לאומנות זו טעות ממש כמו סרבנות, השתמטות ושחיתות

Thank you for rating this article.
 
 
סליחה על השאלה, שאולי מעידה על קצת בורות מצידי או קשיים בהבנה, אבל למה הממשלה מציעה חוקים שאינם דמוקרטיים וקצת גזעניים, כאלה שלכאורה יפסלו בבג"צ וגם יזיקו למדינה?
מי יודע? אולי השגיאה הזו נעשית בגלל סחיטה שאינה כשרה בקואליציה החשודה?
לתומי חשבתי שתפקיד הנבחרים הוא לשרת ולשפר לאזרחים את החיים, לא לגרום נזקים חברתיים וביטחוניים, וכן קשיים חוקיים ומדיניים.
למה כבוד הנחקר באזהרה על ידי שוטרים לא מקשיב למומחים משפטיים ולנשיא מדינת היהודים? הרי כולם מתנגדים, כמובן, חוץ מהקיצונים הלאומניים
ציטוט:
הוועדה המשותפת לוועדות הכנסת וחוק, חוקה ומשפט בכנסת דנה הבוקר (ג') בחוק הלאום כחלק מהכנתו לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת בשבוע הבא, כפי שביקש ראש הממשלה בנימין נתניהו. היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד איל ינון, פרסם חוות דעת לחברי הוועדה ובה המלצה שלא לאשר את החוק עם הסעיף שמדיר אוכלוסיות. אליו הצטרף המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד רז נזרי, שאמר בדיון כי הסעיף המדיר אוכלוסיות יביא עמו השלכות בינלאומיות. ברקע, הסערה הפוליטית שהתעוררה והמכתב החריג ששיגר הבוקר נשיא המדינה ראובן ריבלין ובו הזהיר מפני החוק.
ציטוט:
הנשיא ריבלין נגד חוק הלאום.
נשיא המדינה שיגר מכתב חריג לוועדה המשותפת ךוועדת הכנסת ולוועדת החוקה לקראת ההצבעה בקריאה שנייה ושלישית על חוק הלאום. במכתבו מזהיר ריבלין מהסעיף שמפשר הקמת ישוב על בסיס לאום: "עלול לפגוע בעם היהודי, ביהודים ברחבי העולם ובמדינת ישראל"
עד כאן ציטוט.
כאמור, אינני תמיד מבין הכל, ובגלל זה אני מתעניין, בודק ומנסה לשאול. להבנתי הדלה יש סיבה שבגללה הממשלה מנסה לחוקק חוקים שיזכו לדחייה ופסילה בערכאה העליונה. סך הכל, חברי הקואליציה בטח לא ייקחו אחריות על הגשת הצעות חוק שאינן חוקיות, אבל במקום זאת כנראה ישמיצו בקולי קולות את המוסדות, ויטענו שהשופטים לא מאפשרים להם לשלוט.
אני מניח שההמון יאזין להאשמות, יקשיב להכפשות וישמע את העלילות כנגד היושבים בערכאות העליונות, ויהיו אזרחים תמימים שיחשבו בטעות שהן נכונות. במציאות, בלי חוק אין מדינה, ומי שאמור למלא אחר המצוות בתורה יודע היטב שאסור לנסות לשנות חוקים מתי שרוצים מטעמים פוליטיים זולים. למעשה, יש לנו איזה עשרה חוקים שהם נצחיים ואותם לא משנים, אולי משום שמשה נאלץ להוריד אותם פעמיים מההרים.
לצערי, מושלים בנו אנשים שלא מבינים בכל הנדרש מיהודים טובים. כתוב: לא תנאף, אבל כבוד הנחקר באזהרה נאף. כתוב: לא תחמוד, אבל עמלה שמנה לכאורה הייתה אמורה להגיע בצורה די תמוהה לבן הדוד. כתוב: לא תענה ברעך עד שקר, אבל ביבי פעם אמר שהוא תומך ופעם טען שהוא מתנגד להסדר. מכאן יוצא שלפחות אחד מהמשפטים הסותרים כנראה לא בסדר. כתוב: לא תגנוב, וזה כביכול גם כולל חמגשיות, מתנות, ארגזי שתייה חריפה, ואפילו סיגרים עם ריח מחניק ולא ממש טוב.
לסיכום מה שעוד לא קרה אבל כנראה יקרה, מי שלכאורה יאשים את בית המשפט בדחיית חקיקה פסולה, שגוייה, גזענית, מוטה ושאינה שוויונית בעצמו אשם בהגשת הצעה שסותרת את חוקי המדינה, וזה לצערי לא הפעם הראשונה או האחרונה.
דומה שהקיצונים פתחו במתקפה עזה על יסודות הממלכה ומחוסר ברירה הדמוקרטיה השוויונית עכשיו חייבת להגן על עצמה בצורה חוקית מפני ניסיון מתמשך למרידה ומהפכה.
לזיכרוני הרעוע פעם בן גוריון סיפר למאזינים הנרגשים שבארץ ישראל קם העם היהודי, וזה גם מה שמופיע בכתובים. מעניין איך יכולנו להישאר עם ואומה מאז כמה אלפי שנים וכיצד שרדנו עד היום בלי חוקים לאומניים, כמו אלה שעכשיו צצים? מה? בלי חוק לאום מיותר ולא חוקי שדוחפים לנו הקיצונים המסוכנים בגלגלים לא היינו יהודים?
"בנגב ייבחן העם בישראל ומדינתו"
דוד בן גוריון, משמעות הנגב שדה בוקר 17.1.1955

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי