איתן כבל, זאת נקראת ״התפכחות מדינית״?

Thank you for rating this article.

שוב נפל ח״כ בפח של הימין.

עמנואל שחףשוב ח״כ רוצה לקדם את מה שהוא מזהה כקונצנסוס רחב של אזרחי מדינת ישראל. זאת ללא קשר למציאות וללא קשר למחויבויות שלנו לא רק לאידיאולוגיה הומניסטית אלא גם לשכל הישר. איך יתכן שאיתן כבל מאמץ תוכנית מדינית שפחות או יותר מתאימה לזו של בית הספר של נפתלי בנט ואיילת שקד? תוכנית מדינית (?) שמדברת על סיפוח הגושים, היפרדות חד-צדדית ולעזעזל עם הפלסטינים. איך יתכן תוכנית, שאפילו אם תמומש חד צדדית, מתעלמת לחלוטין מהצרכים והרצונות של הפלסטינים? תוכנית שאומרת מקסימום שטח, מינימום פלסטינים ואין שינוי במעמד הגדה – הכיבוש (כן, הכיבוש) ממשיך, למה לא?? וכבל גם מאמין שאפשר לעשות את זה וגם להפסיק לחלוטין את ההתיישבות מחוץ לגושים. הוא אשכרה מאמין בזה. וגם לחוקק חוק פינוי פיצוי – כאילו משהו מונע מאיתנו לחוקק את החוק עכשיו. אני מניח שהוא בונה על ניצחון מפלגת העבודה בבחירות הקרובות עם לפחות 40 מנדטים (הלוואי).

חברים, מי שמאמין כמו איתן שאפשר לרבע את המעגל ולהשאיר מיליונים של פלסטינים ללא ריבונות, ללא זכויות אזרח, ללא אופק כלכלי הוא הזוי. מי שמאמין שמדינת ישראל יכולה לקבל הכרה בינלאומית בגבולות שהיא תצייר באופן חד-צדדי בלי לתת פרוטה לפלסטיינים, הוא הזוי.

חברים, אנחנו חייבים להכיר בכך שהימין ניצח בקרב על ארץ ישראל. שטח נכבש לא יוחזר. אנחנו עדיין מנסים להילחם את הקרב שכבר הפסדנו. ושלא תבינו אותי לא נכון – אפשר להחזיר את 30,000 בתי האב שמחוץ לגושים, כפי שמתחייב מכל הסכם סביר עם הפלסטינים. זו לא משימה בלתי אפשרית. מה שבלתי אפשרי זו קבלת רוב בכנסת למהלך כזה. פוליטית זה לא יקרה. לא בעתיד הנראה לעין.

אנחנו חייבים להתמקד ולנצח בקרב על הדמוקרטיה בארץ ישראל. אנחנו חייבים להציג גישה שבאמת מרבעת את המעגל, גישה שמאפשרת לקיים מדינה יהודית ודמוקרטית עם רוב יהודי לדורי דורות בארץ ישראל, מדינה שכוללת את הגדה ואת ירושלים בלי חלוקות והיפרדויות, בלי צורך בנסיגה, בלי העלויות המטורפות של יישוב מחדש של מאות אלפי מתיישבים והקמת הסדרי ביטחון אמתניים, מדינה ששומרת על שיוויון אזחרי ופוליטי לכל התושבים בשטח ונותנת אופק כלכלי לכולם.

אולי תופתעו אבל יש גישה כזאת – היא נקראת פדרציה ( www.federation.org.il ).

כפי שגם הסופר א.ב. יהושוע מציע אבל רוב חברי הסיעה של המחנה הציוני לא מסוגלים להיפרד מאקסיומת שתי המדינות ומההיפרדות. הפחד בפני הפלסטינים מחד וחוסר הרצון להודות בכך שהימין ניצח בקרב על ארץ ישראל משתק אותם. אנחנו מציעים לקדם מדינת כל אזרחיה (אלא של מי בדיוק ??) שמחילה את החוק הישראלי בגדה, תסיים את הכיבוש, תמנעה טראומה לאומית, תחסוך עלויות של מאות מיליראדים על הפינוי והשלכותיו, תייצב את האזור כולו והכי חשוב, תיתן חזון של תקווה לעתיד טוב יותר ליהודים ולפלסטינים כאחד. הפדרציה תשמור על הציוויון והאופי היהודי של המדינה ותקדם חברה סוציאל-דמוקרטית שיוויונית ואיחוד כלכלי של כל ארץ ישראל, בהתאם להכרזת העצמאות. מה יותר ציוני מזה?

אם לא נקדם אלטרנטיבה של ממש, לא נתגבר על הימין. תוכניתו של איתן כבל היא לא אלטרנטיבה לימין, היא כניעה לימין.

"במרכזה של ההיסטוריה העברית עומד דבר הגשמת הציונות במלוא היקפה ותוכנה... במרכזה של ההיסטוריה האנושית עומד דבר הגשמת הסוציאליזם במלוא היקפו ותוכנו"
ברל כצנלסון, הצעה לפרוגרמה למפא"י 1928

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי