על ביטול תפקיד מזכ"ל העבודה הקיים בה מיום יסודה

Thank you for rating this article.

חברותיי וחבריי שלום,

לפני מספר דקות הסתיימה ישיבה של הנהלת המפלגה ובה התקבלו החלטות דרמטיות לעתידה של המפלגה ולמעשה לחיסול שאריות הדמוקרטיה שלה. אני חש חובה לעדכן אתכם בדברים.

הנהלת המפלגה קיבלה לבקשת יו"ר המפלגה החלטה על הצבעה מרחוק של ועידת מפלגת העבודה ביום שני הקרוב, על ביטול תפקיד מזכ"ל המפלגה והדחה, תפקיד נבחר הקיים במפלגה מיום היווסדה - וכל זאת בהליך חפוז, ממש משפט שדה. בנוסף הוחלט על הבאת תקנון הבחירות לרשימה.

מדובר במהלך שירסק סופית את הדמוקרטיה המפלגתית ואת האיזונים והבלמים הקיימים בכל תנועה דמוקרטית. כל זאת, ערב בחירות, ללא כינוס פיזי ודיון אמיתי, בוועידה שהוכנסו אליה 800 צירופים, כאשר מיכאלי עצמה עתרה לפני שנה וחצי וטענה כי לא ניתן לבצע שינויים דרמטים ערב בחירות.

כפי שידוע לכולם, מייד לאחר הבחירות לראשות המפלגה הודעתי קבל עם ועולם על כוונתי להתייצב ראשון במערכה להצלחת המפלגה בבחירות ובירכתי את יו"ר המפלגה על ניצחונה. אני מאמין בדמוקרטיה. למחרת אף יו"ר המפלגה לחצה את ידי והאמנתי כי יש נכונות לאחד את כל קצוות הבית. הסתבר מהר מאד שהכל היה הצגה אחת גדולה. 

מפלגת העבודה, המפלגה שלנו, נמצאת במבחן אמיתי על קיומה. הדבר האחרון שעושים בתקופה כזו הוא לייצר ריבים, מתחים פנימיים, הדחות אישיות, ולפלג את המפלגה. מה שצריך לעשות זה בדיוק הפוך: לאחד. לעבוד ביחד. לדחות את המחלוקות הפנימיות לאחר הבחירות. 

צר לי מאד על הדרך האלימה והלא דמוקרטית שהוחלט ע"י יו"ר המפלגה לצעוד בה וכל זאת כאמור במחטף. הדרך הקלוקלת הזו הפוכה ב-180 מעלות מטובתה של תנועת העבודה. 

אני כותב את הדברים אליכם חבריי בסמוך לאחר ישיבת ההנהלה מתוך רצון לשתף אתכם במתרחש. כמובן שהבעתי את התנגדותי בישיבה.

"מוזר בעיני שהציבור הישראלי לא שואל למחיר המלחמה, אבל מאוד מחולק, סוער וגעש לגבי מחיר השלום"
יצחק בן-אהרון, ילד לא רצוי - ביוגרפיה, 2003

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי