החלטתי לפרוש מתפקידי כחבר כנסת

Thank you for rating this article.

חברות וחברים

אראל מרגליתנכנסתי לעולם הפוליטי כדי לקדם אג'נדה של שינוי חברתי כלכלי בדרום ובצפון ולתת גם לאלה שנשארו מאחור, הזדמנות אמתית להצליח. כל חיי הייתי יזם, ראיתי ברכה בעמלי, הייתי שותף ביצירת חברות רבות שיצרו אלפי מקומות עבודה וקרן ג'יי וי פי שאותה הקמתי ובראשה עמדתי הפכה לאחת מעשר קרנות ההון סיכון המובילות בעולם. ההחלטה לעבור לעולם הפוליטי נבעה מהרצון להפוך את העשייה היזמית לאג'נדה לאומית: לקדם את הגליל והנגב, להכניס למעגל ההצלחה יותר ויותר אוכלוסיות שהמדינה השאירה מאחור, לתת לכל אזור במדינת ישראל אפשרות לספר את הסיפור הייחודי שלו ולייצר אלפי מקומות עבודה חדשים לצעירים.

לעשות את מה שעשינו ברובע המדיה בתחנת הרכבת הישנה בירושלים וברובע הסייבר בבאר שבע- בכל מקום בארץ.

זאת העשייה היזמית שלי, זה החזון הציבורי שלי וזו גם האג׳נדה הפוליטית שלי.

היוזמה הלאומית להקמת שבעה אזורי צמיחה חדשים בישראל תפסה תאוצה. אנחנו ניצבים כיום בסיטואציה בה יש לנו אפשרות לרוץ עם היוזמה קדימה, להפוך את הצפון והדרום למרכזים חברתיים וטכנולוגיים בינלאומיים שהעולם כולו יישא אליהם את עיניו. אנחנו ממנפים את הכוח הגדול והאנרגיות החיוביות שהיוזמה הזאת מביאה אתה להביא לשינוי חברתי אמיתי. במהלך חמש שנות כהונתי בכנסת הצלחנו לייצר שיתופי פעולה בין קואליציה לאופוזיציה כדי להוביל את האג'נדה הזאת, לרתום ליוזמה את ההנהגות המקומיות, לאחד בין יהודים לערבים, חילוניים ודתיים, קיבוצניקים ועירוניים, שהתגייסו סביב יוזמה משותפת וסיפור חדש המייחד את העוצמה של כל אזור ואזור. חשבתי והאמנתי שהיוזמות הללו צריכות לייצר אלטרנטיבה ודרך חדשה.

אין זה סוד שרציתי להיבחר לראשות מפלגת העבודה ולהיות מועמדה לראשות הממשלה. החברים בחרו אחרת ואני מכבד את בחירתם.

כדי להמשיך לפעול כיזם חברתי שיש באפשרותו לעשות שימוש בכל האמצעים,המשאבים ומרחב הפעולה הנדרש, החלטתי לפרוש מתפקידי כחבר כנסת ולחזור ולכהן כיו"ר קרן ג'יי וי פי ויו"ר עמותת "בקהילה" אותה הקמתי עם רעייתי דבי לפני 15 שנה. העמותה פועלת לשנות מציאות של עשרות אלפי ילדים דרך חינוך וקהילה ומעניקה להם הזדמנות אמיתית להצליח.

הדרך הטובה ביותר בשבילי להפוך את האג'נדה אותה אני מוביל למציאות בשטח היא לצרף את הניסיון הציבורי והיכולת היזמית למיזם חברתי וברמה הלאומית. גם פיתוח כלכלי של אזורים שלמים וגם הרחבת פעילות "בקהילה" לשכונות מתקשות נוספות בארץ.

אני מאחל הצלחה גדולה ליו"ר המפלגה אבי גבאי ולחבריי בסיעה ובמפלגה. אני רוצה להודות לכל מי שהלך אתי כברת דרך, גם לצוות המסור שלי וגם לאלפי הפעילים, התומכים והחברים.

כולכם שותפים שלי להמשך הדרך. ביחד נמשיך את המסע המרגש ברחבי הארץ, בידיעה שאפשר להוביל את המדינה בדרך אחרת ולתת תקווה חדשה לאזרחים בישראל.

ולסיום תודה גדולה למשפחתי, לרעייתי דבי ולשלוש בנותי תאיר עדן ומיה, שתמכתן בי גם ברגעים הקשים וגם ברגעים השמחים. אתן האהבה הגדולה של חיי

====

מעמוד הפייסבוק אראל מרגלית

"אם תבינו שהשבת ניתנה לישראל, ולא ישראל לשבת — נוכל לחיות ולפעול יחד"
דוד בן-גוריון, 17.10.1950

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי