוליטית. אני פשוט לא יודעת אחרת.

ב-23/6 יתקיימו הבחירות לראשות המשמרת - אני מעריכה את שתי המועמדות. שתיהן חברות שלי ויקרות לי. אבל הסיפור אינו אישי. הוא על דרך , תפיסת תפקיד והובלה. בעיניי יעל סיני היא מי שצריכה להוביל את המשמרת הצעירה.

(מקור: הפייסבוק של תמר אוחנה)

ויעל סיני מוסיפה בעצמה (מקור, עמוד הפייסבוק של יעל סיני): "התגלתה היום טעות ברישום לבחירות לראשות המשמרת הצעירה שלפיהן הייתי יכולה לספר לכם כבר היום שאני יושבת ראש המשמרת הבאה של מפלגת העבודה. אבל לי ולאנשים שסביבי ברור שזאת לא הדרך שלנו, לא בשביל זה עבדנו ולא ככה בנינו את המשמרת בשנים האחרונות. הבהרתי בוועדת הבחירות ואני מבהירה גם כאן ועכשיו, שחשוב לי להתמודד ולנצח בזכות השותפים שרכשתי, המנהיגות הצעירה שצמחה במשמרת ובזכות האמון של חברות וחברי המשמרת בי.

אלו ימים מאתגרים עבורי, בכל צומת בבחירות האלה הלכתי רק עם האמת שלי, על כל החלטה הייתי מוכנה לשלם מחיר אישי ופוליטי. בימים האחרונים אני שומעת דברים שנאמרים עליי: שאני ניאו-ליברלית, שאני מועמדת מטעם ולא בזכות עצמי, אומרים לשותפים שלי "אל תצטרפו למחנה הימין", מפיצים שקרים על הדרך שבה אנחנו מנהלים את הבחירות האלה, אומרים הרבה דברים. אבל אני למדתי משהו אחד, בבחירות תמיד יהיה את מי שיגיד.

אני לא מתמודדת נגד אף אחד, אני מתמודדת לראשות המשמרת כי אני יודעת בדיוק מה אני רוצה לעשות בשנתיים הבאות, כי אני חולמת את מה שהמשמרת יכולה להיות כבר הרבה זמן. אני מתמודדת כי אני מאמינה במשמרת רחבה שלא עושה מבחני כניסה לפי תמיכה במועמד כזה או אחר.

את מערכת הבחירות הזאת נשבעתי לעצמי ולשותפים שלי שאנחנו ננהל באופן שיאפשר לנו יום אחרי לבנות משמרת עבור כולם.
אני מצרפת את המצע שלי כי הבחירות האלה צריכות להיות על העיקר ולא על התפל."

"בנגב ייבחן העם בישראל ומדינתו"
דוד בן גוריון, משמעות הנגב שדה בוקר 17.1.1955

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - שיר לשלום

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי