יש עבודה, אבל בשכר "רעב"

Thank you for rating this article.

תרשו לי לא להתרגש יתר על המידה מהחגיגות עם פרסום הנתונים על שיעור אבטלה נמוך ביותר. זה נחמד, אבל על כך נאמר שחצי אמת, גרועה משקר. כדי להבין באמת את מצב המשק ולא פחות מכך, את ההתמודדות של אזרחי ישראל עם "החיים עצמם", אז כדאי מאד לשים לב לכמה נתונים נוספים שמלווים את שוק התעסוקה שלנו, כגון:

יש עבודה, אבל בשכר "רעב": 1/3 (שליש, קראתם נכון) מהשכירים במשק, משתכרים שכר מינימום או פחות מכך! אחד מכל שלושה עובדים.

עובדים - אבל יותר: העובד ההמוצע בישראל (במשרה מלאה) עובד כ-4 שעות יותר בשבוע, מהממוצע ב OECD.

פערי ההכנסות בישראל גדולים מאד: כך לדוגמה, בעשירון התשיעי משתכרים למעלה מפי 7 מהעשירון הראשון, יותר מכפול!! ממוצע ה OECD, ופער ניכר וקיצוני משאר המדינות.

וזה עוד בלי לשכוח שבישראל מחירי הדיור הגבוהים באופן קיצוני בין מדינות ה OECD, ושההוצאה הציבורית (הממשלתית) על חינוך לגיל הרך בפעוטונים ומעונות עומדת על 15% מסך ההוצאה בישראל, לעומת ממוצע של 75% באיחוד האירופאי.

השיטה הכלכלית הנהוגה בישראל על ידי נתניהו והימין, היא פשוט שיטה מעוותת: זו שיטה שדואגת למאיון העליון על חשבון 99% מאזרחי ישראל. שיטה שיודעת ביד אחת להרעיף הטבות של עשרות מיליארדים על הטייקונים במונופול הגז על חשבון הציבור, ומאידך לא מאפשרת לישראלי הממוצע 'כח קניה' נורמאלי.

מה שנדרש, זה היפוך מגמה: כלכלה שעובדת בשביל הרבים, ולא עבור מתי מעט. מדינה שעובדת עבור אזרחיה, ולא עבור טייקוניה.

===

מעמוד הפייסבוק של ערן חרמוני

"טייקון עצמו צריך לשלם מחיר. אני מסייע קודם כל לחוסכים שבצורה לא אחראית מצאו את חסכונותיהם אצלו בתאגיד. אני מסייע לתאגידים שיחזיקו מעמד ולא יפטרו עובדים. אבל אני כמדינה מסייעת רוצה לקבל נציגות בזה העיקר צריך לעשות".
אהוד ברק, גלובס
על המשבר הכלכלי וחילוץ הטייקונים 26.12.2008

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי