שליחות להמשיך את מורשת רבין

Thank you for rating this article.

התרגשתי היום עמוקות לייצג, יחד עם חבריי וחברותיי את מפלגת העבודה בטקס הממלכתי לזכרו של יצחק רבין.

התחושה הנוראית מליל הרצח צפה בי כל שנה מחדש כשאנחנו מגיעים ליום הזיכרון לזכרו. המנהיג הדגול שהיה דמות מופת נלקח מאיתנו. מאותו הלילה נותרנו קרועים, מפולגים וחצויים.
נראה שהשיח האלים שהוביל להירצחו של ראש ממשלת ישראל לפני 26 שנים, רוחש גם היום בין קבוצות וברשתות החברתיות. נראה, שאין קווים אדומים יותר והכול מותר.

אסור לנו שנתייחס לכך כמובן מאליו כי ההסתה מסוכנת. אני באמת מאמין, שכל אחד ואחת מאיתנו, כצעירים ובוגרים המרכיבים את החברה הישראלית צריכים להבין ולזכור את האחריות שלנו כאזרחים במדינה ולמנוע כל ביטוי של גזענות ופילוג. זה מונח על הכתפיים שלנו כדור צעיר שממשיך את בניית המדינה - להמשיך ולעשות כל מאמץ כדי למגר תופעות שכאלה שחוצות אותנו לשתיים.
רבין פעם אמר: ''אל תקבלו מוסכמות קיימות, לא בחברה ולא בתחומים אחרים. החברה צריכה לדעת להשתנות. חברה או מדינה שלא משתנה, מתנוונת. המציאות איננה מה שהייתה לפני חמישים שנה. ואם יש משהו שצריך לייחד נוער - זו מרדנות נגד מוסכמות. לא מרדנות לשם מרדנות, אלא מרדנות לשם שינוי. קיימו את אשר ראוי לקיים, שנו את אשר ראוי לשנות, והרבה דברים דורשים שינוי".

אז כנער צעיר, והיום כיו''ר סיעת העבודה, אני רואה בכך שליחות להמשיך את המורשת שלו. אם הייתי יכול, הייתי אומר לרבין שאנחנו היום, כמו שהוא אז, ממשיכים להיאבק על מה שאנחנו מאמינים בו כדי להביא למדינת ישראל שלום, ביטחון, שגשוג כלכלי, פריחה חברתית ועתיד טוב יותר, אופטימי יותר ומבטיח יותר לכולנו.

יהי זכרו ברוך.

===

מעמוד הפייסבוק של רם שפע

"עלינו להיכון למלחמה כאילו היא בלתי נמנעת ולחתור לשלום כאילו הוא בהישג יד"
יגאל אלון

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - 2018 א

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי