יצחק רבין - יומהולדת 97 1.3.19

Thank you for rating this article.

מעבר לאיזכור האישי של האדם ומנהיג גדול, יש בתאריך זה, גם כדי לגרום בכל עת לאיזכור של ערכים ,נורמות ומדדי התנהגות והיתנהלות של אדם באשר הוא ובודאי של איש ציבור ובודאי בודאי של ראש מדינה/ראש ממשלה.

אשר זנזוריעל יצחק רבין נכתב ונאמר רבות: האיש, אישיותו, ערכיו הן כאדם והן כמנהיג שאופיינו ביושר מוחלט ובהירות ההתנהגות האישית.

אני כותב זאת, גם מעבר לאיזכור האישי של רבין ואהבתנו והערכתנו אליו ואף מעבר לפלגנות וסוגיות פוליטיות באשר הן (מדיני-כלכלי-חברתי וכו') שהן לגיטימיות למחשבתו ואמונתו של כל אדם ולכל מפלגה, הדגש הינו על ערכי התנהגות מקודשים במיוחד של איש ציבור ובמיוחד המנהיג/ות , שבתקופה ובזמן האחרון נפרץ כמעט כל סכר של ערכי יסוד בסיסים (יושרה-דוגמא להתנהגות אישית-קבלת אחריות - ו...) במדינה המקודשת לכולנו.

ובהקבלה לדמות ותפקיד ראש ממשלה מימי רבין ועד ימינו, נפער פער גדול, רע ומסוכן בהוויית המדינה בכל הקשור לערכי יסוד של: יושרה ,קבלת אחריות, דוגמא אישית (שוב מדגיש איני מתכוון לסוגיות והויכוחים הפוליטיים).

שלשום צפיתי (כרבים) בנאומו המתגונן והתוקף של ראש הממשלה בנימין נתניהו ובדבריו השונים ... שבחלקם ולדעתי, זה לגיטימי שיסביר "ויסנגר" על עצמו, אולם בחלק מהדברים שהיה בהם חוסר אחריות , במיוחד האזנתי להתקפתו הקשה על פרקליט המדינה (ניצן) ועל הפרקליטה (בן ארי) שהם עשו עבודתם בשליחות המדינה שנתניהו עומד בראשה.

ואז ....עברה בראשי מחשבה ,יתכן דמיונית: לנתניהו עשרות אלפי תומכים חלקם קנאים ברחבי הארץ, היתכן ואולי לכמה בודדים מהם "הדם יעלה להם לראש", כתוצאה מדבריו ועלולים לתקוף ולהזיק לפרקליטים הנ"ל ..............? ונזכרתי בהסתה ... בהסתה ההיא.

יהיה זכרו של יצחק רבין לעד!

אנו בחוג "הארבעה בנובמבר" מזה שנים רבות, נעשה ונפעל בפעולות רבות לאיזכור אישיותו ומורשתו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל.

בברכה,

אשר זנזורי- יו"ר חוג בארבעה בנובמבר.

"ביטחוננו תלוי בשלום בין יהודים לערבים בארץ ישראל ובינינו לבין מדינות ערב ... ולשם כך מוצדק לשלם מחיר כבד"
ברל כצנלסון, 1938

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי