מפלגת העבודה נחטפה, הזמן לשחרר אותה

Thank you for rating this article.

נאום ח"כ מיכאלי בכנסת ולאחר שלא קיבלה זכות דיבור בדיון עם ראש הממשלה.

מפלגת העבודה תקום על הרגליים. היא תחזור לעשות את מה שמדינת ישראל צריכה שהיא תעשה. לבנות מדינת רווחה שרואה אזרחיות ואזרחים ונותנת להם את הזכויות שמגיעות להם. נותנת להם פרנסה, כבוד, יחס ראוי. נותנת להם שכר כמו שצריך. מפלגת העבודה כשאנחנו נחזיר אותה לעצמנו, תחזור להיות המפלגה שרוצה להשיג כאן ביטחון באמצעות שלום, באמצעות הסכמים מדיניים ולא באמצעות סיפוח חד-צדדי שמסכן את המשך קיומה. מפלגת העבודה חברות וחברים לא נעלמה. מפלגת העבודה שבויה והתפקיד שלנו לשחרר אותה.

"הסתיים כאן דיון בנושא קריסת השרותים החברתיים בישראל.

דיון שמתקיים בנוכחות ראש הממשלה שצריך לשבת במשך כל הדיון ומדברות בו כל סיעות הבית. אלא בדיון שהתקיים בנושא קריסת השרותים החברתיים. הנושא האקוטי הזה יש סיעה אחת שלא נשמעה וזאת סיעת העבודה. סיעת העבודה בכנסת ישראל לא נשמעה בדין על קריסת השרותים החברתיים.

ולמה היא לא נשמעה? משום שמפלגת העבודה נחטפה. פשוט נחטפה. לתוך ממשלה כושלת, מושחתת, רעה ומזיקה. כי מה יכלו לבוא ולהגיד שר הכלכלה או שר הרווחה על קריסת השרותים החברתיים שהם שותפים לה! שלא לומר שותפים ראשיים לה. הם דיברו על השפעה מבפנים. על מה הם משפיעים היום?! על האבטלה הגדולה ביותר שהייתה בישראל אי פעם? על המצוקה הכלכלית שעומדת להחמיר? על משבר המשכתנתאות שעומד להתרגש עלינו? אולי על תקציב הישיבות הממשמש ובא? אולי על הורדת מס רכישה לדירות עד 16 מליון שקל? דירה שניה, שלישית, רביעית ועוד ועוד. מה היה להם להגיד? 

לי לעומת זאת שאני לא הצטרפתי לממשלה הזאת ואני נשארת נאמנה למה שמפלגת העבודה הבטיחה, מחוייבת לה, וצריכה לעבוד בשבילה. לי לעומת זאת הם לא נתנו לדבר בדיון הזה.

חברות וחברים. ובכן, הנה אני כאן.

אני כאן כדי להגיד שמפלגת העבודה בדיון על קריסת השרותים החברתיים הייתה צריכה להיות הסיעה הראשונה שתדבר! מפלגת העבודה שהקימה כאן מדינת רווחה בה היו שרותיםם חברתיים  לתפארת! שממשלות נתניהו לדורותיהן רמסו, הרעיבו, השחיתו, והרסו עד שהגענו לשבר הגודל הזה. מפלגת העבודה אסור היה שתהיה חלק מממשלה שמביאה היום ישראליות וישראלים לפת לחם. מפלגת העבודה אסור היה שתהיה חלק ממשלה שהעומד בראשה מטנף מפגינות ומפגינים שמממשים את זכותם הדמוקרטית למחות. ועוד מעיז להתלונן על מלונות הפאר שמהם מתנהלת המחאה הזו. נתניהו מעז להתלונן על מלונות פאר! ממש האירוניה תולה את עצמה. האיש שדורש מאזרחיות ואזרחי ישראל לממן לו את הבריכה בקיסריה, את מעון הממשלה המיועד בעלויות של מליארדים, מטוס ראש הממשלה במליארדים. האיש שדורש מאזרחיות ואזרחי ישראל לשלם לו את מס הכנסה! ובשביל זה מעסיק את ועדת הכספים בימים של משבר כלכלי תקדימי! הוא מתלונן על מלונות פאר. 

מפלגת העבודה נחטפה והיא שבויה ומוחזקת כבת ערובה בידי היושב ראש שלה והאיש השני.

אבל מפלגת העבודה תקום על הרגליים כי כשאנחנו נקח חזרה את מפלגת העבודה. היא תחזור לעשות את מה שמדינת ישראל צריכה שהיא תעשה. לבנות כאן מדינת רווחה שרואה אזרחיות ואזרחים ונותנת להם את הזכויות שמגיעות להם. נותנת להם פרנסה, כבוד, יחס ראוי. נותנת להם שכר כמו שצריך גם כשהן מורות, ואחיות ועובדות סוציאליות ופסיכולוגיות. ובכלל נותנת פסיכוליות למשל בשירות הציבורי.

מפלגת העבודה כשאנחנו נחזיר אותה לעצמנו, תחזור להיות המפלגה שרוצה להשיג כאן ביטחון באמצעות שלום, באמצעות הסכמים מדיניים ולא באמצעות סיפוח חד-צדדי שמסכן את המשך קיומה. מפלגת העבודה חברות וחברים לא נעלמה. מפלגת העבודה שבויה והתפקיד שלנו לשחרר אותה".

====

נאום ח"כ מיכאלי בכנסת ישראל

 

"אין הצבא קובע על דעת עצמו אפילו את מבנהו סדריו וקווי פעולתו ... ארגון הצבא ועיצוב דמותו כל אלה הם בסמכותם היחידה של הרשויות האזרחיות: הממשלה, הכנסת והבוחרים."
דוד בן גוריון, צבא ובטחון עמודים 141-142

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי