יש שותף פלסטיני לתהליך השלום

Thank you for rating this article.

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ קובע: יש שותף פלסטיני לתהליך השלום ובמהלך עשור שלטונו נתניהו פעל במכוון לייצר תודעת כאילו הצד הפלסטיני לא רוצה בשלום ובעוד הוא עצמו היה זה שהכשיל אותו.

״חשבתי שאבו-מאזן רוצה לעשות הסכם יותר מנתניהו .. לא חושב שביבי אי פעם רצה לעשות הסכם .. חשבתי שהפלסטינים יהיו בלתי אפשריים והישראלים יעשו כל דבר, זה לא נכון ... אני לא חושב שביבי רצה אי פעם להשיג שלום עם הפלסטינים, אני חושב שהוא רק מרח אותנו. מרח, מרח, מרח״.

בפועל טראמפ חושף שנתניהו גרר את מדינת ישראל ואזרחיה ובכוונת מכוון לתהום של שנאה ומלחמת דורות אינסופית ומשטר אפרטהייד גזעני מתנחלי-לאומני, במקום לפחות לנסות לשים סוף לסכסוך. כל זאת, כדי להמשיך ולשמר את שלטונו ובכפוף להוכחת כתבי האישום נגדו, גם את הנהנתנות ותאוות האין קץ שלו לממון וכבוד.

הציטוט המלא:

"אני חשבתי שהוא (אבו מאזן) רוצה לעשות הסכם יותר מנתניהו. ואני אהיה כנה, הייתה לי פגישה מעולה איתו, עם עבאס, כן? הייתה לי פגישה מעולה איתו, ובילינו הרבה זמן ביחד, דיברנו על הרבה דברים ... אחרי פגישה עם ביב למשך שלוש דקות, הסתכלתי עליו ואמרתי 'אתה לא רוצה לעשות הסכם, לא?' והוא אמר 'האמת ...'. והעובדה היא, אני לא חושב שביב אי פעם רצה לעשות הסכם.

אני לא יודע מה זה, אולי זאת פוליטיקה. עצרתי את ביבי באמצע משפט, ואמרתי 'ביבי אתה לא רוצה לעשות הסכם' כי אמרתי לו שהייתה לי פגישה מאוד טובה עם עבאס, ואנחנו בהחלט יכולים לעשות הסכם.

אני חשבתי שהפלסטינים יהיו בלתי אפשריים ושהישראלים יעשו כל דבר בשביל שלום והסכם, מצאתי שזה לא נכון.

הסתכלתי על נתניהו בעיניים ואמרתי, אתה לא רוצה עסקה, אתה מורח אותנו" (סיקור חדשות 12).

טראמפ
טראמפ
טראמפ
טראמפ

מתוך תיעוד השיחה בין העיתונאי ברק רביד לדונלד טראמפ, שהובאה בחדשות 12 במוצאי שבת 11/12/21.

"אני לא חושב שביבי רצה אי פעם להשיג שלום עם הפלסטינים, אני חושב שהוא רק מרח אותנו. מרח, מרח, מרח ... אני חשבתי שהוא נהדר (עבאס, ה.) ... הוא היה כמעט כמו אבא עבורי. הוא לא היה יכול להיות נחמד יותר. אני חשבתי שהוא רצה להשיג עסקה יותר מאשר נתניהו ... "כל החיים שלי זה עסקאות. אני כמו עסקה אחת גדולה. זה כל מה שאני עושה אז אני מבין את זה. ואחרי שפגשתי את ביבי במשך שלוש דקות... אני עצרתי אותו באמצע המשפט ואמרתי לו - 'ביבי, אתה לא רוצה להשיג עסקה, נכון?'. והוא התחיל לגמגם ואמר לי: 'אה..אה..אה..' והעובדה היא שאני לא חושב שביבי אי פעם רצה להשיג עסקה עם הפלסטינים ... זה היה הפוך מכל מה שסיפרו לי במשך שנים. הפלסטינים היו מאוד קשים, אבל אני לא חושב שהישראלים מצידם באמת רצו שלום ... היה כולו חיבוקים ונשיקות אך כשחזר לרמאללה התבטא בצורה חריפה וקיצונית. 'אולי הוא הרגיש שמבחינה פוליטית זה טוב לו להתבטא כך' ... התכוונו לעשות משהו עבורם בחלק אחר של ירושלים. אני אמרתי אז - 'תראו, ישראל קיבלה משהו עכשיו. הדבר הבא ילך לפלסטינים. הם יקבלו משהו גדול שהם רוצים'. אני דאגתי שהם ידעו את זה", וואללה 11/12/21.

"לא יהיה נורא אם ניסע לגוש עציון באשרת תייר"
יצחק רבין, אחרי ביקור בגוש עציון במערכת הבחירות 1977

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי