עתירה נגד צירופים על בסיס מגדרי

Thank you for rating this article.

בקשה "לצו עשה" ו"צו מניעה", לאסור על תהליך בחירת הצירופים של צירות ועידה חדשות על בסיס מגדרי בלבד ,שנקבע ליום חמישי ה-22-7-2021 לוועידה העשירית של המפלגה, ו/או לחלופין על "צו עשה" לביטולם, במידה ויתנהל הליך בחירה זה, מהלך בחירות המתבצע בניגוד לחוקת המפלגה הדורשת שקבלת החלטות קרדינליות יתבצעו במסגרת רחבה יותר, כמו שביקשה מרב מיכאלי לא מזמן, כשעתרנו ביחד נגד עמיר פרץ, ולא מחטף של החלטות בוועידת המפלגה, הבלתי לגיטימית כשלעצמה, ובניגוד להחלטת הוועידה העשירית שקיבלה החלטה על דחיית הליכי בחירות למוסדות הפנימיים עד חלוף 60 יום לאחר אישור התקציב (הצבעה שהתקיימה בתאריך 7-6-2021).

בפני המוסד לבירור עתירות - מפלגת העבודה הישראלית

העותר: עזי נגר ת"ז 7866906/6, מרחוב אריה בן אליעזר 29/3 גילה ירושלים, טלפון 054-4601559 פקס 02-6452819, אימייל This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

נגד המשיבים : 1- מפלגת העבודה הישראלית; 2- יו"ר מפלגת העבודה - ח"כ מרב מיכאלי 3- מזכ"ל מפלגת העבודה -מר ערן חרמוני; 4-יו"ר ועדת החוקה- עו"ד שולי אשבול; 5 - מבקר המפלגה- מר עילם שגיא

כולם ביחד באמצעות היועץ המשפטי של מפלגת העבודה עו"ד עומרי שגב. This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it., This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it., This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. ובאמצעות פקס מפלגת העבודה- לשכות המזכ"ל - ויו"ר המפלגה. פקס מספר 03-7283608 ואימייל לשכת יו"ר המפלגה .ואימייל מרכזת ועדת העתירות.

הורדה כקובץ PDF pdf לחצו פה (כולל הנספחים).

הנדון: בקשה "לצו עשה" ו"צו מניעה", לאסור על תהליך בחירת הצירופים של צירות ועידה חדשות על בסיס מגדרי בלבד ,שנקבע ליום חמישי ה-22-7-2021, לוועידה העשירית של המפלגה ,ו/או לחלופין על "צו עשה" לביטולם, במידה ויתנהל הליך בחירה זה, מהלך בחירות המתבצע בניגוד לחוקת המפלגה הדורשת שקבלת החלטות קרדינליות יתבצעו במסגרת רחבה יותר, כמו שביקשה מרב מיכאלי, לא מזמן, כשעתרנו ביחד נגד עמיר פרץ, ולא מחטף של החלטות בוועידת המפלגה, הבלתי לגיטימית כשלעצמה, ובניגוד להחלטת הוועידה העשירית שקיבלה החלטה על דחיית הליכי בחירות למוסדות הפנימיים עד חלוף 60 יום לאחר אישור התקציב (הצבעה שהתקיימה בתאריך 7-6-2021).

רקע כללי

שינוי מהותי ומשמעותי שכזה, לא ניתן להיעשות מתוך שיקולים פוליטיים ואינטרסים צרים, של יו"ר מפלגה, ובטח המנוגדים לטובת המפלגה ועתידה. בנוסף, לבעייתיות ביישום שינויים מגדריים הנעשים בלי שיקול דעת ומחשבה ופגיעה בסקטורים שברור שאין בנמצא מספיק נשים לאייש מגזרים אלו: (במגזר הערבי ,הבדווי -המוסלמי , המגזר הקיבוצי , ומגזר הפריפריה העדתית -מזרחית) ,ועוד.. אלא, אם "המפלגה" , לא סופרת אותם ,כמו שבאו לידי ביטוי בהצבעה על הבחירות לתפקיד יו"ר המפלגה ולרשימה לכנסת.

ואלה הנימוקים.

1 - אין ליו"ר המפלגה, מרב מיכאלי, כל זכות חוקית, ערכית, מוסרית ופוליטית לקבל החלטות עתידיות וקרדינליות בטרם נעשו כל הבחירות הנדרשות לשיקומה "האמתי" של המפלגה בכל המוסדות האירגוניות המרכיבות אותה:

א - בחירת מזכ"ל למפלגה .פונקציה מרכזית ומאזנת, (לגחמותיו של כל יו"ר מזדמן למפלגה), ותפקידו על פי חוקת המפלגה,
ב - בחירות למזכירי סניפים, למועצות סניפים ולצירי ועידה, שכיום מרבית צירי הועידה איבדו את הזכות להיות צירי ועידה בעקבות הכאוס הפוליטי-מפלגתי, של השנים האחרונות, שלא פסח גם על מפלגת העבודה.( אלפי צירי ועידה "נדדו" ממפלגה למפלגה בניגוד לחוקת המפלגה ולא באו על "עונשם" בגלל שיקולים מחנאיים בלתי ערכיים ובלתי מוסריים).

2 - אני, נגר עזי, פעיל חברתי ופוליטי מזה 43 שנים. פעיל פוליטי במסגרת חברותי במפלגת העבודה ובמוסדותיה השונים וכנציג מחוז ירושלים ומועמדה לכנסת ה-18 (לשעבר). ומשמש כמזכיר הסניף מזה שנים, חש, וכואב, את קריסתה של מפלגתי, עקב מהלכים פנימיים בלתי-דמוקרטיים ובלתי-חוקיים, שמתרגשים עלינו מידי פעם על-ידי יור"י מפלגה זמניים, אשר מרשים לעצמם להתעלם מחוקתה של המפלגה, מתנהלים בחוסר דמוקרטיה בתהליכים הפנימיים שבה, אבל צועקים מכל במה על חשיבות הדמוקרטיה ועושים במפלגה כרצונם.

3 - עתירתי זו איננה נגד שיוון מגדרי -לנשים, אך מתי יצאה יו"ר המפלגה נגד המפלגות החרדיות שאין בהן בכלל לנשים?

4 - למה ישבה יו"ר המפלגה שמונה שנים תחת חסותו של פטרונה (עמיר פרץ) שהכניס אותה לפוליטיקה וקולה נדם עד כה?

5 - ניצול הכאוס הפוליטי במדינה בשנתיים האחרונות, ומשבר הקורונה איננו תירוץ וסיבה להשתלטות של "מגזר הנשים", תנועות נשים שאורגנו ותכננו להשתלט על מפלגת העבודה, ושמרביתן מצביעות קבועות במשך שנים למפלגת "מרץ", "הונעו" להתפקדות יזומה הד- הוק", למפלגת העבודה, תוך חתרנות מוסוות של פעילות זו.

6 - למה התנגדה המפלגה לעשות הצלבת חברי מפלגה רשומים עם מפלגת מרץ? ייתכן שיש מצב לעתירה לוועדת הבחירות המרכזית.

חבל ,כי זה תמיד חוזר כבומרנג נגד הנשים וחבל מאוד שמרב מיכאלי רותמת אותן ומשתמשת בהן ללא כל הכנה ויצירת בסיס איתן להחלטות חשובות אלה,( מה שבטוח ,מה שבא בכוח ,יתפוגג גם בעתיד בכוח).

7 - מפלגת העבודה, זקוקה וצריכה שיקום מפלגה אמתי ולא "מזויף" החזרת האימון של מצביעה ביכולתה להשתקם ולחזור לזירה הפוליטית כמפלגת שלטון כפי שהייתה בעבר, ולא מפלגת נישה מגדרית הד-הוק. שאיננה מתכתבת עם האירועים המשמעותיים והרלוונטיים הדרמטיים העוברים על החברה בישראל.

עובדות והחלטות שנתקבלו בוועידות המפלגה האחרונות חושפות את "המסרים הכפולים" ופעילות בניגוד להחלטות, שנתקבלו רק, לא מזמן!

8 - לפני חודשים ספורים ,עתרנו למוסד לבירור עתירות מספר גורמים וחברים (חוג גליל המערבי בראשותו של החבר עלי, ובאמצעות עו"ד לנגר, עו"ד יואב הריס) החתום מטה, וח"כ מרב מיכאלי נגד הכוונה של יו"ר המפלגה עמיר פרץ לקיים בחירות ליו"ר המפלגה ולרשימה לכנסת במסגרת צירי וועידת המפלגה, ולא כפי שהחוקה דורשת וקובעת.

9 - מרב מיכאלי, בצדק "נזעקה", בשם הדמוקרטיה - החוק - וחוקת המפלגה ודרשה לשנות החלטה זו, ואף פנתה לערכאות משפטיות מחוץ למפלגה מה שידוע כ-המרצת פתיחה מס' 67555-11-20 מיכאלי נ' פרץ.

10 - טענתה המרכזית של ח"כ מרב מיכאלי, שבנושאים חשובים ביותר יש לפנות לכל מתפקידי המפלגה ושם יוכרעו הדברים, ולא בוועידת המפלגה הנשלטת על ידי "מגזרים" הפועלים לא אחת, תחת המטרות האידאולוגיה והאינטרסים האמתיים של מפלגת העבודה, ותמיד ימצא רוב לכל החלטה של יו"ר המפלגה בשיתוף פעולה עם מגזרים אלה, בוועידת המפלגה כיום יש יותר צירי ועידה ממונים ממספר הנבחרים.

11 - בעקבות פסק דינו של בית המשפט המחוזי (הנ"ל), מיכאלי נגד פרץ, "נתקבע בשנית מעמדם וזכותם של כלל חברי המפלגה (לקחת חלק ומעורבות משמעותית) , בסוגיות עקרוניות ומיוחדות אשר על סדר יומה של המפלגה – הן בהיבט האידאולוגי והן בהיבט הפנים מפלגתי- ולכן מוצע בזאת לתקן את חוקת המפלגה , כך שתאפשר לחברי המפלגה לדון בנושאים אלה ולקבל החלטות בהתאם להצעת יו"ר המפלגה ובהתייעצות עם סיעת המפלגה והנהלתה."

(ציטוט מתוך ההסבר של המפלגה לסדר היום להחלטות ועידת המפלגה.

ציטוט: מתוך החלטה שנתקבלה בוועידת המפלגה ונכנסה כהוראת שעה לחוקה.

חוקת מפלגת העבודה הישראלית(תיקון –משאל עם ),ה-תשפ"א – נובמבר 2020.

משאל חברים:

1- "סעיף 218 לחוקת המפלגה יבוטל, במקומו יבוא:

218 (א), עמדה על הפרק שאלת בעלת חשיבות מיוחדת ניתן יהיה ביוזמת יו"ר המפלגה , בהתייעצות עם הנהלת המפלגה והסיעה בכנסת, להביאו להכרעה במשאל חברים בין חברי המפלגה ,הנהלת המפלגה תאשר תקנון לקיום משאל כאמור"(סוף ציטוט).

ראה מצ"ב נספח מס' 1.

12 - מכאן ,החלטה להפר החלטה שיפוטית, שמרב מיכאלי נאבקה עליה יכולה לקומם גם עילה "לביזיון בית המשפט" על-ידי מרב מיכאלי שעתרה על סמך פסק דין חלוט , שניתן כבר פעמיים, נגד עמיר פרץ, ופעמיים על ידי אותה שופטת, ועלול לסבך משפטית את מרב מיכאלי ולהציג אותה באור לא חיובי, מרב מיכאלי עושה "בדיוק ההיפך", ממה שטענה ועתרה נגד עמיר פרץ. (למחוזי הפתרונות?

אין יותר "ממסר כפול" ולא ראוי זה , בנוסף, להיותו אנטי -דמוקרטי ואנטי -חוקתי ,מהחלטתה, של יו"ר המפלגה, בפעילותה הלא חוקית בבחירות של צירי ועידה על בסיס מגדרי (מגזרי), ובמסגרת ועידת המפלגה ,שאין חולק על כך שזו שאלה בעלת חשיבות מיוחדת ,שיש להביא למשאל עם -בין כלל מתפקידי המפלגה .ולא במחטפים שנעשו עד כה, ויש בהם לקומם עילות לעתירות נוספות.

זאת ואף זאת , - והמסרים הכפולים וההחלטות הסותרות בין קבלת החלטה בוועידת המפלגה לגבי התליית תהליכי בחירות פנימיים במפלגה (,שאף מוזכרים בנספח מס' 1 ראה דף מס ' 2 סעיף מס' 3

מצטט : "על –מנת להימנע מבחירות פנימיות בתקופה הקרובה ,תהליכי הבחירות הפנימיות במפלגה "מותלים" ,עד אחרי שתוקם ממשלה הבאה או עד שתחליט אחרת"

14- בוועידת המפלגה שהתקיימה בתאריך 3-2-2021, בהצבעה טלפונית במשרדי חברת Vmark, בנוכחות משקיפים מטעם יו"ר המפלגה –עו"ד ניר דורבן ומטעם מזכ"ל המפלגה –עו"ד יפתח דבוש

על סדר היום ,עמדו הנושאים הבאים:

הצגת הרשימה לכנסת, ןהשקעות משאבים לאלתר במערכת הבריאות ( הכנסת עז- אידאולוגי מאולץ ופיקטיבי ),דמוקרטיה מפלגתית –משאל חברים -וסוגיית משאל העם בהתאם לפסקי הדין במחוזי גם לפני שלוש שנים, (שגם, לא "בוצעו" למרות הכנסתם לסדר היום "כמס שפתיים"- בלבד).

סעיף, 4 על סדר היום –,התליית תהליכי הבחירות הפנימיים.

ראה נספח מס' 2 , נספח 2(א) , 2(ב) ,2(ג)

15- בוועידת המפלגה שהתקיימה בתאריך 7-6-2021 (הצבעה מקוונת ולראשונה, בלי החברה המתמחה בהצבעות מקוונות מסוג זה (הנזכרת לעיל, וללא משקיפים ),נעשתה באופן בלתי מקצועי ,על -ידי עובדי מפלגה חדשים לחלוטין לא בקיאים בניהול הצבעות מסוג זה, והאמינות של הצבעות אילו בהתאם, -לעותר נאמר, שהוא איננו ציר ועידה ואני מנוע מלהצביע (שמותיהם שמורים אצל העותר- ואם יידרש אזמין אותם לעדות בבית המשפט המחוזי).

ראה נספח מס' 3 -החלטות שהובאו להחלטות הוועידה בניגוד לפסק הדין והדרישה למשאל עם.

ראה נספח מס', 3(א),3(ב) , סדר היום של ועידה זו מתאריך 7-6-2021 וההסברים המצורפים.

ראה נספח מס' 3(ג) - סיכום סך המצביעים על כל שאלה בנפרד שעל סדר היום , בדגש על החלטות הבאות שנעשו בניגוד לפסק הדין במחוזי , ולהנחיה לביצוע משאל עם, לכן החלטות אלו לא ניתן להצביע עליהם ולקבלם במסגרת הצבעות בוועידה העשירית על-ידי צירי הוועידה .לפחות לא בסוגיית ,קביעת שוויון מגדרי. ובניגוד להחלטה שנתקבלה על דחיית הבחירות במפלגה הבחירות לצירופים הם בניגוד להחלטת הוועידה –לא ניתן לשחק בחוק איך שרוצים וגם לא בהחלטות הוועידה הסותרות.

16 - לאור האמור לעיל , אני מבקש מהמוסד לבירור עתירות להוציא "צו מניעה"- "צו עשה" , האוסר לאלתר לקיים בחירות אילו בניגוד להחלטות הוועידה על התליית כל הבחירות הפנימיים למוסדות המפלגה ו/או לחלופין לבטל אותם אם יתקיימו,

17 - עתירה זו מוגשת למוסד לבירור עתירות ולכל המשיבים כחלק ממיצוי הליכים משפטיים בטרם אגיש המרצת פתיחה על ביזיון בית המשפט כנגד יו"ר המפלגה ושומרי הסף מוסדותיה.

18 - המוסד הנכבד לבירור עתירות ,מתבקש לתת סעד משפטי על- פי סמכותו כמוסד השיפוטי העצמאי והבלתי תלוי בכפיפות כל שהיא ולאף מנגנון מפלגתי ושבסמכותו הבלעדית לדון.

19 - העותר שומר לעצמו כל זכות לפעולה חוקית ולגיטימית הנגזרת מעתירה זו.

עזי נגר
העותר : ת"ז 07866906/6
תאריך 20-7-2021

הורדה כקובץ PDF pdf לחצו פה (כולל הנספחים).

 

"התנ"ך הוא המנדט שלנו. התנך שנכתב על ידינו בשפתנו העברית ובארץ הזאת עצמה הוא־הוא המנדט שלנו"
דוד בן גוריון, מתוך עדותו בוועדת פיל 1937

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי