תומך בהקמת גוש טכני בין מפלגת העבודה-גשר ומרצ

Thank you for rating this article.

הערב הודעתי בתכנית "פגוש את העיתונות" בהנחיית רינה מצליח בערוץ 12 כי אני תומך בהקמת גוש טכני בין מפלגת העבודה-גשר ומרצ לקראת הבחירות הקרובות.

ההחלטה לא הייתה לי קלה לאור החשש שלי, שעדיין קיים, שהחיבור עם מרצ יסתיים קרוב יותר ל- 6 מנדטים, מאשר ל-11 שיש לנו ביחד עכשיו, ושכחול-לבן "לא תספור" אותנו לאחר הבחירות הבאות - בדיוק כפי שלא ספרה אותנו עד כה - ועלולה אפילו להקים ממשלת ימין עם ליברמן, בנט והליכוד (עם או בלי נתניהו). מצד שני הסכנה כמובן שמרצ לא תעבור את אחוז החסימה והאחריות לכך תופל עלינו.

הרוח בקרב חלק גדול מבוחרי העבודה שבחרו בנו עד כה, אותה בחנתי בימים האחרונים גם במספר קבוצות מיקוד בקרב מגזר ותיק של בוחרי העבודה, קוראת לחיבור טכני עם מרצ.

לכן בכדי לא ליפול לאותו משפט מפורסם הנאמר לא פעם על גנרלים בצבא "המתכוננים למלחמה הבאה בשיטות אותן ביצעו בקודמת", המאבק הוא כרגע על עמדותיו החברתיות והמדיניות של השמאל הישראלי ולכן חשוב, למרות חששותיי, שנהיה ביחד 11 מנדטים ויותר.

אז למצביעי המחנה הציוני לשעבר אלו שעזבו אותנו והצביעו כחול-לבן אני אומר, בואו נודה על האמת כי המאבק הפעם איננו על המפלגה הגדולה כי אם על הגוש הגדול ולכן הוא אידאולוגי מול כחול-לבן, חזרו הביתה.

===

מעמוד הפייסבוק של ח"כ בר-לב

"עם שאינו מכבד את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל"
יגאל אלון, “מסך של חול”

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי