בדמוקרטיה אשר בציון אין שוויון

Thank you for rating this article.

גיוס הדרגתי, סלחני ומידתי לציבור שאינו ציוני, כזה שלא יכלול עונש הרתעתי משמעותי או פלילי, זה רעיון שבעיני אינו לגמרי שוויוני. אומנם, האברכים לא יחויבו או יאולצו לשרת את המדינה הדמוקרטית, אפילו לא בשירות לאומי, אבל מצד שני לביבי זה יביא שקט קואליציוני, שכן המגזר החרדי והדתי הוא קצת סחטני וזה גורם לו לחוש חרדתי.

קצת מוזר בעיני שהמפלגה שחרטה את דיגלה רעיון שבעיני הוא דמוקרטי, שיוויוני ומוסרי, עכשיו אומרת שהחוק המוצע כביכול לגמרי תיקני.

לא ממש ברור לי אם ההצעה שלכאורה בעיקר נועדה למנוע בג"צ ומשבר קואליציוני תאלץ כל נער ישראלי חרדי לשרת את המדינה למשך שלוש שנים, כמו שעושה כל בחור חילוני.

לא בדיוק מובן לי למה לחוקק חוק שמאפשר למגזר שלם להתחמק ממתן תרומה שווה למאמץ הלאומי. מה? צעיר חרדי אינו אזרח ישראלי? הוא לא מקבל קיצבת ילדים מביטוח לאומי וחי על חשבוני בלי להיות יצרני?

למה שהחילונים לא יקבלו זכות דומה? הרבה נערות ונערים בטח יעדיפו לנפוש בגואה או ללמוד באוניברסיטה במקום להזיע בצבא. למה מקפחים את היהודים שלא לובשים שחורים? למה להם לא מאפשרים גיוס במשורה, מתןך בחירה וללא שום עונש משמעותי בעוון השתמטות מהחובה?

לחילונים אין בכנסת נציגים? מדוע הדתיים והחרדים מחוקקים לעצמם איזה הקלות שהם רוצים ורק הפריירים האחרים שומרים, מגינים ומפרנסים את הטפילים?

אני מקווה שבדמוקרטיה הישראלית כולם פעם יהיו שווים. שיתנו נא לערבים ולחרדים שאינם ציונים לעשות שירות לאומי בבתי אבות, בגנים, בשדות חקלאיים, במטעים, בכרמים ובבתי חולים. לא חייבים לתת להם רובים.

כולי תקווה שהחילונים יבינו שבדמוקרטיה כולם שווים, גם הסחטנים, הנצלנים, המשתמטים והטפילים. למען הצדק, אם נותנים הנחות והקלות לחרדים חייבים לתת את אותם תנאים מקלים גם לפריירים הציוניים שכן תורמים, משרתים, עושים מילואים ועובדים כדי לפרנס את הילדים.

יהיה נחמד אם השותפים הנאמנים והסחטניים בשחורים יפילו את ביבי לקרשים, שכן זה בטח יחסוך זמן ותקציבים לחוקרים, שוטרים ושופטים, ומאוד יקל על התושבים המרומים. אפילו עוד יותר נעים יהיה לחשוב שבדמוקרטיה כולם שווים.

http://cafe.themarker.com/post/3434411

מפלגה שרוצה להתמודד על השלטון לא יכולה להיות מפלגה לא דמוקרטית. ההיסטוריה לא משקרת. מעולם לא כבשה רשימה פרטית, של איש כזו או אחר, את השלטון בישראל.
מרב מיכאלי, 24.1.2021

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - שיר לשלום

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי