אהוד ברק יותר מסוכן מביבי

Thank you for rating this article.

השם אהוד ברק עולה באחרונה במסגרות המפלגה השונות וזה הזמן להזכיר קצת את העבר למי שזה עתה הצטרף וגם לותיקי המפלגה שבנו. חיים ברעם בעיתון הארץ ניסח זאת היטב:

הזיכרון הקצר של העיתונאים והעסקנים עבר השבוע את גבולות הטעם הטוב. אהוד ברק הממולח מנסה שוב לנצל את ערגתו של הציבור למנהיג "חזק" ולשווק את מרכולתו הרקובה בשער בת־רבים.

חיים ברעםברק ניסה לחסל בשעתו את הסכמי אוסלו, ובכך דבק במסורת של תנועתו שאסור להציע לפלסטינים הצעה קבילה כלשהי. אחר כך חבר לבנימין נתניהו, ובכך הרס עד היסוד את מפלגת העבודה. וגרוע מכל: ברק פירק את הקואליציה הסמויה שבין האזרחים הערבים לבין תנועת העבודה, סירב לשאת ולתת אתם ברצינות וחולל את פרעות שנת 2000. כאשר נשאר בכנסת עם סיעה של חמישה ח"כים, החצינו כל חבריה דעות נציות וגזעניות כלפי האזרחים הערבים, ולא היתה להם שום הסתייגות ממדיניותו הכלכלית החשוכה של הליכוד.

אנשים כאלה היו אמורים להיות חרותים לתמיד בהיסטוריה של העבודה כעריקים רעיוניים לימין הקיצוני, ופסולים במסדרונות המפלגה. תחת זאת, אנחנו עדים עתה למסע חנופה מחודש, שמעלה על נס את מעלותיו המדומות של ברק ומתעלם מחסרונותיו האמיתיים. כיוון שאין תקומה לשמאל הציוני בלי ברית עם האזרחים הערבים, ברור לגמרי שברק הוא פסול־חיתון בקרב האוכלוסייה הזאת. לכן מדובר כאן בחיפוש אחר מועמד עם עבר צבאי, ולא בניסיון לשנות את הפרופיל של המפלגה מבחינה רעיונית. החשיבה הרפ"יסטית הזאת הרסה כבר כל חלקה טובה בתנועת העבודה והשאירה אותנו עם יצחק הרצוג הבינוני והבורגני.

מהפכה בצביונה של מפלגת העבודה יכולה להתחולל רק אם היא תתנער לחלוטין ממורשתו של ברק העריק, ואם מנהיגים חדשים יחפשו את הדרך שמאלה מהקונסנזוס הלאומי. בלי הדגל האדום אין שמאל, אין אלטרנטיבה ואין להט אמיתי להחליף את השלטון. מגוחך אפילו לחלום שבונפרטיסט כמו ברק, שחלם על מלחמה נגד איראן רק לפני שנתיים, ירים את הדגל ויילחם נגד המשטר הימני המושחת של נתניהו. השניים הם תאומים רעיוניים ופוליטיים, ברק יותר נועז ומסוכן מביבי, ומוטב לחפש דרכים אחרות להחליף את השלטון.

==========

הטור המלא התפרסם באתר עיתון הארץ

"אני פוסע בעקבות בן־גוריון בעיניים עצומות אבל מדי פעם אני פוקח את עיני"
זלמן ארן

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי